اپلیکیشن موبایل چیست و طراحی آن چگونه است؟

social.man

New Member

اپلیکیشن موبایل چیست و طراحی آن چگونه است؟​

1 ژانویه 2021











5 / 5 ( 1 امتیاز )
web-reading-100x100.png
زمان مطالعه : 3 دقیقه – اپلیکیشن موبایل چیست و طراحی آن چگونه است،

هر جایی که اکنون هستید اگر به افراد اطراف خود نگاهی بیندازید می بینید که همه یک گوشی هوشمند دارند. موبایل ها ابزار ارتباط با دنیای دیجیتال عصر امروز هستند. فراوانی استفاده از این وسیله ارتباط جمعی موجب شده است که اکثر کسب و کارها از طریق موبایل راه اندازی شوند.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن موبایل

شکل شماره 1 : اپلیکیشن موبایل چیست؟
شما به صورت روزمره کارهای خود را از طریق امکانات گوشی خود انجام می دهید. به برنامه های گوشی ، اپلیکیشن گفته می شود. اپلیکیشن به تمام نرم افزار ها البته بجز نرم افزار های سیستم عامل و زبان های برنامه نویسی اطلاق می شود.

افزایش کاربران موبایل و آمار بیش از 70 درصدی ترافیک سایت ها، حاکی از استفاده بیشتر موبایل برای جستجو در اینترنت است. افزایش کاربران، فرصتی ایده آل برای برخی کسب و کارها ایجاد کرد تا از این امکانات استفاده کنند.

علت محبوبیت استفاده از موبایل چیست؟

موبایل ها قابلیت کاربرد انواع اپلیکیشن ها یا همان نرم افزارها را دارند. اپلیکیشن های موبایل برنامه های جذاب و پرکاربردی هستند که به طور گسترده در تمامی بخش ها مورد استفاده قرار گرفته اند. شبکه های اجتماعی، اخبار، بازی و سرگرمی و کسب و کار تنها بخشی از دنیای گسترده اپلیکیشن های موبایل هستند.

معنی اپلیکیشن (Application) از دیدگاه (Techopedia) چیست؟

(Techopedia) یا دیکشنری مرجع در دنیای اصطلاحات تکنولوژی، تعریف جامعی از اپلیکیشن دارد : ” (اپلیکیشن یک نرم افزار کامپیوتری یا app) های کم حجمی با قابلیت اجرا روی گوشی های موبایل است.”



هدف از طراحی اپلیکیشن های موبایل چیست؟

طراحی اپلیکیشن های موبایل معمولا برای مشاغل مهم و شرکت های بزرگ رایج بود. در حال حاضر با پیشرفت در برنامه نویسی اپ های موبایل، اکثر کسب و کارها از آن استفاده می کنند. با استفاده از اپلیکیشن موبایل بازده سرمایه گذاری و ارائه خدمات به مشتریان بهتر وسریع تر صورت می گیرد.

با توصیف و شفاف سازی اهداف خود در جهت فعالیتی که قرار است انجام دهید، اولویت های خود را تعیین کنید. با توجه به دسته بندی اولویت ها می توانید از هر چهار روش اصلی برای طراحی اپلیکیشن خود استفاده کنید.

  • مشارکت مشتری
  • پشتیبانی و خدمات
  • ترفیع
  • فروش آنلاین

مزایای ساخت اپلیکیشن موبایل چیست؟

بیش از یک میلیارد موبایل در سطح جهان وجود دارد. بنابراین مردم اکثر وقت خود را از طریق کامپیوترهای شخصی و تلفن های هوشمند می گذرانند. پس این امر بدیهی است که با حضور اپلیکیشن های موبایل، کسب و کار شما بیشتر در معرض دید مشتریان قرار بگیرد.

اهمیت استفاده از وب سایت ها و گسترش ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن های موبایل، روز به روز بیشتر می شود. مشتریان از طریق گوشی موبایل خود می توانند به راحتی خدمات و محصولات شما را ببینند. با توجه به طراحی اپلیکیشن های موبایل، هر کدام ویژگی ها و خدمات خاصی را انجام می دهند.

بازار هدف در دستان شما

از دیگر مزایای ساخت اپلیکیشن موبایل این است که اطلاعات زیادی را درمورد مشتریان خود در دست دارید. از این طریق با توجه به عرضه و تقاضای بازار نیاز مشتریان خود را تخمین می زنید.

ارزش گذاری به مشتریان

با وجود تنوع فروشگاه ها و محصولات ، انتخاب بهترین خدمات برای مشتریان سخت می شود. اپلیکیشن موبایل به راحتی مشتریان را به سمت فروشگاه شما راهنمایی می کند.

قاعده فرکانس موثر

از مزایای ساخت اپلیکیشن موبایل، قاعده فرکانس موثر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هر چه تعامل شما با مشتریان بیشتر باشد، محبوبیت شما و برندتان بیشتر در بین آن ها رواج می یابد. برای درگیر کردن و تعامل بیشتر مشتری با محصولات شما استفاده از یک اپلیکیشن بهترین گزینه است. اشتراک گذاری برند شما توسط کاربران به وسیله برنامه های تلفن همراه تبلیغات شما را در سطح گسترده تری ارائه می دهد.

مراحل طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل

  1. استراتژی

اولین مرحله طراحی اپ، داشتن هدف کلی از ساختن یک اپلیکیشن موبایل است. کاربران شما و همینطور رقبایتان باید مشخص باشند. برند خود را مشخص کنید و یک پلتفرم برای اپ خود داشته باشید.

  1. تجزیه و تحلیل استراتژی و برنامه ریزی

با شناسایی نیازها و الزامات اپلیکیشن خود، پروژه شما به مرحله یک پروژه واقعی تبدیل می شود. الویت بندی کنید و فازهای ابتدایی را طراحی کنید .در این حین نیازهای اصلی را در نظر بگیرید.

  1. طراحی( UX/UI )

کاربرپسندی و تجربیات موفق کاربراز اپلیکیشن، هدف اصلی طراحی آن است. در واقع موفقیت یک اپلیکیشن براساس پذیرش و توجه کاربران به آن تعیین می شود. UI ظاهر اپلیکیشن و UX تجربه کاربر از آن می باشد.

  1. توسعه برنامه

یک پروژه معمولی از سه قسمت در بخش انتگرال تشکیل شده است:​

فناوری سرور( بک اند): بخش پشتیبانی از عملکردهای اپلیکیشن

API: این قسمت رابط بین برنامه نویسی اپ با سرور بانک اطلاعاتی یا همان بک اند است.

فرانت اند: این قسمت همان رابط کاربری یا UI است.

  1. تست اپلیکیشن
انجام آزمایشات تضمین کیفیت در جهت اهداف عملکرد اپلیکیشن. آزمایشات باید توسط کاربران مختلف انجام گیرد. باید بتوان بدون هیچ مشکلی از تمام عملکرد های آن استفاده کرد.

  1. انتشار اپلیکیشن و پشتیبانی
برای انتشار اپ ساخته شده به اپ استورهای مختلف نیاز دارید. اپل استوربرای اپلیکیشن های مخصوص (iOS) و برای برنامه های اندروید (Android) از (google play) استفاده می شود.

بعد از انتشار باید عملکرد اپ خود را پشتیبانی کنید. گزارشات خرابی و عملکردهای نادرست اپلیکیشن را پیگیری کنید.

سیستم عامل های گوشی های موبایل

سیستم عامل های گوشی های موبایل

شکل شماره 2 : سیستم عامل های گوشی های موبایل


سیستم عامل اندروید (Android): سیستم عامل اندروید به معنی روبات است. این سیستم عامل منبع باز (Open source) و در اکثر گوشی ها کاربرد دارد. سازنده های اکثر گوشی ها مثل سامسونگ، موتورولا، ال جی ، هواوی و بقیه گوشی ها از این سیستم عامل استفاده می کنند.

سیستم عامل (iOS : (iOS دومین سیستم عامل محبوب بعد از اندروید است. این سیستم تنها برای گوشی ها آیفون طراحی شده است. مرورگر سافاری در این سیستم عامل سرعت بیشتری نسبت به فایرفاکس و کروم دارد.

منابع:

Novin Pedia

جهت ثبت سفارشات برای اپلیکیشن موبایل خود با شرکت وب سازان در تماس باشید : 02122297057
 

جدیدترین ارسال ها

بالا