ايتاليا درصدد كنترل محتواي اينترنتي

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

دولت ايتاليا پيش‌نويس دستوري را طرح كرده كه بررسي ويديوهايي با مضامين خشونت‌آميز و مستهجن را اجباري مي‌كند.

به گزارش ایسنا، اين دستور كه ممكن است به‌زودي به اجرا دربيايد شامل سايت‌هايي مانند يوتيوب گوگل مي‌شود و همچنين سايت‌هايي را كه به‌طور مرتب به آن‌ها ويديو ارسال مي‌شود، به دريافت مجوز فعاليت در ايتاليا ملزم مي‌كند.

شركت‌ها و سازمان‌هايي مانند گوگل، فراهم‌كنندگان مخابراتي و گروه‌هاي ديده‌بان مطبوعات به‌دنبال تغيير در دستور پيشنهاد شده هستند زيرا بنا بر ارزيابي آن‌ها، اجراي اين دستور به آزادي بيان لطمه زده و اجرا و كنترل آن بي‌نهايت دشوار خواهد بود.

بر اساس بيانيه خبرنگاران بدون مرز، اين فرمان تهديد ديگري براي آزادي بيان در ايتاليا به وجود مي‌آورد. پيش‌نويس اين طرح در نيمه ماه دسامبر و درست زماني تهيه شده كه امپراطوري رسانه‌يي سيلويو برلوسكوني اعلام كرد به دليل سوءاستفاده از ويديوهايش، بدنبال دريافت حداقل 500 ميليون يورو خسارت از يوتيوب و گوگل است.

طرح مذكور مدل كسب و كار يوتيوب را كه مورد استفاده سايت‌هاي ديگري نيز قرار گرفته و در آن كاربران امكان مي‌يابند ويديوهاي بدون كنترل به سايت ارسال كنند را به چالش مي‌كشاند. اين فرمان همچنين ابزاري براي برخورد سريع با گروه‌هاي نفرت‌پراكني مانند دسته‌اي كه فرد مهاجم به سيلويو برلوسكوني، نخست وزير ايتاليا در سايت فيس بوك مورد تحسين قرار دادند، فراهم مي‌كند.




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا