ایجاد افکت آتش با استفاده از کلاس Tweensy FX

با کمک کلاس‌های TweensyFX قادر به اعمال افکت‌های جذابی بر روی DisplayObject ها خواهیم بود. کلاس TweensyFX را از گوگل کد دانلود نمایید و یک پروژه جدید در فلش ایجاد نموده و فایل SWC را در سند فلش خود امبد نمایید . در ابتدا با مقدماتی برای کار آشنا می‌شویم.برای استفاده از افکت‌های TweensyFX باید یک لایه که فرمت آن از نوع vector یا bitmap می‌باشد ایجاد نمود.برای ایجاد یک Bitmap layers داریم :

کد:
[SIZE=2]var layer:BitmapLayer = new BitmapLayer(700, 600, 1, 0x00000000, true, true );[/SIZE]

یک لایه با طول ۷۰۰ و عرض ۶۰۰ و رنگ پس زمینه سیاه و حالت transparent و smoothing که true شده ایجاد نمودیم.می‌توانید به لایه ای که ایجاد نموده اید افکت‌هایی را اضافه نمایید تا با تغییر متغیر‌های آن‌ها در هنگام انیمت دادن از آن‌ها استفاده نمایید .


کد:
[SIZE=2] layer.add(new FilterEffect(new BlurFilter(5, 5)));
 layer.add(new ColorEffect(new ColorTransform(1, 1, 1, 0.9)));
 layer.draw(myInstance);[/SIZE]

همچنین برای کار با TweensyFX باید با Emitter نیز آشنا شویم. Emitter به ما اجازه میدهد که افکت‌های ساده پارتیکل را ایجاد نماییم . با استفاده از کد زیر :

کد:
[SIZE=2] var emitter:Emitter = new Emitter(Particle, {scaleX:2, scaleY:2}, 5, 0.5, "-180, 180", "50, 100");[/SIZE]


یک Emitter ایجاد نموده ایم که در هر اینترفریم ۵ پارتیکل ایجاد کرده و با مقدار رندم ۰٫۵ مشخص می‌کنیم هر چندوقت یکبار پارتیکل‌ها در هر اینترفریم ایجاد شوند مقدار ۰٫۵ یعنی پارتیکل‌ها تنها در نیمی‌از زمان ایجاد می‌شوند و بین زاویه ۱۸۰ تا ۱۸۰- و فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ پیکسل جابجا می‌شوند .با این مقدمات ایجاد افکت آتش را آغاز می‌کنیم . می‌خواهیم یک شعله آتش ایجاد نماییم که نشانگر موس را دنبال می‌کند با این نیت که با برافروختن این شعله تاریکی‌های ناامیدی و جهل محو و نابود و روشنایی ادراک و فهم پرتو افشان می‌شود...

یک پروژه جدید در فلش ایجاد نمایید به قسمت(Action Script ۰٫۳ Settings (File/Action Scriptsettings رفته و در قسمت Library path فایل TweensyFXCS3.swc را از مجموعه Tweensy FX به پروژه خود اضافه نمایید .برای ایجاد افکت آتش شما نیاز به یک تصویر گرافیکی دارید این تصویر می‌تواند یک فایل با فرمت jpg یا png شبیه شعله آتش و ترجیحا سیاه و سفید باشد که درون یک MovieClip قرار داده شده باشد پس از ایجاد این MovieClip آن را با نام کلاسی Firemc در Library اکسپورت Export for ActionScript نمایید. خوب تا به اینجا همه چیز فراهم شده تا به سراغ کدنویسی برویم...


ادامه همراه سورس در: flashcenter.ir

:paint:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا