این رو چجوری مدل کنم

سوراخ هایی که روی اون خفه کن هست رو می خوام مدل کنم این رو حتما باید بولیین مدل کرد یا نه؟
 

پیوست ها

  • M4_Carbine_by_EagleEyeZ.jpg
    M4_Carbine_by_EagleEyeZ.jpg
    60.3 کیلوبایت · بازدیدها: 59

ali_118

کاربر VIP
ظاهرا Boolean ساده ترین راهشه
حالا چطور مگه ؟ مشکلی داری باهاش ؟

میتونی به عنوان تکسچر یه دایره کوچیک ایجاد کنی و اونو تایل کنی روی کار، تو لایه Opacity بزاری تا جاشون سوراخ دیده بشه
 
آخرین ویرایش:

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام.
booleanمدلت رو غیر اصولی میکنه.
برای اینکار میتونی به تعداد سوراخها ، ورتکس بوجود بیاری و اونها رو chamfer سپس به داخل extrude کنیبعد از اینکار به اون مدیفایر turbo smooth بدی.
البته بهتره داخل بدنه ی سوراخها، دوتا تقسیم بندی ring در بالا و پایین بندازی jh lngj تیز تر به نظر بیاد.
همینطور در بین اون ورتکسهای اولیه
 
ظاهرا Boolean ساده ترین راهشه
حالا چطور مگه ؟ مشکلی داری باهاش ؟

میتونی به عنوان تکسچر یه دایره کوچیک ایجاد کنی و اونو تایل کنی روی کار، تو لایه Opacity بزاری تا جاشون سوراخ دیده بشه
فکر کنم توی عکس از این روش استفاده نشده باشه چون خمه


سلام.
booleanمدلت رو غیر اصولی میکنه.
برای اینکار میتونی به تعداد سوراخها ، ورتکس بوجود بیاری و اونها رو chamfer سپس به داخل extrude کنیبعد از اینکار به اون مدیفایر turbo smooth بدی.
البته بهتره داخل بدنه ی سوراخها، دوتا تقسیم بندی ring در بالا و پایین بندازی jh lngj تیز تر به نظر بیاد.
همینطور در بین اون ورتکسهای اولیه


حال اگه 100 تا سوراخ بود که می میرم تا بخوام درست کنم:green:
 

ali_118

کاربر VIP
فکر کنم توی عکس از این روش استفاده نشده باشه چون خمه
نه مشکلی نداره
لبه های سوراخ ها رو هم Chamfer کنی یه کار خیلی خوب و قشنگ در میاد.

اون روشی هم که دوستمون گفتند شما اگه بتونین اون حالت دایره رو درست در بیارین که بعد از Smooth خراب نشه خوبه
لازم نیست 100 تا سوراخ رو مدل کنید
یک قاچ از دایره رو مدل میکنید، به حلقه تبدیل میکنین
و در امتداد هم به طول دلخواه کپی میکنید
 

hoceyn

Active Member
اگه اینطور باشه از array استفاده کن که هم میزون در میاد هم 1 سوته درست میشه احتیاج به کپی نداره!!!
 
اینکه این جوری میشه

c8853_31.jpg

اگه میشه یه کوچیکش رو بسازین ببینم چجوریه
 

ali_118

کاربر VIP
اینکه این جوری میشه
دقیقا منظورم از خوب در اومدن همین بود، یعنی اینجوری نشه :green:


* * *

خب در ادامه ی همین پست یه روش دیگه رو هم بگمت

یه باکس با ارتفاع کم، سوراخ ها رو مثل عکسی که گزاشتی توش ایجاد میکنی، Smooth میدی و بعد از اون Bendاش میکنی که سر و تهش به هم وصل بره :wink:
خیلی تر تمیز و مرتب
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
خیلی ساده به نظر میرسه ولی یه چالش مدلینگه واسه خودش
بهتره اون قسمت رو هایپلی مدل کنی
جوری که حتی نیاز به اسموس هم نداشته باشی

با علی موافقم
boolian بهترین راحشه
اگه بخوای لوپلی کار کنی مشکل قلنبه شدن روی استوانه رو خواهی داشت
 

