اوبر اطلاعات حمل و نقلی خود را در اختیار مقامات شهری قرار می‌دهد

nasrin1363

New Member
شرکت بزرگ اوبر (Uber)، قصد دارد که اطلاعات مربوط به حمل و نقل را که در طی سال‌های اخیر جمع‌آوری کرده است، در اختیار مقامات شهرها قرار دهد تا بتوان از آن برای بهبود سیستم های حمل و نقل شهری و افزایش کارایی و کاهش ترافیک استفاده کرد.

اوبر امروز اعلام کرده است که قصد دارد وب سایتی با نام Uber Movement راه اندازی کند که اطلاعات مربوط به حمل و نقل را در اختیار مقامات شهرها قرار می دهد و می توان از این اطلاعات برای بهبود سیستم های حمل و نقل شهر استفاده کرد. در میان این اطلاعات، مواردی همچون مدت زمان لازم برای رفت و آمد در میان محله ها نیز دیده می شود. این اطلاعات می تواند به مقامات شهری در درک بهتر اثرات رویدادهای مهم و بسته شدن بزرگراه ها بر جریان حمل و نقل کمک کند.

اوبر می‌گوید که این اطلاعات توسط کارمندان دولت، برنامه ریزان شهر و سیاست گذارانی که در تصمیم گیری‌های حمل و نقل شهری نقش دارند، قابل دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین قصد دارد که این اطلاعات را در ماه های آینده در دسترس عموم مردم هم قرار دهد.

این شرکت اعلام کرده است که داده هایی که قرار است در این وب سایت قرار داده شوند،‌ کاملا ناشناس بوده و به هیچ عنوان قابل شناسایی نیستند. و اطمینان داده است که هیچ اطلاعات قابل شناسایی شخصی و یا اطلاعاتی برای تحلیل رفتار اشخاص، در این دیتابیس وجود نخواهد داشت.

این طرح در مرحله نخست در شهرهای بوستون، مانیل، سیدنی و واشنگتن دی سی اجرا می شود و قرار است طی مراحل بعدی، شهرهای بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

داده های بارگذاری شده از ۴۲،۰۰۰ رانندگی در سیدنی، ملبورن، بریزبن و پرت در حال حاضر در زیرساخت حمل و نقل کشور استرالیا استفاده شده است که

یک تصویر دقیق از چگونگی انجام شبکه های جاده کشوری در شهرهای بزرگ را نشان می‌دهد.

مدیر اجرایی کمیسیون سیدنی، Michael Comninos، می‌گوید که این اطلاعات در دسترس مقامات شهری خواهد بود تا به آنها برای درک این که حرکت افراد در طول روز در شهرها چگونه می‌باشد، کمک نماید.

به هر حال، این اقدام اوبر می تواند برای شهرها مفید باشد، چرا که می توانند بدون زحمت به حجم زیادی از اطلاعات دست پیدا کنند.
منبع :پایگاه دانش یزد سرور
 

جدیدترین ارسال ها

بالا