اهمیت کاربر پسند بودن سایت

fariba.k

New Member
[h=1]اهمیت کاربر پسند بودن سایت[/h]



[h=2]چیدمان[/h]


طرح بندی صفحات باید ساده باشند و بازدید کنندگان به تمام ابزارها و اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی کامل آن هم بدون هیچ زحمت و تلاشی داشته باشند .

[h=2]طراحی کلی سایت[/h]


گرافیک کلی ، لوگو ، بنرها ، تصاویر موجود و دیگر عناصر که اجزاء اصلی سایت شما را تشکیل میدهند باید با هم هماهنگی داشته باشند و روانشناسی رنگ آنها حجم اسلایس ها، همه و همه منظم و مرتب باشد چون هیچ کاربری از سایتی که درهم ریخته و شلوغ است راضی نیست و سایت شما را سریع ترک می کند.

[h=2]ناوبری[/h]


ناوبری یعنی کاربر به راحتی بتواند در سایت شما حرکت کند و از صفحات بیشتری بازدید کند هر چقدر این کار ساده تر باشد، کاربر می تواند اطلاعات بیشتری از سایت شما کسب کند و در نهایت باعثافزایش بازدید سایت شما می شود .

[h=2]سازگاری با مرورگرها[/h]


این عامل ممکن است به راحتی نادیده گرفته شود و سایت شما در بعضی از مرورگرها به خوبی نمایش داده نشود این مسئله ضعف بزرگی برای یک کسب و کار به حساب می آید .

[h=2]سرعت بارگذاری[/h]


هیچ عاملی به اندازه سرعت کم در بارگذاری صفحات سایت، کاربران را آزار نمی دهد. پایین بودن سرعت بارگذاری، از اصلی ترین عوامل ترک وب سایت، توسط کاربران است. زمان بارگذاری سایت شما نباید بیش از 4 تا 6 ثانیه طول بکشد. این عامل حتی نزد موتورهای جستجو هم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای رسیدن به سرعت بالا شما میتوانید از تکنیک های گرافیکی برای کم کردن حجم تصاویر و همین طور تکنیک های برنامه نویسی مانند Caching برای لود سریع تر صفحات استفاده کنید .

در نهایت اگر سایت شما از تکنولوژی های روز به خوبی استفاده کند، همواره تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش خواهد یافت و طراحی رابط کاربری ساده و جذاب باعث ایجاد حس خوبی در کاربر می شود و در نتیجه همه این تلاش ها به رونق بیشتر کسب و کار شما منجر می گردد .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا