با سلام،
ALI_TAKHTI عزیز، مشکال حل شد انشاء ا... یا همچنان LC ایجاد مشکل میکنه
همونطور که ملا حظه میفرمایید یک موضوع رایج که دوستان هم بهش اشاره کردند وجود متریالی در صحنه است که توسط Vray پشتیبانی نمیشه و باید به متریال Vray تبدیل بشه
حالا یه بار دیگه مراحل چک کردن صحنه رو با هم مرور میکنیم
1- دلیلی که هر دو تا انجین رو روی حالت LC قرار دادیم برای کاهش زمان رندر و تمرکز روی تنظیمات LC بوده
2- دلیل برگردوندن تنظیمات LC به حالت Default به این خاطر بوده که گزینه های پست رندر مثل Pre filter و تنظیماتی که بالانس بین Sample size و تعداد Sample رو به هم میریزه مثل تغییر از حالت Screen به حالت World ایجاد مشکل نکنه
3- از اونجاییکه سیستم LC کمی با مابقی انجین ها متفاوته و در دسته Approximate ها قرار میگیره و از طرف دیگه قابلیت استفاده از Bucket رو نداره به همین دلیل در صحنه هایی که دارای حجم انبوهی از پروکسی های با حجم بالای پلیگان هستند
مقدار رم اختصاص داده شده به Dynamic memory دارای اهمیته و از اونجاییکه میزان رم دستگاه شما برای هندل کردنه صحنه های اینچنینی کمی پایینه بهتره نیمی از این رم در قسمت Dynamic memory اختصاص بگیره تا در هنگام محاسبات LC
سیستم مجبور نباشه دائما از هارد دیسک استفاده کنه که باعث کندی رندر میشه و بعضی وقتها سیستم توان محاسباتی خودش رو از دست میده
4- دلیلی که باید از Vray متریال بصورت Override در Global switches استفاده کنید به این خاطره که قبل از ایجاد هر گونه تغییر در اصل فایل از حضور و یا عدم حضور متریال هایی که با Vray هماهنگی ندارند مطمئن بشید ( نکته ای که دوستان دیگه هم روی اون تاکید کردند )
5- دلیلی که میبایست گزینه های مربوط به Displacement و Hair و Fur غیر فعال باشند وجود میزان کم رمی که میتونید به بخش Dynamic memory اختصاص بدید هست چون تمام این گزینه ها از نظر وی ری Dynamic object هستند
تمامی فرآیند چک کردن ممکنه تنها چند دقیقه از وقت شما رو بگیره پس لطفا اونها رو با دقت پیگیری کنید
6- در صورت انجام تست ها و نتیجه نگرفتن در صورتیکه کار شما Exterior هست میتونید انجین دوم و یا هر دو انجین رو روی حالت BF قرار بدید که نسبت به انجین های دیگه به رم کمتری نیاز داره و در نماهای Exterior بدلیل تعداد کم Bounce ها سرعت رندر قابل قبولی هم داره
امیدوارم مفید بوده باشه
موفق باشید