ایجاد جلوه نور با استفاده از بلور :تنظیمات نهایی

hamed-ddd

Well-Known Member
خوب مسیر زیر را مانند تصویر 3 دنبال کنید
از منوی اصلی به ترتیب:
rendering> effects > add>blur>ok
انتخاب کنید
3.jpg
همانطور که میبینید مانند تصویر 4 جلوه بلور اضافه خواهد شد ....برای دسترسی به پارامترهای آن باید به قسمت blur parameters بروید
4.jpg
در اینجا شما با دو سر برگ مواجه اید
1.blur type
2.pixel selection
سر برگ blur type را انتخاب کنید .تصویر 5
در این قسمت از سه انتخاب موجود یعنی uniform ...directional ....radial ..سومی را انتخاب کنید (radial )
قبل از اینکه وارد بخش pixel selection شوید تنظیمات زیر را انجام دهید
pixel radius را معادل 50 قرار دهید ..این عدد میزان پراکندگی نور را تنظیم میکند
trail را معادل 100- قرار دهید تا نور از متن شروع شودو نه از وسط و یا آخر آن (در پایان کار موقع رندر امتحان کنید و عدد را به 0 و100 تغییر دهید و نتیجه را ببینید)
بر روی none کلیک کنید مطابق شکل کادری ظاهر میشود و از شما میخواهد مبدا شروع نور را انتخاب کنید ...روی point01 وبعد pick را بزنید
5.jpg
وارد بخش pixel selection شوید تصویر
6 6.jpg
تیک اول را غیر فعال و دومی را فعال کنید این کار باعث میشود تا زمینه کار تحت تاثیر جلوه قرار نگیرد .....برای نورانی شدن جلوه مقدار brighten عددی بین صد تا 200 قرار دهید ...مقدار blend میزان ترکیب جلوه با متن معلوم میکند بهتر است که کمتر از 75 باشد

با زدن کلید f9 یا فشردن همزمان کلیدهای shift+Q صحنه را رندر کنید :) تصویر 7
 

پیوست ها

  • 7.jpg
    7.jpg
    15.3 کیلوبایت · بازدیدها: 51
آخرین ویرایش:

D.Abedi

Member
دیگه دوستت ندارم

سلام
حامد جون درباره اون قسمتهای object id و materail id و کاربردشون اگه میشه یه توضیحکی بده ( یه کوچولو)
ولی یادت باشه! تکخوری نداشتیم (شوخو):cry:
 

hamed-ddd

Well-Known Member
بسيا بسيار عالي بود....
خواهش میکنم ...شرمنده نکنید!!!
حامد جون درباره اون قسمتهای object id و materail id و کاربردشون اگه میشه یه توضیحکی بده ( یه کوچولو)
نه.......نمیشه.....
چون دارم روش کار میکنم
اگه میشه یه توضیحکی بده
(لحجه ات همچنان ضایع بید)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا