اپل محصول تازه خود به نام 'آی پد' را عرضه کرد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

dimensions_20100127.jpg

روز چهارشنبه شرکت اپل بالاخره به ماه ها گمانه زنی پایان داد و یک لوح رایانه یا tablet را به نام "آی پد" عرضه کرد.

استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل این ابزارک لمس پذیر را طی مراسمی در سانفرانسیسکو معرفی کرد. آقای جابز آی پد را محصولی بین لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند توصیف کرد.

با این دستگاه که شبیه یک آی فون بزرگ است می توان فیلم دید، بازی کرد یا اینترنت را مرور کرد. شرکت اپل در عین حال طی قراردادی با چند شرکت انتشاراتی بزرگ نظیر "پنگوئن"، "مک میلیان" و "هارپر کالینز" امکان پیاده کردن نسخه های الکترونیکی کتاب هایشان را از فروشگاه مجازی آی بوک استور (iBook Store) فراهم کرده است.

مدیر عامل اپل همچنین با این دستگاه چند مجله و روزنامه را هم به نمایش گذاشت. آقای جابز به مخاطبانش که عموما روزنامه نگار، تحلیلگر یا مدیران برجسته شرکت های تجاری بودند گفت که این ابزارک به کاربرانش امکان می دهد "همه اینترنت را در دستانشان جا دهند".

به گفته او " آنچه این دستگاه انجام می دهد فوق العاده است. این دستگاه بهترین تجربه وبگردی را برای شما امکانپذیر می کند". نمایشگر لمس پذیر آی پد ۹.۷ اینچ (۲۴.۵ سانتی متر) است که به کاربران امکان نگارش مستقیم بدون استفاده از صفحه کلید مجزا را فراهم می کند. با این حال امکان استفاده از صفحه کلید مجزا هم برای اتصال به این دستگاه در نظر گرفته شده است.

شرکت اپل مدعی است باتری این دستگاه به کاربران امکان می دهد به طور مداوم حدود ۱۰ ساعت با آن کار کنند. آی پد همراه مجموعه ای از ۱۲ نرم افزار اصلی عرضه می شود که نمونه های لمس پذیر نرم افزارهای عادی شرکت اپل هستند، برنامه هایی برای نگهداری و تماشای عکس، نگارش متن، مرور اینترنت یا تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی.

در همین حال کاربران می توانند برنامه هایی که شرکت های دیگر برای آی پد ساخته اند یا برنامه های موجود برای گوشی تلفن آی فون را هم پیاده کرده و از آنها استفاده کنند. اپل از وجود ۱۴۰ هزار برنامه برای آی فون خبر داده و مدعی است تاکنون بیش از سه میلیارد برنامه بوسیله کاربران پیاده شده است. یکی از نمونه برنامه هایی که نسخه ویژه آی پد آن به حاضران معرفی شد، برنامه ای برای مطالعه روزنامه نیویرک تایمز بود. این برنامه علاوه بر فراهم کردن امکان مشاهده نسخه بزرگ این روزنامه، امکانات دیگری هم نظیر تماشای ویدیو تعبیه شده است.

مارتین نیسنهولتز از مدیران ارشد این روزنامه گفت: "ما پیشگام نسخه جدید روزنامه نگاری دیجیتال هستیم."

ارزان ترین آی پد ۴۹۹ دلار و گران ترینش ۸۲۹ دلار قیمت گذاری شده است. در نمونه ارزان برای اتصال به اینترنت تنها امکان استفاده بی سیم (وای فای) از اینترنت وجود دارد در حالی که برای نسخه های گران تر امکان استفاده از سیم کارت و اتصال به اینترنت پر سرعت تلفنی (۳ جی) هم در نظر گرفته شده است.

عرضه این دستگاه هرچند به ماه ها پیشگویی و گمانه زنی، خصوصا در وبلاگ ها خاتمه داد، اما بسیاری را هم نا امید و عصبانی کرد. هواداران سرسخت فن آوری های تازه از اینکه آی پد فاقد دوربین است یا امکان استفاده هم زمان از چند برنامه را نمی دهد ناخشنودند. با این حال آنچه اغلب آنها را تحت تاثیر قرار داده سرعت اجرای فرامین در این ابزارک است.

شرکت اپل برای نخستین بار از پردازنده ساخت خودش در این دستگاه استفاده کرده و مدعی است به همین دلیل توانسته سرعت و مصرف کم آی پد را امکان پذیر کند.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا