ایجاد اشکال 3 بعدی در Auto cad یا Max

eglantine_arch

New Member
سلام. :rose: من تازه تو این سایت عضو شدم و یه سوالی داشتم. من کارم طراحی داخلیه و کارامو به صورت رندرهای مکس به مشتری نشون میدم. زمان هم برام خیلی مهمه. من دیوارها و کارایی رو که میشه تو Auto cad انجام داد کار می کنم و بعد فایل و می برم تو مکس و بقیه کارا رو انجام میدم. ولی شنیدم که اگه از اول همه کارارو تو مکس انجام بدیم بهتره. :shock:و این کارم خیلی زمانمو میگیره . البته چون سرعتم تو object سازی تو مکس پایینه یا راهشو بلد نیستم. حالا میخواستم بدونم واقعا بهتره تو مکس کار شه یا فرقی نمیکنه....... مرسی:neutral:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
دوست من بستگي داره بخواي چه آبجكتي طراحي كني
مكس تو طراحي خيلي از آبجكت ها ميتونه زياد بهت كمك كنه، ولي تو بعضي ديگه هم كند تر عمل ميكنه
برا اجسام معماري، مثل، در، پنجره، ديوار و چيزهايي از اين قبيل كه حرف نداره به نظرم، حتي خودش يه سري دستورات و آبجكت هاي آماده قابل تغيير هم در اين موارد داره
راستش من با اوكد كار نكردم زياد، ولي فكر نمي كنم با وجود قدرت زياد مكس تو معماري نيازي به اتوكد باشه
 

DIMO

Active Member
راستش من با اوكد كار نكردم زياد، ولي فكر نمي كنم با وجود قدرت زياد مكس تو معماري نيازي به اتوكد باشه

محسن جان اتوکد یه نرم افزار مهندسیه که کار تخصصیش کشیدن نقشه های معماری هست،البته فکر کنم منظور تو همون قسمت سه بعدی کار بوده باشه...

دوست جان گرامی برای مدل کردن وسائل مختلف مکس خیلی سرتر از اتوکده ولی اگه عجله ای تو یاد گرفتن مکس نداری شروع کن به یاد گرفتن مکس ولی اگر عجله داری همون اتوکد رو ادامه بده...
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
محسن جان اتوکد یه نرم افزار مهندسیه که کار تخصصیش کشیدن نقشه های معماری هست،البته فکر کنم منظور تو همون قسمت سه بعدی کار بوده باشه...

اميد جان تقريبا مي دونم، برا همينم گفتم كه بستگي داره به آبجكتي كه اين دوستمون ميخواد طراحي كنه
البته بهتره بيشتر از اين تو كار معمارا فضولي نكنم تا كار دست خودم ندادم!:d
 

hoseini_smm

Member
سلام. مکس برای ابجکتهای مکعبی شکل که نیاز به subtract و union و slice های زیاد داره مناسب نیست. همچنین جاهایی که اندازه خیلی مهمه مکس خیلی کارامد نیست. چون چک کردن اندازه ها تو مکس خیلی وقت گیره. در ضمن سرعت کارهم خیلی پایینتر میاد. ولی بعضی جسمها که فرمهای خاص و انحنا دار دارند رو دیگه نمیشه به صورت solid طراحی کرد. اونها رو بهتره توی مکس انجام بدی. البته به این معنی نیست که توی مکس نمیشه انجام داد به خصوص اگه به کار با شرت کاتها عادت داشته باشی سرعت خیلی بالا میره. من یک سی دی آموزشی از شرکت gnomon دیدم که اگر سرعت طرف به هنگام کار کردن میدیدی خشکت میزد. اول فکر کردم رو نوار تند گذاشتند بعد روش صحبت کردند. ولی بعدا متوجه شدم طرف با انتخاب و تعریف شرتکاتهای فراوان و مورد نیازش عملا یک command line مثل مال اتوکد برای خودش درست کرده بود.
 

Farrokh

Active Member
اضافه می کنم که هرگز سعی نکنید که آبجکتهایی رو که توی کد مدل کردید رو وارد مکس کنید
این کار باعث می شه دقت حجم خیلی نا جور به هم بریزه(چون کد در محاسبات داخلیش تا 64 رقم اعشار رو لحاظ می کنه و مکس تا 32 رقم از این روست که این اختلاف باعث بوجود آمدن بی دقتی در فایل می شه)(به گفته ی تد بردمن مربی دارای مدرک اتو دسک و تجربه ی شخصی خودم ) همچنین اشکالات خیلی زیادی توی مدلتون (از جمله بهم ریختن invisible edge ها و بوجود آمدن لکه های سیاه ناشی از overlap شدن صفحات بر روی مدل )پیش بیاد

ضمنا کشیدن خطوط دو بعدی در مکس کار بسیار احمقانه و زمانبریه چرا که مکس نرم افزار نقشه کشی نیست

بهترین کار اینه که پلان رو توی کد کشید و در مکس اکسترود و مدل کرد

می توان در اوتو کد هم رندر سه بعدی گرفت که کیفیت بدی نداره ولی سرعت بسیار پایینی نسبت به رندر انجین هاای قدرتمند مکس داره



امید وارم که این مطالب براتون مفید باشه
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
اگه كارتون طراحي داخليه و مي خوايين زودتر به نتيجه هم برسي از نرم افزار chiefarchitect استفاده كن براي كار شما خيلي مناسبه تمامي object هاي مورد نيازم داره
يه موتور رندريگ جدا هم داره كه خيلي كارش درسته
http://www.chiefarchitect.com/usercenter/usergallery.html
موفق باشي
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
به نظر من بهتره نقشه رو توی کد بکشید بعد بیاریدش داخل مکس،چون توی مکس دشواره که مثلاً یک خط با زوایه 30 درجه با درازای مثلا 1 متر از نقطه فلان بکشید، یا اینکه راحت کپی پیست های دقیق انجام بدید، بعد که نقضه رو آوردید ، باابزار های مکس + snap میتونید همون نقشه رو به ضورت 3d بسازید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا