ايران به مركزي براي حمله‌ي ويروس نويسان تبديل شده است

AliReza26

Active Member
عليرغم اينكه جمهوري اسلامي ايران عضو كنوانسيون WIP يا سازمان مالكيت معنوي است، ولي به توافقات انجام شده پايبند نيست و هميشه خواهان كپي كردن نرم‌افزارها با كمترين قيمت است.
”دكتر علي صنايعي” مشاور كميسيون تجارت اتاق بازرگاني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات ايسنا در مشهد، گفت: در حال حاضر نيز شاهد نتيجه اين كپي كردن‌ها هستيم به طوري كه تبديل به مركزي براي حمله ويروس نويسان شده‌ايم.
وي اشاره به كشور پاكستان به عنوان مركزي براي ويرويس نويسان، گفت: تفاوت بين ايران و پاكستان در شبكه‌ي جهاني اينترنت و IT اين است كه آن‌ها ويروس و ضد ويروس توليد مي‌كنند، ولي ما ويروس مي‌گيريم و هزينه‌ي آن را نيز پرداخت مي‌كنيم.

مجري طرح IT و اشتغال، گفت: با برگزاري كنفرانس‌هاي تشكيل دانشگاه مجازي درهاي جديدي باز شده است كه بايد به شاهراه‌هاي اينترنتي و شبكه‌ي عنكبوتي جهان وصل شوند و در مرحله‌ي بعد بحث بودجه‌ مطرح مي‌شود.
اين استاد دانشگاه، با اشاره به عدم وجود امنيت براي سايت‌ها، افزود: فيلترينگ مشكل امنيت را حل نمي‌كند. با فيلتر كردن و تحت فشار قراردادن بخش خصوصي، هيچ كمكي به جلوگيري از حمله به سايت‌هاي نمي‌شود و تنها از بعد اخلاقي و جلوگيري از اتلاف وقت مفيد است.
وي، افزود: به طور كلي براي تمامي سطوح اجتماع، فيلتر كردن يكسان اشتباه است و بايد هر سازمان و اداره‌اي فيلتر خاص خودش را قرار دهد.
صنايعي، در ادامه با اشاره به طرح تكفا، اظهار داشت: بحث بودجه نبايد تنها در طرح تكفا و خانواده‌اي خاص خلاصه شود، بلكه بايد از نيروهاي جوان به صورت متمركز براي ايجاد يك افزار در محيط خودشان استفاده شود تا قادر به دادن طرح‌هايي كاربردي براي ايجاد ارتباط بين خانواده‌ي آموزش عالي و صنعت و معدن باشند.

استاد دانشگاه اصفهان، گفت: ضريب نفوذ اينترنت در كشور ‌‌??/? است كه در استان خراسان چيزي حدود يك مي‌باشد در حالي كه در تهران بيشتر از حد استاندارد و در قم دو برابر خراسان است كه نبايد فراموش كرد كه صنعتي و دانشگاهي بودن و پتانسيل‌هاي ايجاد شده بر اثر آن هر كدام بر روي اين ضريب تاثير گذارند.


منبع : http://tebyan.net/Subscribe/Article...mputer/news/computer_news.aspx?id=1271&Kod=MC
 

جدیدترین ارسال ها

بالا