ایجاد کاراکتر سه بعدی انسان و حرکت دادن آن با as3

با سلام خدمت دوستان
من به تازگی به موضوع سه بعدی سازی در فلش آشنا شدم و می خوام یه کاراکتر انسان بسازم که بشه با as3 اونو کنترل کرد اما وقتی که مباحث رو خوندم برای انتخاب انجینی که باید برای یادگرفتن اونو انتخاب کنم یه خورده سر در گم شدم . یکی گفته paparvision ، یکی گفته ecodazoo یکی گفته Alternativa 3d 7.5 و ... آخر سر هم یه نرم افزار معرفی شد به اسم vixualPV3d . اما برای اینکه کدوم انجین رو انتخاب کنم یا اینکه این نرم افزار vizualPV3D به کار من میاد، به کمک شما دوستان احتیاج پیدا کردم.
لطفا منو راهنمایی کنین.
ممنون:wink:
 

++Hadi++

Active Member
بهترین انجین یا بهتر بگم کلاسش برای فلش همون آلترنیتیوا هست ... که شما اول مدلو تو برنامه هایی مثل 3dm,ax یا بلندر طراحی می کنید و بعد تو فلش با کلاسهای ByteArray این انجین یا کلاسها (آلترنیتیوا) لود می کنید و بعد انیمیشنشو اجرا می کنید . در مورد انیمیشن هم باید بگم انیمیشنو معمولا تو خود برنامه های 3 بعدی سازی مثل 3dmax با تگ ها (معادل lable در فلش) طراحی و در غلش با استفاده از کلاسهای این انجین ها پلی می کنید . پلی کردن این تگ انیمیشنی شبیه به gotoAndPlay در فلش هست .
بای...
 

++Hadi++

Active Member
البته کلاسهای Away3D هم خیلی عالی هستند که مهرداد عزیز اونا رو در سر تیتر بازی سازی انجمن برنامه فلش معرفی کرده ، همراه با لینک ..
 
ممنون از پاسختون
اما دو مسئله هنوز برای من مبهمه.(البته این ابهام به دلیل عدم شناخت من از انجین های سه بعدی سازی فلشه)
اول اینکه مدل های سه بعدی که با 3dmax ساخته می شن و بعد به فلش وارد می شن، قابل کنترل با as3 هستن؟ مثلا ما یه مدل انسان توی 3dmax درست می کنیم و بعد به فلش وارد می کنیم. حالا می تونیم توی فلش به اون تحرک بدیم که به عنوان مثال راه بره یا بپره؟یا اینکه فقط ما می تونیم یه انیمیشن بسازیم و بعد اونو به فلش import کنیم؟(مثه Swish که انیمیشن ساخته شده رو فریم به فریم وارد می کرد)
دوم اینکه با توجه به کاری که من می خوام انجام بدم (ساخت کاراکتر سه بعدی انسان که بشه با As3 اونو کنترل کرد) شما خودتون کدوم انجین رو معرفی می کنین؟ آخه همه ترس و هراس من اینه که وقت بزارم و یه انجین رو یاد بگیرم و آخر سر بفهمم که به درد کاری که من می خوام انجام بدم نمی خوره.
بازم ممنون از اینکه پاسخ دادین.
 

++Hadi++

Active Member
برای کارایی که مدل سازی در اونا هست و فضای اونا در قالب یه سری مدلهای فضایی هست که در اون مثلا راه می رین ، موتور alternativa3d از همه بهتره چرا که پرفرمنس بالاش خیلی خوبه ..البته برای اینکه از بهترین ورژن ها و جددترین ورژن های آـلترنیتیوا استفاده کنین باید خروجیهاتونو واسه فلش پلیر 10 بگیرین که البته away3d های جدید هم فقط واسه فلش پلیر 10 هستن ..
در مورد کنترل این مدلها بله ، این کلاسها دارای کلاسهایی هستند که انیمیشن این فتیل ها رو کنترل می کنند .
موضوعی در اکشن 3 به اسم byte array هست که شما با اون کلاس می تونین هر نوع فایلی رو در فلش لود و در این کلاس ها راه اندازی کنین . البته اگه بخواهین با این فایلا کار کنین باید بتونین غیر از لود کردنشون ، کارکردن با اوا رو بلد باشین .
گروههایی که این کلاسهای 3 بعدی ستازی رو ساختن ، در واقع تونستن بعد از خوندن اونها ، طرز کارشون رو در جهت ساخت مدل به سبک وکتور فلش در بیارن و همه کارهایی امثال اجرای انیمیشن این مدل ها رو تونستن حل کنن ...
موفق باشی .
 
شباهت آلترنیتیوا با papervision چقدره؟ چون توی این سایت papervision آموزش داده شده. اگه این دو شبیه به هم هستند، من ابتدا papervision رو یاد بگیرم بعد آلترنیتیوا رو. آیا این کار به صلاحه؟
 
آیا اگه از 3dmax استفاده کنم، می تونم قابلیتی مثله قابلیت bone داشته باشم و بتونم کاراکتر ها رو دقیقا طوری که می خوام حرکت بدم؟
 

++Hadi++

Active Member
تا اونجایی که می دونم بله ... می شه از ابزار bone IK استفاده کرد . چون Bone تری دی مکس رو می شه تو الباقی انجین ها استفاده کرد فک کنم بشه تو آلتر هم استفاده کرد .
در مورد شباهت ها یا تفاوت ها نه خیلی شبیه به هم نیستند .
آموزش های pv3d خیلی بیشتر از آلتر هست . کلاس های pv3d به صورت opensource هست ولی آلتر تماما swc هست که با flex نوشته شده و باید یه سری مراحلی رو که تو سایتش معرفی کرده رو پیمایش کنین تا هم برا فلش و هم برا flashdevelope اونو قابل استفاده کنین . معمولا عباراتی که در آلتر استفاده شده قلمبه سلمبه هست و از pv3d سخت تر هست . ولی گروه pv3d با این که خیلی حرفه ای تر شروع کردند یه جورایی هدفشونو عوض کردند و البته شنیده بودم که با ادوب یا گوگل قراردادهای خصوصی برا یه سری کارای حرفه ای بستن و از طرفی هم یه سری ها می گفتن که گروه pv3d دارن این کلاسها را برا فلش پلیر 10 از بیس و پایه می نویسن . ولی در کل من آلتر رو هر چند سخته بهتون پیشنهاد می کنم .
قصد داریم در این انجمن این کلاسها(آلترنیتیوا) رو برا بازی سازی آموزش بدیم . ..شما هم سعی کنین خودتونو با اون مچ کنین . البته یادگیری pv3d در جاش و برا کارهای سبک خوبش یعنی کارای 3 دی سبک هم راحته و هم خوبه ...
بای...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا