ایجاد چینو چروک روی چرم ؟؟؟؟؟؟

nightlord

Well-Known Member
سلام من میخوام بدونم اصولی ترین راه برای ایجاد چینو چروک روی چرم چیه تو مکس؟
مثلا چینو چروک روی بالش . مبل و صندلی چرمی که طبیعی ار آب در بیاد ؟
چنتا راه بلدم مثل بالا بردن تعداد پلی ها و مودیفایر noise و wave , و یا استفاده از push/pull و جدیدا با graphic tools .
ولی میخوام بدونم اصولی ترین راه که به نتیجه طبیعی برسیم چیه؟

مثل این که از arch model در آوردم:

9wv0i2zexutdocx9dr99.jpg
 

*farshid*

کاربر VIP
معمولا این کار رو با دیسپلسمنت و نورمال بامپ انجام میدن
وایه این کارم باید حجمت آورپ شه وببریش تو زیبراش روش کار کنی

اگه بحای مدلش کنی خیلی سخته
باید هایپلی کار کنی
 
سلامحمد
استاد درست میگه
میتونی هم با مودباکس کار کنی اگه میخوای راحت تر باشه البته اگه زیبراش کار نیستی:

مدل آنرپ شده رو میبری تو مودباکس ایمپورت میکنی: با شیفت D مثلا 5 تا 6 تا دیواید میدی بعد با براش شیار خط میندازی -/\- بعد با براش تغییر مقیاس >< دو سر لبه رو میتونی به هم نزدیک کنی. با براش clay میتونی حجم اضافه و با کنترل گرفتن کم کنی و با شیفت گرفتن نرم کنی... نتیجه که تموم شد از یکی از منوهای بالایی امکان تبدیل جزئیات حجم به مپ وجود داره: در واقع حجم ثانویه منهای حجم اولیه میکنه و یه دیسپلسمنت مپ بهت میده. تو مکس اون مپ رو با اسموت مناسب میشه با بامپ و دسپلیس و cavity و AO خوب درآورد.

البته فکر کنم چون تا حالا دباغی کار نکردم!

ادیت+:
راستی اگه هم دیدی نتیجه نهایی مدلت تو زیبراش یا مودباکس با مپ نمیاد تو مکس باید ازش
vector displacement بگیری البته یا شیدر های خاص میخواد یا با مکس 2012 ظاهرا باید کار کنی!
یه راه حل هم اینه که اگه مش خیلی تغییر کرد سعی کنی با کم کردن ورتکس ها مثلا با ذسیمیشن مستر زیبراش یا pro optimizer همون highpoly رو بیاری
راه دیگه هم در صورت تغییر میتونه ریتوپولوژی باشه که با بازشناسی دقیق و پرحوصله حجم ظریف ثانویه یه مش مشابه و lowpoly بگیری و باز به کمک دیسپلیس و حتی مپ ao به جای مپ دیسپلیس کارت رو راه بندازی.

البته بازم میگم عاقبت این کارها به عهده خودته و من هیچ گونه مسئولیتی رو به عهده نمیگیرم!

یا زهرا
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا