اولین مدل ساخته شده ی من!!!

taghi abbas

Well-Known Member
سلام دوستان این اولین مدلیه که من در طول سال های کارم با 3dmax هست. قرار بود برای مسابقه بذارم ولی فکر نمیکنم زیاد خوب باشه. پر از اشکاله اگه شما کمکم کنید شاید بتونم تکمیلش کنم.لطفا"نظر بدید. این،مدل کلی این ماشینه.یعنی هنوز باید کاملش کنم تا وارد جزئیاتش بشم.ممنون میشم نظر بدید

 

پیوست ها

  • mercedes benz (perspective).jpg
    mercedes benz (perspective).jpg
    69.9 کیلوبایت · بازدیدها: 38
  • mercedes benz (left).jpg
    mercedes benz (left).jpg
    44.2 کیلوبایت · بازدیدها: 32
  • mercedes benz (front).jpg
    mercedes benz (front).jpg
    29.6 کیلوبایت · بازدیدها: 39
  • mercedes benz (back).jpg
    mercedes benz (back).jpg
    37.6 کیلوبایت · بازدیدها: 34
  • mercedes benz (top).jpg
    mercedes benz (top).jpg
    42.6 کیلوبایت · بازدیدها: 9
آخرین ویرایش:

taghi abbas

Well-Known Member
اینم wireframe ببخشید نتونستم تو بالایی جا بدم عذر میخوام:
 

پیوست ها

  • mercedes benz (top)wireframe.jpg
    mercedes benz (top)wireframe.jpg
    87.8 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • mercedes benz (left)wireframe.jpg
    mercedes benz (left)wireframe.jpg
    84.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • mercedes benz (front)wireframe.jpg
    mercedes benz (front)wireframe.jpg
    53.5 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • mercedes benz (back)wireframe.jpg
    mercedes benz (back)wireframe.jpg
    85.5 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • mercedes benz (perspective)wireframe.jpg
    mercedes benz (perspective)wireframe.jpg
    139.7 کیلوبایت · بازدیدها: 12

Ali_CG

Well-Known Member
سلام . . .
وایر فریم که افتضاحه! :green:
یه توضیح میدی اولش با چی مدل رو شروع کردی؟
عکس از رفرنس جمع کردی؟
اگه میشه یه وایر بدون اسموت هم بزار

مرسی
 

behrang2

Member
خوبه که... فقط اونجایی که درز داری edge به اندازه کافی نزدیک به درزت نذاشتی که اونجاهاش تیز به نظر بیان.... یکمی هم جولوی ماشینت توپولوجی رو رعایت نکردی... منظورم سپر جولو و گل گیره .. که کار 2 سانیش درس کردنش ..پس بیخیال :د واسه دفعه اول فراتر از انتظاره..اصلا اسمش دفعه اول نیست این دیگه :دراستی واسه وایر فریم گذاشتن فکنم اگه اسموث نباشه بهتره

............................
20مین بعد
.............................
الان همه عکساتو نگاه کردم
:)
چرا حالت خمیری شده این سگمنتات؟
درکل با کمترین میزان خط میشه هرچیزیو ساخت..اینجوری صاف و یک دست میشه مدلت :)
 
آخرین ویرایش:

taghi abbas

Well-Known Member
دستتون درد نکنه فقط اصطلاحاتی که کار میبرین یه توضیحی هم بدین ممنون میشم مثل توپولوجی و ...
بعد برای درز ها از extrude استفاده کردم . این روش بهتره یا روش بهتری هم هست؟
 

behrang2

Member
آهان:د
منظور من از توپولوجی طرز قرار گرفتن پلیگانات واسه قسمت های مختلف بود
مهم نیست چی گفتم:د به دل نگیر :د
خوب من خودم به شخصه وختی موقع درز گذاشتن میشه فقط در جهت عمق یه خط نزدیک اونجا میندازم
البته سطح کاریه بالایی ندارم اما خیلی روشای مختلفی رو دیدم که دارم اینو میگم... بهترین توصیه اینه که یه آموزشه ویدئویی حتما ببینی که دستت بیاد حکمت هر قسمت ماشین چیه :د
آموزش ویدئویی واقعا چندین ماه کارتو بهتر میکنه
 

rasoulvalli

Well-Known Member
بیس کار رو خوب رفتی آفرین


اما مدلت پر از چین و چروک و بی نظمیه که هیج گدومش نباید باشه

برای نمایش مدلت در سایت لطفا:

1- مدل کامل رو بذار نه نیمه

2- سعی کن نور و سایه در محیط داشته باشی تا ظرافت های مدل بیشتر نمایان باشه

3- به مدلت متریال براقی بده تا انحنا ها خودشونو بیشتر نشون بدن

موفق باشی
 

taghi abbas

Well-Known Member
دست همگی درد نکنه من چون تازه کارم به این نظرات نیاز داشتم. سعی میکنم اجراشون کنم . آموزش ویدیویی هم دارم میبینم . ایشاالله بهتر میشه
برای چین و چروک ها به جز حرکت vertex ها با دست راه ساده تری هم هست؟
 

taghi abbas

Well-Known Member
3- به مدلت متریال براقی بده تا انحنا ها خودشونو بیشتر نشون بدن

موفق باشی

ممنون از نظرتون فقط اینکه من دنبال car paint هستم اما تو mental ray مکس 2010 نمیتونم پیداش کنم یعنی راهش رو رفتم ولی نیست. وی ری رو هم که نصب میکنم نمیدونم چرا موقع اینتیالیز، ارور "اینتیالیز فیلد" میده. نمیدونم مشکل از چیه.
 

behrang2

Member
اگه از همون اول ورتکساتو سر یه یه نظم و مسیر مناسب بذاری .. احتیاج به جابجایی زیاد نخواهند داشت
فکنم تنها راهش همون جابجایی ها ی دستین :د
میتونی مسیریو که میخای با لاین تو سه بعد بکشی بهد ورتکسه مورد نظرتو اسنپ (snap)کنی رو خطت:د
البته این روشم دیدم بعضی حرفه ای ها انجام میدن :د
اما کی حال اینکارو داره :د دستی سریع درستشون کن :د
 

taghi abbas

Well-Known Member
یه سری ابزار تو مکس هست که خودشون کار برجسته سازی و فرو رفتگی و صاف کردن و اینارو انجام میدن که فکر کنم ابزار paint و flat و ... باشن از اونا استفاده کنم چی ؟ اصلن استفاده کنم؟
 

Ali_CG

Well-Known Member
دوست عزیز
من به جای به به و چه چه الکی سعی میکنم ایرادای کار رو بگم که به درد طرف بخوره
از اون حرفمم که گفتم وایر افتضاحه نمیخواستم ناامیدت کنم . . . هرچند که افتضاحه :green:
به نظر من بهتره که مدل رو از اول شروع کنی و طبق یه سری اصول پیش بری . . .
آموزش ها ویدیویی هم شاید به درد بخورن اما تا خودت شیوه خودت رو یاد نگیری فایده ای ندارن . . .

از دوستان هرکی مایل باشه میتونیم یه تاپیک بزنیم برای آموزش ساخت مدل یه ماشین . . .
اگه دوستان همکاری کنن میتونیم یه شیوه خوب برای ساخت مدل رو پیدا کنیم . . .

:rose:
 

taghi abbas

Well-Known Member
ممنونم ازتون من ناراحت نشدم من تو پست اول گفتم کارم خوب نشده سعی میکنم بهتر بشه
 

taghi abbas

Well-Known Member
به یه مشکلی برخوردم ساده گرفته بودم مدلسازی رو ولی مدل دیگر دوستان رو که دیدم فهمیدم تازه اول کاره سعیمو میکنم شاید به مسابقه برسم
 

rasoulvalli

Well-Known Member
دوست عزیز

بنده در زمینه مدل خودرو خیلی مهارت و تخصص ندارم
اما فکر نمی کنم جابجایی دستی ورتکس ها در این وضعیت(چین و چروک شدید) خیلی موثر باشه

شاید تکنیکی که استفاده کردید خیلی دقیق نبوده و یا به شکل دقیقی از اون استفاده نکردید
به هرحال امتحان جابجایی دستی ضرری نداره
اما تجربه حداقل به من نشون داده که روش آزمون و خطا اصولا برای وقتاییه که هیچ روش موثر دیگه ای موجود نباشه

و در مورد مدلینگ خودرو فکر نمی کنم شرایط اینطور باشه

راستی

من دقت کردم دیدم که درب ماشین به بدنه متصله و فاصله داره

امیدوارم به این نکته هم دقت کرده باشید

با آرزوی موفقیت شما
 
سلام من 3دی مکس کار نمی کنم مایا کار می کنم اما مثل هم اند وایر فریم های شما مشکلاتشا دوستان گفتند اول باید در حد ممکن polygun ها 4 گوشه باشند دوم در حد ممکن پلیگان ها کم باشند خیلی کم تر ازاین وایر شما آخه دلیلی نداره بینه اینور کاپوت تا اونور کاپوت که بعضی جاهاش کاملا صافه اینقدر پلیگان یا همون ادج باشه مرتب بودنشون هم در حالتی که به مدل کمک کنه خوبه مگر نه بیشتر واسه تکستچر و صافی مدل می گند در هر صورت هرچه پلی گان ها کمتر باشند کنترل رو کار بیشتره پیشنهاد میکنم وایر دوستان در بخش wip را ببینی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا