اهمیت سئو – چه معیار هایی در سئو اهمیت ویژه ای دارد؟

atrinnet

New Member
سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهمترین موارد برای زنده نگه داشتن یک سایت محسوب میشه. سایتی و مدیریت می کنید پس باید سئو کنید، شما باید از اهمیت سئو در کسب و کار آگاه باشید. آیا می دانید که برای سئو باید چه معیار هایی را در نظر بگیریم؟
اهمیت سئو و معیار های مهم بهینه سازی سایت

امروزه همه مدیران سایت ها از سئو خبر دارند، اما اغلب به سئو نزدیک نمی شوند و از اهمیت سئو در سایت و کسب و کارشان بی خبرند. اگر می دانستند که سئو چه اهمیتی داره بدون هیچ شکی، آموزش سئو سایت را دنبال می کردند. شما باید اینو بدونید که بهترین سئو کار خود شما هستید. پس باید از معیار و فاکتور های مهم سئو خبر داشته باشید.
1. « محتوا پادشاه است »

این جمله زمانی مهم است که محتوای سایت من با کیفیت باشد و کاملا اختصاصی، اگر سایتی محتوا نداشته باشد پس سئو بی معنی است و اهمیت سئو دو کلمه خنده دار است. چون مهمترین فاکتور در سئو محتوا است. شما باید دقت داشته باشید که محتوای ارسالی کپی شده نباشد و گرنه گوگل بدون هیچ شکی شما را پنالتی می کند. محتوای بروز و با کیفیت می تونه شما را به صفحه اول گوگل هدایت کنه.بازدید کنندگان از محتوای تکراری خسته می شوند. محتوای ارسالی شما باید فوق العاده باشد. باید جدیدترین ایده ها و ترفند ها را به کاربرانتان نمایش دهید. به سایت های دیگه مراجعه کنید و چک کنید که آن ها از چه استراتژی برای تولید محتوا استفاده کردند. شما میتونید خیلی راحت در مورد یک موضوع جالب محتوای اختصاصی ایجاد کنید. برای مثال شما می خواهید که در مورد اهمیت سئو در کسب و کار ، محتوا تولید کنید. پس خیلی راحت یک ویرایشگر را باز کنید و هر چی که به ذهنتون میاد و بنویسید. دنبال کتابی نوشتن نباشید و با زبان ساده و خودمونی محتوا را ارسال کنید.بعد از چند دقیقه متوجه میشید که یک الی دو صفحه تایپ کردید که میانگین بین 700 تا 1500 کلمه شده. خیلی راحت می تونید این محتوا را داخل سایت منتشر کنید و الان شما یک محتوای کاملا اختصاصی و یونیک در سایت منتشر کردید و مطمعا باشید که کاربران به شکل باور نکردنی از محتوای شما استقبال می کنند. چون نظیر محتوای شما را در هیچ منابع دیگه ای مشاهده نکردند.
2. دامنه سایت شما باید با کسب و کارتان ارتباط داشته باشد..

یکی دیگر از معیار های مهم سئو دامنه سایت شماست. سایت شما باید دامنه مرتبط با موضوع کسب و کار داشته باشد. دامنه انتخابی شما نباید نا مفهوم باشد. مثل af2154.ir ، وقتی گوگل با این دامنه رو به رو میشه ، نمیدونه که به چه شکل باید رتبه دهی کنه و به سایت شما امتیاز بده. نام سایت یا آدرس سایت باید مرتبط باشد، مسلما URL مرتبط، برای شما و برندینگ سایت هم بهتر است.
3. عنوان صفحات سایت

عنوان صفحه یکی از فکتور های مهم سئو داخلی می باشد و معمولا در عنوان باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد. اگر عنوان مرتبط با کلمه کلیدی را انتخاب کنید. صفحه شما به کاربران بیشتری در نتایج جستجو پیشنهاد داده می شود. عوان صفحه شما باید از 70 کاراکتر بیشتر نباشد و منحصر به فرد باشد. باید از کلمات قدرتمندی مثل، رایگان – ویژه – شگفت انگیز – عالی و … استفاده کنید.
4. گوگل وبمستر تولز – زبان سخنگوی گوگل

هنوز هم مدیرانی وجود دارند که از ابزار وبمستر گوگل استفاده نمی کنند. چرا این ابزار را جدی نمیگیرید؟؟!! این ابزار واقعا یک ابزار شگفت انگیزه. با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید که از وضعیت سایت خودتون در گوگل با خبر بشید. از جایگاه سایت خودتون با خبر بشید. تازه از این ابزار می تونید از وضعیت و تعداد لینک های داخلی و خارجی سایت خودتون با خبر بشید.
5. توضیحات متای سایت – راهنمای کاربران گوگل

تگ توضیحات متا بسیار اهمیت دارد. زیرا کاربران گوگل با خواندن این تگ تصمیم می گیرند که به سایت شما مراجعه کنند یا خیر.شما باید از کلمه کلیدی اصلی در تگ توضیحات استفاده کنید.
6. بک لینک ها – شاه کلید سئو

بک لینک، اسمی که مدیران سایت ها زیاد شنیده اند و اهمیتی نمی دهند. بک لینک ، به لینک هایی ورودی و خروجی سایت شما گفته میشه. برای مثال: یک بک لینک یعنی اینکه سایتی به سایت شما لینک داده است.
معیار های بک لینک های با کیفیت:

  • انکر تکست بک لینک
انکر تکست به کلماتی گفته میشه که لینک شده هستند. و به سایت شما لینک دادن برای مثال: « بهینه سازی سایت » الان کلمه بهینه سازی سایت یک انکر تکست هست که به سایت من لینک داده.
  • قدرت صفحه و قدرت دامنه بک لینک
ابزار moz.com یک ابزار قدرت منده که به سایت شما و صفحات سایت شما رتبه میده. این رتبه بین اعداد 1 تا 100 می باشد. بک لینک هایی که دریافت می کنید باید قدرت دامنه و قدرت صفحه بالایی داشته باشد و مسلما باید از سایت شما قدرتمند تر باشد. چون اگر بک لینک دریافتی شما از سایت شما ضعیف تر باشد، هرگز در رتبه سایت شما تاثیر نمی گذارد. بک لینک های با کیفیت و با قدرت دامنه بالا واقعا در رتبه سایت معجزه می کند.
  • روش های بک لینک سازی
برای بک لینک سازی روش های زیادی وجود داره و شما باید روش های مناسب را انتخاب کنید. چون اگر از روش های اشتباه بک لینک سازی استفاده کنید. گوگل شما را فردی اسپمر می شناسد.
7. ریسپانسیو بودن سایت :

امروزه درصد زیادی از کاربران از موبایل استفاده می کنند. کاربران برای وب گردی و گشت و گذار در اینترنت هم از موبایل استفاده می کنند. پس نکته ای که اینجا حائز اهمیته، اینه که اگر کاربری با موبایل وارد سایت شما بشه، بدون هیچ مشکلی میتونه از سایت شما استفاده کنه؟؟ آیا سایت شما ریسپانسیو است؟؟!!به این سوال ها پاسخ بدید و بدون هیچ شکی، سعی کنید طبق آموزش های داخل اینترنت، سایت خود را ریسپانسیو کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، اکثر قالب های این سیستم مدیریت محتوا ریسپانسیو هست و در صورتی که نباشه، طبق آموزش های داخل اینترنت، میتونید این کار را انجام دهید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا