ایجاد قوس روی سطح کره؟

Yar.kh

Member
روی سطح یک کره یک خط فرو رفتگی (موازی خط استوا) ایجاد کردم. حالا میخوام به این خط قوس بدم. یعنی بعضی از نقاط این خط رو پایین بکشم و بقیه بالا باشن. اما مشکلم اینه که این نقاط باید روی کره جابجا بشن. روی Face ها هم نمیشه جابجاش کرد چون face های کنار اون نقطه موازی کره نیستن. (به پیوست توجه کنید)
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    231.2 کیلوبایت · بازدیدها: 16
نمی خواین به هم بریزه ؟
وقتی ورتکس رو انتخاب می کنی و ابزار move رو انتخاب می کنی اون بالای مکس یه لیست هست که view انتخاب شده شما ببر روی local یا بقیه گزینه ها رو هم تست کن
 

Yar.kh

Member
بازم نمیشه.
چیزی که من میخوام در حقیقت اینه: برای حرکت نقاط یک کره تعریف کنم که نقاط فقط روی اون حرکت کنن. و اون کره هم اندازه کره اولیه ست که من داشتم و بعد روش فرو رفتگی ایجاد کردم.
کلا برای ایجاد قوس روی شکلی که پیوست کردم راه دیگه ای به ذهنتون نمیرسه؟
 

Yar.kh

Member
من یه راه دیگه به نظرم رسید، اینکه یک دایره رو قوس بدم و بعد با شکل merge کنم. اما مشکل اینه که مرج نمیشه!
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    77.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8
شما اول با سگمنت کم شروع کن و کار رو با ادیت پلی درست کن و بعد اسموث (روی 1 باشه خوبه) بعد دوباره با ادیت پلی درست کن و بعد دوباره اسموث بده فکر کنم جواب بده
 

ROHAM WEB

Well-Known Member
ویرایش یک شی با این همه ورتکس نتیجه مطلوبی نداره.اولین کار همینطور که دوستان گفتن کم کردن ورتکسهای پایه است.چیزی که به فکر من می رسه اینه که دو ردیف ورتکسهایی که می خواین بهش انحنا بدید رو با vol.select انتخاب کنید(گزینه ورتکس رو در قسمت پارامتر فعال کنید) و بعد مدیفایر ffd 3*3*3 اضافه و انحنایی که لازم دارید رو بوجود بیارید.بعداز این کارها اسموث کنید
 

Yar.kh

Member
دقیقا منظورم همین پیوست آخریه ست. همین رو میشه توضیح بدید؟
روش های دیگه ای هم که گفتید رو امتحان میکنم.
 

Yar.kh

Member
چیزی که به فکر من می رسه اینه که دو ردیف ورتکسهایی که می خواین بهش انحنا بدید رو با vol.select انتخاب کنید(گزینه ورتکس رو در قسمت پارامتر فعال کنید) و بعد مدیفایر ffd 3*3*3 اضافه و انحنایی که لازم دارید رو بوجود بیارید.بعداز این کارها اسموث کنید
با این روش بازم نقاط آزادی حرکت دارن و وقتی مثلا بالا میکشمشون که انحنا بدم از کره بیرون میزنن در حالی که باید موازی با سطح کره حرکت کنن!
 

Yar.kh

Member
یه روش به کار بردم که تقریبا نتیجه داد اما خیلی اصولی نیست و همه جا بدرد نمی خوره. با سگمنت کم شروع کردم. بعضی نقاط رو با محدودیت حرکت روی face پایین کشیدم. بعد Edge های قوس رو چمفر دادم تا فرورفتگی ظریف بشه. خط وسط رو با اسکیل کوچیک کردم و بعد Turbo smooth با عدد 2. شکل پیوست درست شد.
اما این روش بقیه جاها کارایی نداره مثلا وسط کار یه شکل با سگمنت بالا داریم، نمیشه که از اول شروع کرد!
منتظر روش "I-like-DDD" هم هستم.
تشکر
 

پیوست ها

  • 3.jpg
    3.jpg
    66.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3

ali_118

کاربر VIP
دقیقا منظورم همین پیوست آخریه ست. همین رو میشه توضیح بدید؟
روش های دیگه ای هم که گفتید رو امتحان میکنم.
من توی یکی از کارام یه چیزی مشابه این رو باید در میاوردم
با سگمنت کم شروع کردم و با ابزار کات خط رو روی آبجکت کشیدم، بعد از اون فرو رفتگی رو ایجاد کردم و به خوبی Smooth شد.
 

I-like-DDD

Well-Known Member
خوب من سگمنت های دایره رو روی ۱۵ یا ۲۰ فک کنم گذاشتم بعد هم ادیت پلی کردم
و ورتکس های سطح مورد نظر رو یکی در میون انتخاب کردم و به بالا کشیدم و بعد خطه
زیگ زاگی که ایجاد شده رو chamfer کردم و در آخر هم پلی گان رو انتخاب و extrude کردم البته
قبل مرحله chamfer باید خط زیگ زاگی که ایجاد شده رو با scale کمی به سمت داخل ببرید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا