ایجاد جلوه نور با استفاده از بلور :آماده سازی صحنه

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام به دوستان :
در این جا شما با نحوه ایجاد جلوه نور (شبیه به نور حجمی) آشنا خواهید شد
برای شروع کار باید چیزی مثلا یک متن در صحنه ایجاد کنید
و بعد به اون مدیفایر extrude رو اعمال کنید (تصویر 1)
1.jpg
برای ادامه کار شما به یک نقطه نیاز دارید ....این نقطه هر چیزی میتواند باشد ولی برای اینکه در رند ظاهر نشود بهتر است که از helper ها استفاده کنید در ویپورت بالا در پشت متن مورد نظر مانند تصویر 2 یک نقطه ایجاد کنید
2.jpg
حالا صحنه برای شروع کار آماده است
برای ادامه کار به بخش دوم مراجعه کنید
 
آخرین ویرایش:

neo_masood

Member
سلام حامد جان . . .
من اين كار و با blur كردم . . .
منتهي يه سوال ديگه ؟؟؟؟
چه جوري ميشه يه مجدوده معيني رو به اين point اختصاص داد .
مثلاً من يه متن بلند زدم كه مي خوام فقط دو حرف وسطي ( مثلاً ) اين جوري بشنو و نور ازشون در آد . . .
چه جوري ميشه اين كارو كرد ؟؟؟؟
ممنونم :)
 

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام
متن بلــــــــــــــــــــــــــــــــند !!!!!چیـــــه؟؟
جواب سوال شما ساده است :
در تری دی مکس میشه اشیا رو برای منظور های خاص (که یکیش همینه ) شناسه گذاری کرد یعنی با راست کلیک بر روی شی یا اشیا انتخاب شده و انتخاب کزینه properties به دنبال عبارت g-buffer (حوالی گوشه سمت راست پایین) بگردید و عدد مربوطه رو تغییر بدید مثلا 3 و بعد در قسمت پارامترهای بلور در pixel selection فقط گزنیه پنجم یعنی object id رو تیک بزنید و پارامترهاش رو تنظیم کنید (در اینجا باید در قسمت پایینی این بخش یک عدد رو که با ای دی شی مورد نظر برابره انتخاب کنید و روی add کلیک کنید)
خب تا اینجا در مورد اشیا جدا از هم گفتم ولی در مورد مدلی که یک تکه مثل مدل سر انسان داریم و بخواهیم فقط مثلا ازچشمهاش نور بیرون بزنه چکار باید کرد: کلید کار در متریال ادیتور است:
ابتدا پلی گانهای مربوط به چشم رو انتخاب میکنید و به اونها یک متریال id میدید (امیدوارم که این کار رو بلد باشی چون از مفاهیم پایه در متریاله) و بعد در متریال ادیتور یک متریال multi sub-object رو با مثلا سه متریال زیر مجموعه انتخاب میکنید و متریالی که شماره اش با متریال ای دی مدل (که قبلا برای پلی گانهای چشم مدل انتخاب کردید) یکی باشه انتخاب و روش کلیک کنید و وارد تنظیمهای متریال زیر مجموعه بشید
تغییرات دلخواه رو اعمال کنید ولی نکته اساسی در اینجاست
material.JPG
درقسمت بالا باید روی قسمتی که با فلش مشخص کردم کلیک کنید و نگه دارید مجموعه ای عدد از 1تا 15 ظاهر میشه یک عدد انتخاب کنید و به قسمت پارامترهای جلوه بلور برگردید pixel selection و اینبار فقط matrial id تیک بزنید و عدد (که همان عدد متریال ادیتور 1 تا 15 ) پایین رو رو عوض کنید و ادد رو بزنید
در مورد متریال ادیتور و انتخاب شناسه برای پلیگانها قبلا توضیح داده شده .............نه نشده مگه هر چی گشتم نبود ببین آقا سعید طاهری سراغ داره چون من الان وقتشو ندارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا