بازی ویدیوئی "رئیس جمهور" تلاشی در جهت جذب جوانان به عرصه انتخابات

Salar

Active Member
همراه با فراگیر شدن بحث اتخابات ریاست جمهوری در امریکا، طراحان و سازندگان بازیهای ویدیوئی و آنلاین با عرضه بازیهای جدیدی تحت عنوان "رئیس جمهور شدن" سعی دارند علاوه بر بیان طنز گونه این بازی جدی، برخی از اقشار خاص در جامعه را نظیر جوانان که علاقه زیادی به بازیهای سیاسی در کشور ندارند را جذب این برنامه ها کنند.

به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از خبرگزاری سینا، سیاست هنری جدی است که هر چیزی را در بر می گیرد، اما این هنر جدی هر از گاهی نزد مردم به طنز گرفته می شود. بعضی از افراد آن را تنها یک نوع بازی می دانند و شاید این ایده در مورد انتخابات اخیر ریاست جمهوری در امریکا زیاد هم بی ربط نباشد.

به دنبال بحث جدی انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری در آمریکا ،این قضیه در دنیای رو به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات چهره ای نو به خود گرفته است .و از انجا که در حال حاضر هر جائی سخن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست عالم رایانه ،وب و همچنین بازیهای آن لاین رایانه ای نیز از این روند مستثنی نیستند.

آمار دریافتی حاکی از این است که در حال حاضر چیزی حدود 20 نوع بازی رایانه ای با مضمون انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تولید شده است که هر کدام به گونه ای نبرد بین بوش و کری را به نمایش می گذارند.

کارشناسان بر این عقیده اند که ورود عالم جدی سیاست و یکی از شاخه های مهم ان تحت عنوان انتخابات به عرصه بازیهای رایانه ای حاکی از ارتباط تنگاتنگ بین بازیهای رایانه ای و امور جاری در زندگی روز مره ما دارد و این در واقع شاید طبیعی ترین چیز در عالم فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

دکتر "گانزالا فراسکا "عضو هیئت علمی دانشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کوپنهاگ در این زمینه اظهار میدارد:به دو دلیل احزاب سیاسی درگیر انتخابات، از بازیهای رایانه ای در امریکا استقبال می کنند اول به این دلیل که بازیهای رایانه ای با در برگرفتن مقوله های جدی و کم طرفدار در بین قشر خاصی از افراد جامعه نظیر جوانان ،در جذب این اقشار به این مسائل بسیار موثر واقع می شود.

برای جوانان بسیار خوب است تا با زبانی که بازیگران سیاسی برای ارتباط برقرار کردن با انان به کار می گیرند آشنا شوند.و در قالب بازیهای آن لاین با حال و هوای سیاسی آشنا شوند .

وی افزود: دلیل دیگر اهمیت ورود انتخابات در بازیهای آن لاین این است که جوانان با روند برگزاری انتخابات و سیستم انتخابات در کشور آشنا می شوند.
 

Mahdi

کاربر متخصص انجمن بُرداری
به اين مي گن تكنولوژي در امور ديپلماتيك :)
 

a Truth Seeking

Active Member
اتفاقا همين چند مدته قبل يك بازي فلش دريافت كرده بودم كه مسابقه بوكس بين بوش و كلي بود.
نامرد بوش خيلي دير ضربه مي شد.
 

Salar

Active Member
من دیشب یه فلش دیدم در مورد همین انتخابات بود...نمی شد به کری اونجا رای داد...فقط بوش!!!!
 

Mandana

Active Member
منم يكي ديدم ولي مال كلينتون بود.خيلي بازي جالبيه حيف كه بدرد سن شما نميخوره والا ميذاشتم يكم بخندين
 

iman_ebru

Active Member
آبتين جان لينكشو كه داري و ميتوني تو پيام خصوصي برام بدي. آره قربونش من منتظرم
 

iman_ebru

Active Member
من هنوز حاجي نشدم. فقط يه لينك حاجي شدن معرفي كردم همين ( شوخي )
منو با اسم خودم صدا كن ( جدي )
 

a Truth Seeking

Active Member
حجم كليپي كه من دربارش صحبت كردم 1.09 مگابايت هست و اگر بخوام با اين خط گازوييلي اون رو براي جايي ارسال كنم يك عمر طول مي كشه.
نام كليپ : presidential knockout
سايت ارايه دهنده : www.miniclip.com
حجم : 1.09 مگابايت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا