مسافرانی که با قطار به سفر می پردازند، هیچگاه معماری و امکانات ایستگاه های آن را به یاد ندارند. اما در این بین اگر ایستگاه های قطار با زیبایی و امکانات لوکسی همراه باشد، در ذهن ها می ماند. در برخی از نقاط جهان خرید بلیط قطار علاوه بر جابه جایی می تواند مسافران را با بنایی لوکس و تاریخی آشنا کند. اگر مایلید تا با چند گزینه از ایستگاه هایی که جز شاهکارهای معماری دنیا هستند و امکانات بی نظیری دارند، آشنا شوید در این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب به ایستگاه های مدرن و سنتی قطارها خواهیم پرداخت که تعجب بسیاری از مسافران را در بر داشته است.


مسیر منتهی به زیبایی

ارزش و دیدن جهان هستی را با قطارها بیشتر حس خواهید کرد، درست در زمانی که دل کوها را می شکافید و در دل شب ستاره ها را به نزدیک ترین شکل ممکن نگاه می کنید. یا زمانی که از مسیری عبور می نمایید که تا به امروز دیدگان خود را بر آنها مهمان نکرده اید.


مزایای سفر با قطار
از ابتدای تاریخچه راه آهن تا به امروز این زیبایی ها وجود داشته و با ایجاد مسیری جدید به این شگفتی ها افزوده می شود. در برخی از موارد زیبایی ها در مسیر نبوده و ایستگاه های شگفت انگیزی پذیرای مهمانان سیستم ریلی خواهند بود. سفر با قطار علاوه بر مزیت هایی که بیان شد، خصوصیات منحصر به فرد بسیار زیادی دارد. تجربیات سفر با قطار در اکثر مواقع شیرین و قابل لمس می باشد. اگر مایلید تا با مزایای سفر با قطار آشنا شوید به مطلب"مزایای سفر با قطار" مراجعه کنید.

"علاوه بر جذابیت ایستگاه های قطار، این وسیله نقلیه نیز مزایای بسیار زیادی دارد. سفر با قطار یکی از ایمن ترین و راحت ترین روش های سفر است که می تواند جذاب ترین هم باشد. سفر با قطار برای مسیرهای طولانی خستگی و یکنواختی سفر با اتوبوس را ندارد. در طول مسیر می توانید از مناظر جاده لذت ببرید و یا در راهرو قدم بزنید. شاید هم نیاز به استراحت داشته باشید به راحتی می توانید در تختخواب خود بخوابید." (منبع)


ایستگاه های جذاب و مدرن جهان

ایستگاه های جذاب مدرن و سنتی بسیار زیادی در جهان وجود دارند که مسافران را به وجد آورد. مسافران با استفاده از این ایستگاه ها علاوه بر انتظار می توانند بسیاری از کارهای روزمره خود را به پایان برسانند و یا خود را تا رسیدن قطار سرگرم نمایند. وجود این ایستگاه ها علاوه بر رضایت مردم عادی در کشور موجب جذب توریست ها و گردشگران بسیار زیادی می شود. به راحتی می توان مردم عادی را با امکانات مدرن به رزرو بلیط قطار و استفاده از وسیله های نقلیه عمومی ترغیب کرد.

امکانات ایستگاه های پیشرفته راه آهن

نیم نگاهی به ایستگاه های راه آهن شهر خود بیندازید، چه جذابیتی برای شما دارد؟ چه چیزی در آن باعث می شود احساس آرامش کنید؟ انتظار در این ایستگاه های به چه اندازه برایتان جذاب است؟ ایستگاه های راه آهن حال حاضر از کیفیت سفر می کاهد و شیرینی سفر را با جایگزین کردن کسلی به شادمانی کم می نماید. ایستگاه های راه آهن مدرن خدماتی چون معماری های مدرن و سنتی منطبق با فرهنگ هر شهر، رستوران جهت سرو انواع غذاها، کافی شاپ های متعدد با نوشیدنی های گرم و سرد، امکان تماشای فیلم توسط تلویزیون های بسیار بزرگ و کوچک، پخش موزیک های شاد و آرامش بخش با توجه به بازه زمانی، استفاده از فضای سبز و ایستگاه های بازی مخصوص کودکان، وای فای رایگان و استفاده از کارت های هوشمند برای پرداخت کلیه هزینه ها را داشته باشند.

شما باشید با این امکانات بلیط قطار ار برای سفر انتخاب نمی کنید؟ در ادامه مطلب به بررسی چند مورد از ایستگاه های مدرن دنیا خواهیم پرداخت.


هایدار پاشا ترکیه

هایدار پاشا
بزرگترین ایستگاه راه آهن ترکیه است که در شهر استانبول واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این ایستگاه راه آهن یکی از جاذبه های گردشگری شهر استانبول به شمار می رود. معماری بی نظیر هایدار پاشا با نمای ماسه سنگ و تزئینات داخلی بی نظیر در آمیخته با پنجره های رنگی هر مسافری و توریستی را به خود جذب می نماید. این ایستگاه در سال 1906 توسط مهندسان آلمانی طراحی و اجرا شده است.



ایستگاه آتوچا اسپانیا

ایستگاه آتوچا اسپانیا
باغی بسیار زیبا در مرکزیت شهر مادرید است که در سال 1851 توسط مهندسان زبده اسپانیایی ساخته شده است. همچنین این ایستگاه راه آهن اولین ایستگاه راه آهن در اسپانیا محسوب می شود که در قزن 19 فعالیت های حمل و نقل ریلی خود را آغاز نموده است. نمای بیرونی برگرفته از فرهنگ و معماری اسپانیولی و عجین شدن آن با باغ های بزرگ و زیبا هر انسانی را در جای خود میخ کوب می نماید. همانطور که گفته شد، ایستگاه های راه آهن بسیار زیادی در جهان وجود دارد که خستگی سفر را از تن مسافران خود بیرون می نماید. برای آشنایی بیشتر با این ایستگاه ها به سایت تیک بان مراجعه نمایید. سایت تیک بان یکی از معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار در ایران است که تمامی خطوط ریلی ایران را تحت پوشش می دهد.


ایستگاه تولدو

یکی دیگر از ایستگاه های بی نظیر قطار در شهر ناپل، ایتالیا واقع شده است. این ایستگاه شگفت انگیز منزلگاه یک سیستم ریلی جذاب و خلاقانه می باشد که با طراحی جالب و شگفت انگیز هنری چشمان توریست ها و گردشگران را به خود جلب نموده است. ایستگاه قطار در شهر ناپل، ایتالیا توسط هنرمند تجسمی رابرت ویلسون طراحی و ساخته شد.


خرید بلیط قطار از سایت های معتبر

زیبایی های سفر با قطار فقط به امکانات قطار، مسیر و ایستگاههای قطار منتهی نمی شود. در برخی از موارد خرید بلیط قطار نیز می تواند جز زیبایی های سفر شود. تهیه بلیط قطار ارزان یکی از این موارد است که می تواند هزینه های سفر ار کم کرده و به زیبایی ها و دلخوشی های سفر بیافزاید. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار هستند که بلیط قطار را ارائه می دهند. اما در این بین تیک بان است که توانسته با تخفیفات شگفت انگیز از سایر رقبا پیشه بگیرد. برای رزرو بلیط قطار از طریق این سایت کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت tikban را جستجو نمایید. منبع : نیکرو
 

جدیدترین ارسال ها

بالا