esfahanedalat
Member
[h=2]
[/h]
[h=2]اینفوگرافیک: آمار صنعت عکاسی در سال 2014[/h]
صنعت عکاسی سالهای چندان خوشی رو سپری نمیکند و ورود گوشیهای هوشمند به عرصهی رقابت با دوربینهای عکاسی، پیشرفت سابق این صنعت را به چالش کشیده است. در ادامه با زومیت و اینفوگرافیکی مربوط به اطلاعات و آمار صنعت عکاسی در سال 2014 همراه شوید.
CIPA یا انجمن محصولات دوربینهای عکاسی و تصویربرداری، آماری جالب و قابل توجه از وضعیت صنعت عکاسی در سال 2014 ارائه کرده است که مرجع اینفوگرافیک پیش روی شما است.
برای مشاهدهی تصویر در سایز اصلی و بزرگتر بر روی تصویر فوق کلیک کنید
در ادامه به چند نکتهی کلیدی از این اینفوگرافیک اشاره میکنیم:
فروش/تولید دوربین (همهی مدلها) در سال 2014 با 31 درصد کاهش مواجه شده است (و این در حالی است که در سال 2013 با 40 درصد کاهش مواجه بود).
فروش/تولید لنزها (برای دوربینهای DSLR و بدون آینه) در سال 2014 با 12 درصد کاهش همراه بوده است (و این در حالی است که در سال 2013 این رقم 20 درصد کاهش ثبت شده بود).
ژاپن کماکان بزرگترین بازار عکاسی است (13 درصد از کل دوربینها و 14 درصد از همهی لنزها در این کشور که کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را داراست، به فروش رفته است).
با این حال به نظر میرسد سایر قسمتهای آسیا، تنها محدودهای است که با تحرک بیشتری مواجه بوده است.
دوربینهای بدون آینه، بر خلاف موج تبلیغاتی موجود برای آنها، تنها 7 درصد از فروش بازار را به خود اختصاص دادهاند (بیشتر از 5 درصد در سال 2013).
طبق این آمار، دوربینهای کامپکت وضعیت بسیار بدی را تجربه میکنند؛ چرا که از 108 میلیون دستگاه در سال 2010 به تنها 29 میلیون دستگاه در سال 2014 تنزل پیدا کرده است (و البته به نظر میرسد این روند کاهشی در سال 2015 نیز ادامه داشته باشد).
پیش بینی آیندهی بازار دوربینهای عکاسی چالشهای گذشته را ثابت میکند. پیشبینیهای IDC در بارهی دوربینهای بدون آینه نیز درست از آب در نیامد. در ۲۰۱۲ آنها نتیجه گیری کردند که در ۲۰۱۵ ما شاهد فروش کمتر از ۱۳ میلیون دوربین بدون آینه نخواهیم بود. اما این عدد در ۲۰۱۴ تنها به ۳ میلیون دوربین بدون آینه محدود شد.
[/h]
[h=2]اینفوگرافیک: آمار صنعت عکاسی در سال 2014[/h]

صنعت عکاسی سالهای چندان خوشی رو سپری نمیکند و ورود گوشیهای هوشمند به عرصهی رقابت با دوربینهای عکاسی، پیشرفت سابق این صنعت را به چالش کشیده است. در ادامه با زومیت و اینفوگرافیکی مربوط به اطلاعات و آمار صنعت عکاسی در سال 2014 همراه شوید.
CIPA یا انجمن محصولات دوربینهای عکاسی و تصویربرداری، آماری جالب و قابل توجه از وضعیت صنعت عکاسی در سال 2014 ارائه کرده است که مرجع اینفوگرافیک پیش روی شما است.

برای مشاهدهی تصویر در سایز اصلی و بزرگتر بر روی تصویر فوق کلیک کنید
در ادامه به چند نکتهی کلیدی از این اینفوگرافیک اشاره میکنیم:
فروش/تولید دوربین (همهی مدلها) در سال 2014 با 31 درصد کاهش مواجه شده است (و این در حالی است که در سال 2013 با 40 درصد کاهش مواجه بود).
فروش/تولید لنزها (برای دوربینهای DSLR و بدون آینه) در سال 2014 با 12 درصد کاهش همراه بوده است (و این در حالی است که در سال 2013 این رقم 20 درصد کاهش ثبت شده بود).
ژاپن کماکان بزرگترین بازار عکاسی است (13 درصد از کل دوربینها و 14 درصد از همهی لنزها در این کشور که کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را داراست، به فروش رفته است).
با این حال به نظر میرسد سایر قسمتهای آسیا، تنها محدودهای است که با تحرک بیشتری مواجه بوده است.
دوربینهای بدون آینه، بر خلاف موج تبلیغاتی موجود برای آنها، تنها 7 درصد از فروش بازار را به خود اختصاص دادهاند (بیشتر از 5 درصد در سال 2013).
طبق این آمار، دوربینهای کامپکت وضعیت بسیار بدی را تجربه میکنند؛ چرا که از 108 میلیون دستگاه در سال 2010 به تنها 29 میلیون دستگاه در سال 2014 تنزل پیدا کرده است (و البته به نظر میرسد این روند کاهشی در سال 2015 نیز ادامه داشته باشد).
پیش بینی آیندهی بازار دوربینهای عکاسی چالشهای گذشته را ثابت میکند. پیشبینیهای IDC در بارهی دوربینهای بدون آینه نیز درست از آب در نیامد. در ۲۰۱۲ آنها نتیجه گیری کردند که در ۲۰۱۵ ما شاهد فروش کمتر از ۱۳ میلیون دوربین بدون آینه نخواهیم بود. اما این عدد در ۲۰۱۴ تنها به ۳ میلیون دوربین بدون آینه محدود شد.