ایمپلنت دیجیتال چیست و ایا کاشت دندان در یک روز ممکن است؟

hana joon

Member
کاشت دندان با حداقل میزان برش، موجی است که به زودی جایگزین روش سنتی در علم ایمپلنتولوژی خواهد شد. بسیاری از بیماران تنها با دو مراجعه به دندانپزشک می توانند به دندان زیبای خود دسترسی مجدد پیدا کنند.
جراحی های کم تهاجمی ایمپلنت دندان با پیشرفت در تصویربرداری سه بعدی و استفاده از روش های جراحی ثابت شده برای ترمیم بافت های استخوان و لثه امکان پذیر است. تجسم سه بعدی فک شما، احتمال گمانه زنی و شک را برطرف می کند و این مسئله باعث افزایش دقت و کاهش زمان جراحی خواهد شد.
استخوان با استفاده از برخی از ابزارهای جراحی از طریق برش های کوچک در لثه قابلیت خم شدن پیدا می کند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه برای ایجاد پایه مناسب برای کاشت دندان در فک بیمار، گاهی اوقات به پیوند استخوان نیاز است.
در گذشته برای انجام عمل پیوند استخوان به برش های بزرگ در لثه نیاز بود که موجب وارد شدن ضربه به بافت های دندانی می شود. علاوه بر این، بیمار مجبور بود تا چندین ماه را برای پیوند استخوانی انتظار بکشد تا امکان کاشت دندان جدید برای او به وجود آید.
برای دیدن نمونه کارهای ایمپلنت دیجیتال دکتر نوشین نصیری اینجا کلیک کنید.

ایمپلنت یک روزه دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر در یک جلسه تمام مراحل مربوط به شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن اباتمنت یا پایه، نصب تاج دندانی و… صورت می‌گیرد. این موضوع سبب می‌شود تا یکی از مهم‌ترین ایرادات ایمپلنت سنتی که زمان بالای آن بود، رفع شود که این مورد از برتری های دندانپزشکی دیجیتالی به روش های سنتی است. بر این اساس افراد می‌توانند در یک روز دندان از دست رفته خود را به دست آورند. در این شیوه دندان از لحاظ کیفیت و طول عمر تفاوتی با ایمپلنت‌های سنتی ندارد و می‌توانند همان مزایا را برای بیماران داشته باشند.
  1. شکافتن لثه
  2. دراوردن ریشه
  3. گذاشتن ایمپلنت دندان
  4. ریختن پودر استخوان برای استحکام بیشتر
  5. قرار دادن پایه ایمپلنت
  6. جایگذاری پروتز تاج دندان
لازم به ذکر است که در این حالت از ایمپلنت دیجیتال استفاده می‌شود. چرا که سرعت و دقت را به شیوه‌ای معجزه آسا افزایش می‌دهد. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که انجام ایمپلنت در یک روز شرایط خاصی را می‌طلبد که تنها در صورت فراهم بودن آن‌ها می‌توان فرآیند ایمپلنت را در طی یک روز انجام داد. ما در ادامه این شرایط را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم. منبع : مقاله ایمپلنت یک روزه دکتر نوشین نصیری
 

جدیدترین ارسال ها

بالا