ایران سریع‌ترین رشد کاربران اینترنت در خاورمیانه را ثبت کرد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
56 درصد از کل کاربران اینترنت در منطقه خاورمیانه، ایرانی هستند و ایران از نظر رشد کاربران اینترنت نیز در منطقه اول است.
به گزارش ايلنا، به نوشته سایت آمارهای جهانی اینترنت (internetworldstats.com) ایران با داشتن 32 میلیون کاربر اینترنت، بیش از 56 درصد کاربران اینترنت در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش، تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه در فاصله سال‌های 2003 تا 2009 میلادی، از رقم 16میلیون نفر در کل منطقه به رقم قابل ملاحظه5 /85 میلیون نفر افزایش یافته که به این ترتیب، سهم دو درصدی کاربران خاورمیانه‌ای از تعداد کل کاربران اینترنتی در دنیا به 2 /5 درصد ارتقا یافته است. بخش اعظم این کاربران را جوانان، به خصوص افراد زیر 35سال تشکیل می‌دهند.
این گزارش می‌افزاید: در این میان، روند رشد و بسط دامنه دسترسی به اینترنت در ایران، با شیبی فزاینده ادامه یافته است.
در حال حاضر ایران جایز رتبه اول در میان کشورهای منطقه از نظر میزان دسترسی به اینترنت بوده و طی یک دوره رشد خیره کننده، تعداد کاربران اینترنتی در ایران از رقم 250 هزار نفر در پایان سال 2000 میلادی به رقم 32 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2009 افزایش یافته که به این ترتیب، ايران در يك دوره 9 ساله، شاهد رشدی 127برابری در میزان دسترسی به اینترنت بوده است.
شاخص «نفوذ جمعیتی اینترنت» در میان ایرانیان، اکنون در سطح 5 /48درصد قرار دارد که بدین ترتیب، از هر صد شهروند ایرانی، حدود 50 نفر را باید در میان کاربران اینترنت به شمار آورد.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا