اولین کتاب فارسی گیمپ The Gimp

m.ehtemam

New Member
با سلام . می دونم الان می گید اینجا جاش نیست ولی من فرومی واسه معرفی این کتاب پیدا نکردم جز فروم معرفی کتاب که فکر کنم اگر اوجا باشه کمتر توی چشم هست ولی اگر بهتر اونجا باشه از مدیران تقاضا درام به اونجا انتقالش بدهند ممنون. باید بگم این کتاب رایگان هست و قابل دانلود و گفتم شاید اونهایی که می خوان از این برنامه هم استفاده کنند این کتاب بدردشون بخورده چون منبع فارسی دیگه ای غیر از این نیست :
gimpbook-viole-edition-first-edit-300x299.png

اولین نسخه( ویرایش نشده )از کتاب آموزش فارسی گیمپ با نام گیمپ بر روی پایگاه اینترنتی gimp.ir بصورت آزاد قرار گرفت . این کتاب در ۱۵ فصل و ۲۵۰ صفحه رنگی با فرمت PDF قابل دریافت است . از فصل های ۱ تا ۱۰ خواننده با محیط گیمپ و چگونگی کار با گیمپ آشنا می شود و در ۵ فصل باقیمانده با اجرای پروژه های عملی مانند اصلاح و ترمیم تصاویر و ساخت جلوه های ویژه و کار بر روی نوشته ها و گرافیک وب اشاره کرد . بخش هایی از کتاب هنوز کامل نشده است ولی قابل استفاده است و انتشار این کتاب برای جمع اوری نظرات کاربران برای قسمت های مختلف کتاب ، فونت های استفاده شده در کتاب ، اشکالات موجود در کتاب و اضافه کردن قسمت های پیشنهادی است . همچنین علاوه بر این کتاب کاربران می توانند در انجمن های گفتگوی سایت گیمپ forum.gimp.ir سوالات خودشان را مطرح کنند. برای اطلاعات بیشتر و چگونگی دریافت این کتاب به صفحه پروژه این کتاب در آدرس http://gimp.ir/?page_id=9 مراجعه کنید.


پینوشت : اینم لوگو گیمپ ایران :
iran-gimp.png



به نقل از سایت bindownload.com
اولین نسخه ( بصورت ویرایش نشده ) از کتاب آموزش فارسی نرم افزار گرافیکی و ویرایش تصاویر گنو یعنی GIMP با نام گیمپ بصورت آزاد و رایگان منتشر شد. نرم افزار گیمپ برای آن دسته از کاربرانی که با برنامه های کدباز و تحت لیسانس ” گنو” کار می کنند، آشنا می باشد، نرم افزاری با قابلیت اجرا برروی چندین پلتفرم که به عنوان ابزاری برای دستکاری و ویرایش تصاویر با فرمتهای مختلف به کار می رود. نام این نرم افزاربصورت اختصاری از حروف اول عبارت لاتین GNU Image Manipulation Program به معنی ” برنامه دستکاری و ویرایش عکس گنو ” گرفته شده است. نرم افزار GIMP برای انجام وظایف مختلف ویرایش عکس مناسب و کارآمد می باشد، وظایفی مانند روتوش نمودن عکس، ترکیب و ساخت عکس های جدید، و ساختار بندی تصاویر مختلف وموارد متعدد دیگر که براحتی توسط این نرم افزار امکان پذیر می باشند.
برای آموزش و چگونگی کار با این نرم افزار کاربردی و مفید منابع متعددی مانند کتابهای الکترونیکی و ویدئوهای آموزشی مختلف در فضای وب وجود دارند، که اکثر آنها به زبان انگلیسی می باشند و تاکنون مرجع رسمی فارسی برای آموزش این نرم افزار وجود نداشت، اما اکنون مجموعه آموزش های مفید و کاربردی این نرم افزار ویرایش عکس رایگان و قدرتمند به زبان فارسی توسط پایگاه اینترنتی gimp.ir بصورت آزاد و رایگان برای علاقمندان به یادگیری و استفاده از این نرم افزار قرار داده شده است. این کتاب در ۱۵ فصل و ۲۵۰ صفحه رنگی با فرمت PDF قابل تهیه شده وقابل دریافت می باشد. در فصل های شماره ۱ تا ۱۰ این کتاب ارزنده و مفید خواننده با محیط کلی گیمپ و چگونگی کار با نرم افزار آشنا خواهد گردید و در ۵ فصل باقیمانده کتاب با اجرای پروژه های عملی مانند اصلاح و ترمیم تصاویر و ساخت جلوه های ویژه و کار بر روی نوشته ها و گرافیک وب آشنا می شوید. لازم به ذکر است که هنوز بخش هایی از کتاب کامل نشده است، ولی قابل استفاده می باشد و انتشار این کتاب به منظور جمع آوری نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران برای قسمت های مختلف کتاب ، فونت های استفاده شده در کتاب ، اشکالات موجود در کتاب و اضافه کردن قسمت های پیشنهادی می باشد . همچنین کاربران و استفاده کنندگان این کتاب، علاوه بر کتاب می توانند در انجمن های گفتگوی سایت گیمپ سوالات خود را مطرح نمایند.
اطلاعاتی در مورد اولین کتاب فارسی گیمپ نسخه بنفش (ویرایش نخست) :

  • نسخه : بنفش
  • ویرایش : اول
  • تاریخ انتشار : ۱۳۸۸/۱۱/۶
  • حجم فایل کتاب : ۲۴٫۵ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۲۵۰ صفحه
  • فهرست : فهرست موضوعی دارد بدون شماره صفحات
  • نسخه گیمپ : هماهنگ شده برای گیمپ ۲٫۶٫۸




=====================================
لینک این خبر در جاهای دیگه ای هم بوده که معتبر هستند :
خانواده بزرگ اوپن سورس ایران :
http://www.technotux.org/html/Article5935.html
-
پروژه اوپن سوزه فارسی :
http://forum.opensuse.ir/index.php/topic,365.0.html
-
انجمن اوبونتو لینوکس ایران
http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,12574.0.html

-
اخبار نرم افزارهای آزاد شماره 16
http://linuxshare.org/2010/01/28/free-softwares-news-16/

-
مرجع بازی سازان ایران :
http://www.futureworldco.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=2530
==================
البته این کتاب در حال حاضر داره باز نویسی میشه و با استفاده از لاتک و بسته زی پرشین نوشته میشه .
 

Majid

مدیر سایت
عضو کادر مدیریت
تبریک میگم خیلی عالیه.
امیدوارم در راه آموزش و ترویج این نرم افزارها موفق باشید .

من گیمپ رو خیلی دوست دارم ، این کتاب رو هم دارم دانلود میکنم که کامل بتونم با گیمپ کار کنم.


موفق باشید
مجید
 

m.ehtemam

New Member
ممنون مجید جان شما لطف دارید ما هم تمام تلاشمون رو برای هموطنان عزمان انجام خواهیم داد.
معرفی کتاب فارسی گیمپ در رادیو لینوکس ایران :
http://gimp.ir/?p=25
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا