این نرمال مپ چرا انجوری میشه؟

milad_r

Member
سلام دوستان و اساتید ... عزیزان من دارم زیبراش یاد می گیرم کم کم و سعی دارم مدل سازی برای بازی انجام بدم... یه مدل ساختم که عکسش اینه:
1.jpg
2.jpg
وقتی با zmapper ازش نرمال مپ می گیرم و میارم توی مکس اینطوری میشه:
[3.jpg
4.jpg
حالا باید چه کرد برای رفع اون سیاهی ها و لبه های به وجود اومده ....
این سیاهی ها توی لبه uv به وجود میان ..
من امتحان کردم اینجوری که چون uv قرینه بود ، نرمال مپ رو از وسط برش دادم و قسمت مثلا درست تر رو روی قسمت دیگه انداختم (فتوشاپ) ولی بازم همینجوری شد...
لطفا راهنمایی بفرمایید...
 
آخرین ویرایش:

ROHAM WEB

Well-Known Member
والا چیزی که به فکر من می رسه اینکه مدل خیلی لوپلی بوده و نرمالی که گرفتین لبه های وجوح رو پوشش نداده.کاری که باید انجام بدین آنرپ رو داخل فتوشاپ باز کنین.تکسچر نرمال رو روی یک لایه جدید روی این لایه آنرپ بزارین..اونوقت با ابزار liquify نرمال رو بکشید رو لبه ها و روی آنرپ فیتش کنین(امیدوارم بد توضیح نداده باشم)
بعد یه چیزه دیگه نرمال توی انجینهای گیم مثه آنریل و ...عالیه اما توی مکس واسه رندر دیسپلسمنت و بامپ کارو کامل می کنه.الان اینجا کارتون خوب دیده نمی شه چون نرمال خالی فقط داره.و یه چیز دیگه زیبراش ورژن 4 رو استفاده کنین.نرمال رو دیگه تو این ورژن لازم نیست با zmapper بگیرین.
موفق باشین:rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
راستش من کار نکردم شخصا اما یکی از دوستان می گفت مشکل کرک ِ زی براش هست
 

milad_r

Member
والا چیزی که به فکر من می رسه اینکه مدل خیلی لوپلی بوده و نرمالی که گرفتین لبه های وجوح رو پوشش نداده.کاری که باید انجام بدین آنرپ رو داخل فتوشاپ باز کنین.تکسچر نرمال رو روی یک لایه جدید روی این لایه آنرپ بزارین..اونوقت با ابزار liquify نرمال رو بکشید رو لبه ها و روی آنرپ فیتش کنین(امیدوارم بد توضیح نداده باشم)
بعد یه چیزه دیگه نرمال توی انجینهای گیم مثه آنریل و ...عالیه اما توی مکس واسه رندر دیسپلسمنت و بامپ کارو کامل می کنه.الان اینجا کارتون خوب دیده نمی شه چون نرمال خالی فقط داره.و یه چیز دیگه زیبراش ورژن 4 رو استفاده کنین.نرمال رو دیگه تو این ورژن لازم نیست با zmapper بگیرین.
موفق باشین:rose:
خیلی ممنون که جواب دادین... :rose:
راستش نرمال مپ کاملا سر جاش قرار داره و لبه ها دقیقا فیت هستند...
با xnormal هم امتحان کردم همین شد....
البته zbrush 4 هم دارم ، حتما امتحان می کنم... ممنونم...
 

milad_r

Member
راستش یکی از اساتید مایا کار به من گفت: " در اینجور مواقع ما توی مایا نرمال مپ رو set to face می کنیم"
کسی می دونه یعنی چی؟
یعنی معادلی توی مکس داره؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا