اکشن اسکریپت3

arash6657

New Member
با سلام
می خواستم بدونم در اکشن 3 چه جوری میشه با arrow keys یک شکل مثلا (مربع) رو حرکت داد و در صورت برخورد با شئی دیگه به فریم بعد منتقل بشه
ممنون میشم اگه فایل fla رو هم بزارید
 

++Hadi++

Active Member
راههای زیادی داره مثلا با box2d برا شبیه سازی فیزیکی و تشخیص برخورد اما راه ساده تر و مبتدی ترش اینه که اون شکل sprite یا shape یا مووی کلیپ رو با کیبورد حرکت بدید و با استفاده از testHitObject بررسی کنید که کی به شیی خاص برخورد کرده و هر لحظه با یه timer یا Enter_Frame یا interval هر لحظه چک شه که کی hitTestObject برابر true شده و بعد رویداد ها رو حذف کنید و بعد به فریم بعد برید....
 

arash6657

New Member
هادی جان ممنون از راهنماییت
فقط اگه لطف کنید یک فایل fla
از
testHitObject رو که گفتید ، بزارید که برخورد کنه با یک sprite یا shape و بعد به فریم بعد منتقل بشه ممنون میشم واقعا :)
 

arash6657

New Member
هادی جان
اگه لطف کنید این fla رو یکم سریع تر بزارید ممنون میشم
اخه خیلی عجله دارم :(
 

arash6657

New Member
از راهنماییتون استفاده کردم ، درست شد.ممنون
حالا اپه بخوام یک کادر دور صفحه تعریف کنم که مربع از stage بیرون نره چی کار باید کنم اقا هادی؟
با تشکر
 

arash6657

New Member
سلام دوستان
2 تا شئی دارم.وقتی به هم برخورد می کنن باید صدا بده.یعنی یه صدای mp3 رو اجرا کنه
کسی میدونه کدش رو که بنویسه برام؟
ممنون
 

++Hadi++

Active Member
موقعی که برخورد کنه ،باید با hitTestObject محاسبه کنید که برخورد شده یا نه ...اگه شده که تو شرطتون اون صدا رو پلی می کنید...
PHP:
var snd:MySnd=new MySnd();
 this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,runtimeCheck);
 function runtimeCheck(evt:Event):void
 {
    if(obj1.hitTestObject(obj2))
    {         

            snd.play();
    }
}
در ضمن این کد صدای MySnd رو پلی می کنه.در واقع MySnd یه فایل صوتی مثلا mp3 هست که تو library فایلتون import شده و به اسم MySnd به اصطلاح Linkage یا به بیان بهتر export for action svript شده...
البته این چک کردن همزمان بین همه اشیا شاید یه کم برا پردازش خوب نباشه و برا همین معمولا روش بهترش اینه که به نسبت ناحیه ای که اشیاتون توش هستند ،بیایید و اشیای هم ناحیه رو با هم چک کنید.مثلا اگه توش صحنه تون 100 تا توپ باشه که باید با هم بررسی شند تا ببینید کجا برخورد شده و بینشون صدا ایجاد کنید ،خوب بهتره مثلا صحنه رو به n پارت جدا از هم به نسبت اندازه ماکسیمم توپ ها ضربدر مثلا 2 در نظر بگیرید و اگه بخواهید 100 تا توپ را با هم مقایسه برخوردی کنید ،مثلا به نسبت منطقه بیایید و توپ های هم منطقه رو فقط با هم چک کنید تا پردازشتون بیاد پایین...بای...
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا