ايجاد بازتاب شيشه اي ...!!

سلام به دوستان حرفه اي
كه باعث افتخار پارس هستن:rose:

يه سوال
يه همچين افكتي رو چطور ميشه پياده كرد رو مايا
و رندر گرفت ؟

اين :
images


يا مثلا اين :

images


منظورم اون حالت سايه يا بازتابي هست كه
رويه panel يا زمينه ميوفته ...كه كاملا شيشه اي بودن
و شفافيت جسم رو نشون ميده..
البته منظورم سايه نيست ها

اميدوارم منظورم رو درست رسونده باشم:-?..مثالا تو تصوير
سيب
اون نور قرمزي كه زمينه تابيده شده
icon2.gif



ممنون ميشم عزيزان...:rose:
يه نكته ديگه ورژن مايا من 7 هست
 

sharin

Member
سلام
من تو اين زمينه كار نكردم،اما تو آموزشي هاي شركت digital tutors همچين چيزايي ديدم.
تو maya 2008 به بالا هم در materil هاي mental ray يه شكست نور ديدم.
البته اين كار رو احتمالا به چند روش مي توني درست كني.
حتما يه سر به آموزشي هاي digital tutors بزن.
 
سلام دوست عزیز :

همونطور که دوستمون در بالا اشاره کردن این متریال مربوط به منتال هست و بهترین گزینه برای ایجاد جلوه های شیشه ای در رندر منتال متریال : mia_material_x هست . و تو اینجا هم همین رو بکار برده . البته فقط مورد متریال نیست و چیزی که شما اشاره کردین که نور روی سطح افتاده در برنامه های سه بعدی مخصوصاً مایا اصطلاحاً بهش می گن : Caustics که مربوط به گذر و شکست نور از یک موضوع شیشه ای و انعکاسش روی سطح . وقتی نور صحنه روی یه آبجکت شیشه ای و براق می افته به زبان ساده دو عمل اتفاق می افته : بازتاب یا Reflection – نفوذ و شکست نور توی آبجکت یا Refraction . اگه آبجکتتون مثلاً یه سطح براق فلزی مثل استیل باشه بازتاب اتفاق می افته و خبری از نفوذ و شکست نور نیست ولی اگه متریال شیشه ای بکار رفته باشه مقداری بازتاب و مقداری نفوذ و شکست هست با نسبیت بیش و کم که مربوط به کیفیت نور و مقدار شفافیت یا Transparency و ماتی و نیم شفافی یا Translucence داره .
و در اینجا از ویژگی GI و ذرات فوتون در منتال ری مایا استفاده شده ، در نوری که برای براقیت جسم شیشه ای استفاده شده گزینه فوتونها Emit Photons و تو تنظیمات منتال هم گزینه های GI یا همون Global Illomination و Caustics و Final Gathering فعال شده .
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا