اولین نیمکت هوشمند خورشیدی در ایران ساخته شد+ تصاویر

irani_online

New Member
اخبار
اخبار | پردیس سلامت

اولین نیمکت هوشمند خورشیدی در ایران ساخته شد+ تصاویر
به گزارش | پردیس سلامت
نیمکت خورشیدی به نام GREEN USB SOLAR برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ساخته شد.با توجه به موقعیت اقلیمی کشور از لحاظ جذب مناسب انرژی خورشیدی،این طرح قابل اجرا در مکان های عمومی چون پارک ها است.

حسام ابوالفتحی از مخترع نیمکت هوشمند در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی ؛ گفت:نیمکت خورشیدی به نام GREEN USB SOLAR برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ساخته شد.با توجه به موقعیت اقلیمی کشور از لحاظ جذب مناسب انرژی خورشیدی،این طرح قابل اجرا در مکان های عمومی چون پارک ،پیاده رو ها و ایستگاه های اتوبوس است.

وی ادامه داد:این نیمکت ها برای شارژ تلفن همراه،تبلت و ایجاد روشنایی در پارک ها کاربرد دارد و می توان آن را در هر طرحی بسته به نوع سفارش ساخت.

5135985_395.jpg

ابوالفتحی ابراز داشت:نیمکت های هوشمند خورشیدی قابلیت استفاده در ارتفاع و مجهز شدن به سیستم Wifi را نیز دارند.

وی تصریح کرد:ساخت سریع و تحول فوری،قیمت پایین،هزینه نگهداری بسیار کم و تبدیل برق مستقیم DC به برق 220 ولت متناوب شهری AC از مزایای این نیمکت ها است.

ابوالفتحی نیمکت های هوشمند را دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ شکلی و نوع مواد به کار رفته دانست و بیان داشت:پروفیل،کربن،پلی پروپلیینP.P.P ،چوب و یا حتی ترکیبی از هر کدام در ساختار این نیمکت ها کاربرد داشته و در نهایت شکل و اندازه های متفاوتی را ایجاد می کند.

5135986_872.jpg

وی تاکید کرد: انرژی خورشید همانند سایر انرژی ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم می تواند به دیگر اشکال انرژی همانند گرما و الکتریسیته تبدیل شود. اما موانعی چون؛ضعف علمی و تکنیکی در تبدیل به علت کمبود دانش و تجربه میدانی،متغیر بودن مقدار انرژی به دلیل تغییرات جوی،فصول سال و جهت تابش و محدوده توزیع بسیار وسیع، موجب شده تا استفاده کمی از این انرژی صورت گیرد.

5135987_565.jpg

ابوالفتحی افزود:در عصر حاضر از انرژِی خورشیدی توسط سیستم های مختلف استفاده می شود که عبارتند از:

1-استفاده از انرژی حرارتی خورشید برای مصارف خانگی ،صنعتی و نیروگاهی

2-تبدیل مستقیم پرتوهای خورشید به الکتریسیته به وسیله تجهیزاتی به نام فتوولتائیک.

وی یادآور شد:نیروگا های خورشیدی به وسیله سلول های خورشیدی برای تامین نیروی داخلی شهری ،در نمای ساختمانها،پارک ها و ایستگاه های اتوبوس استفاده می شود و از این روش می‌توان بخش عظیمی از نیروی شهری را با هزینه بسیار اندک و قابل جبران تامین نمود و مازاد برق تولیدی را به شبکه برقی وصل کرد.

منابع
http://www.irangapco.com/category/اخبار/
اخبار | تفریحی و سرگرمی پیچک
http://www.yjc.ir/fa/news/
جستجوگر هوشمند خبری | خبر فارسی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا