ایراد در استفاده از یک متریال متریال برای چند آبجکت(bitmap)

delfoon

Member
یه مثال میزنم:
وقتی دو تا دیوار داریم با ابعاد مختلف،که از یک متریال برای هر دوی آنها استفاده می کنیم.
بیت مپ (مثلا آجر)ی که به آن دادیم ،در دیوار کچکتر متریال دیوار فشرده تر است نسبت به دیوار بزرگتر (یعنی آجرها کوچیکترند نسبت به دیوار بزرگتر)



حالا: برای اینکه این متریال رو به هر آبجکتی بدیم و اندازه بافت آجری یا هر بافت دیگری مثلا چوب با هم برابر باشه چه باید کرد

از اساتید محترم اگه راهکار بدن ممنون میشم،:rose:
یه جایی شنیدم که یه مادیفیر هست که اگه اونو بدی این مشکلو حل میکنه ولی نمیدونم این مادیفایر چیه.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
شما می تونی به دیوار ها uv map بدی که تکسچر روی دیوار درست قرار بگیره. حالا برای اینکه مثلا روی دیواری کوچکتر باشد یا بزرگتر. باید این کار رو بکنی
تکسچر رو بده به دیوارت. بعد با tile ها مثلا مشخص کن کوچیک باشن با بزرگ/ بعد تو همون قسمت متریال ها ضربدر رو بزن. که متریالت ریست شه البته گزینه بهت میده میگه می خوای مثلا دویارت هم از بین بره ( تکسچرش ) میگی نه.
بعد دیوار دومی رو مثلا انتخاب می کنی و همین مراحل رو میری. البته دیگه ضربدر رو نمی خواد.
البته شما اگر slot همون دایرها تو متریال اضافی داری نیازی به این کارها نیست. تکسچرت رو روی 2 تا اون توپ ها بزار. یکیش برای یک دیوار باشه و یکی دیگه برای یک دیوار دیگه. بعد با توجه به اون بهش تایل بده.
البته با uv map هم می تونی بهشون تایل بدی و این مراحلی که گفتم نیازی نیست.
 

delfoon

Member
شما می تونی به دیوار ها uv map بدی که تکسچر روی دیوار درست قرار بگیره. حالا برای اینکه مثلا روی دیواری کوچکتر باشد یا بزرگتر. باید این کار رو بکنی
تکسچر رو بده به دیوارت. بعد با tile ها مثلا مشخص کن کوچیک باشن با بزرگ/ بعد تو همون قسمت متریال ها ضربدر رو بزن. که متریالت ریست شه البته گزینه بهت میده میگه می خوای مثلا دویارت هم از بین بره ( تکسچرش ) میگی نه.
بعد دیوار دومی رو مثلا انتخاب می کنی و همین مراحل رو میری. البته دیگه ضربدر رو نمی خواد.
البته شما اگر slot همون دایرها تو متریال اضافی داری نیازی به این کارها نیست. تکسچرت رو روی 2 تا اون توپ ها بزار. یکیش برای یک دیوار باشه و یکی دیگه برای یک دیوار دیگه. بعد با توجه به اون بهش تایل بده.
البته با uv map هم می تونی بهشون تایل بدی و این مراحلی که گفتم نیازی نیست.

دوست عزیز ممنون از اینکه به سوال من توجه داشتید،
اما این روشها زمان بر هستند و دقیق نیستند،

همونطور که گفتم نیاز به یک مادیفایر داره و خوشبختانه با کمی تلاش تونستم اون مادیفایر رو پیداش کنم :)مطمینا به درد شما هم میخوره
و اما اون مادیفایفایر(MapScaler)نام دارد
همانند تمام مادیفایر ها،بصورتی که ابتدا آبجکت مورد نظر را انتخاب،و در لیست مادیفایر ها mapscaler رو بهش میدیم همانند.و همینطور این بلا رو سر اون یکی آبجکتها مون میتونیم بیاریم
باید توجه داشت که عدد قرار گرفته درقسمت scale اون مادیفایر در تمام آبجکتها برابر باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا