موقعی که برخورد کنه ،باید با hitTestObject محاسبه کنید که برخورد شده یا نه ...اگه شده که تو شرطتون اون صدا رو پلی می کنید...
PHP:
var snd:MySnd=new MySnd();
this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,runtimeCheck);
function runtimeCheck(evt:Event):void
{
if(obj1.hitTestObject(obj2))
{
snd.play();
}
}
در ضمن این کد صدای MySnd رو پلی می کنه.در واقع MySnd یه فایل صوتی مثلا mp3 هست که تو library فایلتون import شده و به اسم MySnd به اصطلاح Linkage یا به بیان بهتر export for action svript شده...
البته این چک کردن همزمان بین همه اشیا شاید یه کم برا پردازش خوب نباشه و برا همین معمولا روش بهترش اینه که به نسبت ناحیه ای که اشیاتون توش هستند ،بیایید و اشیای هم ناحیه رو با هم چک کنید.مثلا اگه توش صحنه تون 100 تا توپ باشه که باید با هم بررسی شند تا ببینید کجا برخورد شده و بینشون صدا ایجاد کنید ،خوب بهتره مثلا صحنه رو به n پارت جدا از هم به نسبت اندازه ماکسیمم توپ ها ضربدر مثلا 2 در نظر بگیرید و اگه بخواهید 100 تا توپ را با هم مقایسه برخوردی کنید ،مثلا به نسبت منطقه بیایید و توپ های هم منطقه رو فقط با هم چک کنید تا پردازشتون بیاد پایین...بای...