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام داش ممد عزیز:rose:
اگه میخوای واقعا مدلینگت قوی بشه توصیه میکنم حتما این آموزش ها رو دانلود کنی و با دقت و مو به مو به روشهاش توجه کنی :rose: بدون شک اگه این کار رو انجام بدی قدرت مدلینگت چندین برابر خواهد شد :paint: ( صد در صد تضمینی :green: ) فقط باید برای ورود Login کنید :
http://area.autodesk.com/tutorials/inorganic_modeling_fundamentals_part_1
http://area.autodesk.com/tutorials/inorganic_modeling_fundamentals_part_2
http://area.autodesk.com/tutorials/inorganic_modeling_fundamentals_part_3
موفق باشی :oops:
 
دقیقا منظورم از خوب در اومدن همین بود، یعنی اینجوری نشه :green:


* * *

خب در ادامه ی همین پست یه روش دیگه رو هم بگمت

یه باکس با ارتفاع کم، سوراخ ها رو مثل عکسی که گزاشتی توش ایجاد میکنی، Smooth میدی و بعد از اون Bendاش میکنی که سر و تهش به هم وصل بره :wink:
خیلی تر تمیز و مرتب


من که نفهمیدم چجوری میگی



==========
با تکسچر هم زدم ولی کار جالبی نشد
l486_12.jpg
 

abbasi_0912

Active Member
یه باکس با ارتفاع کم، سوراخ ها رو مثل عکسی که گزاشتی توش ایجاد میکنی، Smooth میدی و بعد از اون Bendاش میکنی که سر و تهش به هم وصل بره :wink:
خیلی تر تمیز و مرتب

با این روش موافقم، اما با کمی تغیرات
به جای باکس اول یک plan بکشی با تعداد سگمنت های اون رو توی محوری که میخواهی خم بشه زیاد کنی بعد جای سوراخ ها استوانه بزاری و از پلن کم کنی، بعد Bend و نهایتا Shell

من فایل و عکس و برات گذاشتم فقط برای متوجه شدن نحوه کاری برو یکی یکی توابع اجرا شده توی مدیفایر رو ببین
 

پیوست ها

  • test.jpg
    test.jpg
    10.4 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • test_max2010.rar
    72.4 کیلوبایت · بازدیدها: 9
با این روش موافقم، اما با کمی تغیرات
به جای باکس اول یک plan بکشی با تعداد سگمنت های اون رو توی محوری که میخواهی خم بشه زیاد کنی بعد جای سوراخ ها استوانه بزاری و از پلن کم کنی، بعد Bend و نهایتا Shell

من فایل و عکس و برات گذاشتم فقط برای متوجه شدن نحوه کاری برو یکی یکی توابع اجرا شده توی مدیفایر رو ببین


ممنون
بهتر بود shell رو بزاری پایین bend اینجوری بهتر میشه


باز هم از همه ممنون:green::rose::wink:
 

abbasi_0912

Active Member
این راهی که گفتی هم میشه اما بهتره بعد از bend این کار رو بکنی
برای بهتر شدن کار بعد از کم کردن استوانه ورتکس های و لبه های پلن رو تنظیم کرد بعد bend کرد و لبه های بهم رسیده رو بهم Weld کرد بعد Shell داد که اگر یک موقع خواستی تابع اسموس روش بدی به مشکلی برنخوری
 

amir.nemati63

کاربر VIP
بر آمدگی مدلت مال اینه که بعد از bend کردن mesh smooth رو اعمال کردی.
با boolean در صورتی که به توپولوژی مدلت اهمیت میدی و یا میخوای بعدا نرمش کنی مخالفم.. در غیر اینصورت راه بدی نیست.
این راهی رو که میگم برو.
یه plane با ابعاد و سگمنتهایی بساز که تقسیم بندیش مربع باشه نه مستطیل.
بعد به editable poly تبدیلش کن.
حالا تمام vertex ها بغیر از vertexهای مرزی رو انتخاب و chamfer کن.
بعد از این مرحله یه دستور برای نرم کردنش اعمال کن.
حالا bend رو با درجه ی 360 اعمال کن.
حالا اگر مایل باشی میتونی shell رو با مقدار کم اعمال کنی.و بعد از اون یه مرحله ی دیگه نرمش کنی تا لبه ها گرد به نظر بیان.
من خیلی سریع یه نمونه با 3dsmax 2008 برات ساختم.برای همین ممکنه از لحاظ ابعاد و تعداد سوراخ فرق کنه.
البته نمیدونم چطوری باید اینجا بذارمش. عکسها رو هم توی یه سایت دیگه آپلود کردم و لینکش رو برات گذاشتم.:lol:

http://irupload.ir/images/toxhcqmn20uqjzxrxze.jpg

http://irupload.ir/images/bt2zmjgrye5j0n4idz8.jpg

http://irupload.ir/images/udyuixnuyewaye2cdb.jpg

http://irupload.ir/images/xgyfjc6scmngf0hrivr.jpg

http://irupload.ir/images/c3phumih3nx4cbyp51f6.jpg

http://irupload.ir/images/vje64uho510ttklwk4nx.jpg


موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
بر آمدگی مدلت مال اینه که بعد از bend کردن mesh smooth رو اعمال کردی.
با boolean در صورتی که به توپولوژی مدلت اهمیت میدی و یا میخوای بعدا نرمش کنی مخالفم.. در غیر اینصورت راه بدی نیست.
این راهی رو که میگم برو.
یه plane با ابعاد و سگمنتهایی بساز که تقسیم بندیش مربع باشه نه مستطیل.
بعد به editable poly تبدیلش کن.
حالا تمام vertex ها بغیر از vertexهای مرزی رو انتخاب و chamfer کن.
بعد از این مرحله یه دستور برای نرم کردنش اعمال کن.
حالا bend رو با درجه ی 360 اعمال کن.
حالا اگر مایل باشی میتونی shell رو با مقدار کم اعمال کنی.و بعد از اون یه مرحله ی دیگه نرمش کنی تا لبه ها گرد به نظر بیان.
من خیلی سریع یه نمونه با 3dsmax 2008 برات ساختم.برای همین ممکنه از لحاظ ابعاد و تعداد سوراخ فرق کنه.
البته نمیدونم چطوری باید اینجا بذارمش. عکسها رو هم توی یه سایت دیگه آپلود کردم و لینکش رو برات گذاشتم.:lol:

http://irupload.ir/images/toxhcqmn20uqjzxrxze.jpg

http://irupload.ir/images/bt2zmjgrye5j0n4idz8.jpg

http://irupload.ir/images/udyuixnuyewaye2cdb.jpg

http://irupload.ir/images/xgyfjc6scmngf0hrivr.jpg

http://irupload.ir/images/c3phumih3nx4cbyp51f6.jpg

http://irupload.ir/images/vje64uho510ttklwk4nx.jpg


موفق باشی

ممنون امیر جان :rose:

داش ممد به نظر من این راهی که امیر جان رفته میشه گفت بهترین راه هست
نسبت به راهی که من گفتم کنترل ورتکس و لبه ها راحت تر هست و کار تمیز تر در میاد
خوب همین جوری توی 1 دقیقه کار رو زدم ورتکس ها هم کنترل نشده بود روش امیر جام منطقی تر هست


برای گذاشتن عکس ها بهتر بود موقع پست زدن از قسمت مدیریت پیوست ها اون ها رو اتچ می کردی
یا همون موقع پست زدن توی ویرایشگر پیشرفته دکمه ورود عکس هست وقتی کلیک کنی ادرس عکس رو بهش میدی و بقیه ماجرا

راه دیگه این هست که از BBCode استفاده کنی، آدرس هر عکس رو بین دو کد زیر بزاری (راهنمای کد های انجمن)
 

abbasi_0912

Active Member
داش ممد جان امروز صبح یک راه دیگه ای به ذهنم رسید، گفتم بزارم برات شاید به دردت بخوره

راهی که امیر جان گفت رو این طوری بوری
اول یک استوانه با تعداد تقسیم بندی های مورد نظرت بساز
بعد poly کن و سر و ته اون رو بردار و ورتکس های وسط رو chamfer کن
بعد هر دستوری خواستی برای نرم کردنش
بعد Sell

خوبیش این هست که دیگه bend رو اجرا نمیکنی و نمیخواد دو تا لبه بهم سیده رو Weld کنی

فایل رو بران اتچ کردم - فقط مکس 2010 هست
 

پیوست ها

  • test2_in_3dsmax 2010.rar
    17.4 کیلوبایت · بازدیدها: 1
سلام توی اموزش های مجید یکی هست خیلی روون تر و خوشگل تر مدل می کنه

http://area.autodesk.com/userdata/movie/tutorials/5/crqw0-2q078-xm758-xiyb2.flv
 

جدیدترین ارسال ها

بالا