[FONT="]تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نمودهاند[/FONT]: [FONT="]نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها [/FONT]([FONT="]پایگاهها)ی پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید[/FONT].
● [FONT="]شکلگیری تبلیغات اینترنتی [/FONT]
[FONT="]با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. به نظر میرسد اولین شیوه برای تبلیغ استفاده از پست الکترونیک بوده باشد.[/FONT]
[FONT="]اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید. در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۴[/FONT][FONT="] اولین بنر تبلیغاتی - که امروزه معمولترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است - در پایگاه اینترنت [/FONT]"[FONT="]هات وایر" به کار گرفته شد. از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثر و کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت. به مرور زمان انواع جدیدی از مدلهای تبلیغات در اینترنت شکل گرفتند و میزان هزینههای تبلیغاتی به طور مداوم افزایش پیدا کرد. به طوری که از میزان [/FONT][FONT="]۵۵[/FONT][FONT="] میلیون دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۵[/FONT][FONT="] به [/FONT][FONT="]۲۷۰[/FONT][FONT="] میلیون دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۶[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۹۴۰[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]میلیون دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۷[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۲[/FONT][FONT="] میلیارد دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۸[/FONT][FONT="] و [/FONT][FONT="]۵[/FONT][FONT="] میلیارد دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۹[/FONT][FONT="] رسید. همچنین بر اساس آمار منتشره در موسسه تبلیغات تعاملی که یکی از معروفترین و معتبرترین موسسات در زمینه ارائه آمار و اطلاعات اینترنتی است میزان هزینههای تبلیغات اینترنتی در سالهای [/FONT][FONT="]۲۰۰۰[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۲۰۰۱[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۲۰۰۲[/FONT] [FONT="]و [/FONT][FONT="]۲۰۰۳[/FONT][FONT="] به ترتیب برابر با [/FONT][FONT="]۰۸۷/۸[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۱۳۴/۷[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۰۱۰/۶[/FONT][FONT="] و [/FONT][FONT="]۲۶۷/۷[/FONT][FONT="] میلیارد دلار بوده است(بختایی،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
● [FONT="]اهمیت تبلیغات اینترنتی [/FONT]
[FONT="]در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیتهای قابل ملاحظهای برخوردار است از آن جمله می توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانهروزی، ارسال و نگهداری و به روز رسانی آسان، قابلیت اندازهگیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانه های دیگر می باشد[/FONT].
[FONT="]شرکت های تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چارهای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت. این امر درمورد شرکتهایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگیهای خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگیهای مخاطبان، باید شکل متناسب تبلیغات اینترنتی انتخاب شود(گلچین،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
● [FONT="]مزیت های تبلیغات اینترنتی [/FONT]
[FONT="]تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد، از آن جمله میتوان موارد زیر را نام برد[/FONT]:
▪ [FONT="]ایجاد ارتباط دوطرفه: تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد میکند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت میکنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغکنندگان مطرح کنند[/FONT].
▪ [FONT="]ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات: تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم میسازد[/FONT]. [FONT="]این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری میشود[/FONT].
▪ [FONT="]دسترسی جهانی و شبانهروزی: تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعات روز در دسترس می باشد که این امر موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن میشود[/FONT].
▪ [FONT="]ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان: به دلیل ماهیت دیجیتالی، تبلیغات اینترنتی دارای ویژگیهای نمایش، نگهداری و به روز رسانی آسان است. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگیها تلقی میشود[/FONT].
▪ [FONT="]قابلیت بالای اندازهگیری و ردگیری: تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازهگیری بالایی برخوردار است. از روشهای گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده میشود[/FONT].
▪ [FONT="]قابلیت فروش: در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی میتوان بلافاصله فروش را نیز انجام داد(محمدی،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
● [FONT="]مدل های تجاری (کسب و کار) در تبلیغات اینترنتی [/FONT]
▪ [FONT="]تعریف مدل کسب و کار[/FONT] (Business model): [FONT="]مدل کسب و کار (یا مدل تجاری) به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر میبایست دارای مدل تجاری مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود[/FONT].
[FONT="]از جمله مدلهای تجاری تبلیغات اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد[/FONT]:
▪ [FONT="]مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا: براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی میبایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل میبایست، معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب، جهت افزایش ترافیک سایت شود[/FONT].
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی: در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم میآورند، که از آن جمله میتوان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک[/FONT] (email)[FONT="]، اتاقهای گفتگو[/FONT] (Chat Room) [FONT="]و یا پیغام رسانها[/FONT] (Messenger) [FONT="]اشاره کرد. در این روش میزان موفقیت سایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی این شرکتها رابطه مستقیم دارد[/FONT]. [FONT="]از سایتهای معروف در این زمینه میتوان به[/FONT] AOL [FONT="]اشاره نمود(حسنی،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر فراهم آوردن امکان جستجوی سایتهای مختلف: سایتهای مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در میان سایتهای گوناگون و طبقهبندی آن سایتها بر اساس محتوا، خدماتی را به کسانی که در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی میباشند ارائه مینمایند. از زمره سایتهای بسیار معروف در این گروه میتوان[/FONT] "Yahoo" [FONT="]را نام برد[/FONT].
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی: شرکتهای این گروه به کسانی که مایل هستند در اینترنت تبلیغ نمایند، خدماتی را ارائه میدهند. این خدمات شامل طراحی تبلیغ و کمک به یافتن مکان مناسب جهت نمایش تبلیغ میباشد. بسیاری از این شرکتها حتی خدمات ردگیری تبلیغات و نیز اندازهگیریهای مربوط به اثر بخشی آن تبلیغات را نیز انجام میدهند. از جمله شرکتهای این گروه میتوان از[/FONT] "Doubleclick" [FONT="]نام برد[/FONT].
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر شبکه تبلیغاتی: شرکتهای این گروه فضاهای ناشران اینترنتی را در معرض خرید تبلیغ دهندگان قرار میدهند و پس از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهندگان، درصدی را بعنوان حقالعمل دریافت می نمایند[/FONT] " Adoutlet " [FONT="]از جمله این شرکتها میباشد[/FONT].
● [FONT="]تبلیغات بنری[/FONT] (Banner Advertising)
[FONT="]پر استفادهترین شکل تبلیغات اینترنتی، بنرها به شمار میآیند. استفاده از ابزار و روشهای نوین، افزون بر افزایش تأثیر این شکل از تبلیغات، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش قابلیتهای تصویری نامها و علائم تجاری دارند. مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یکسان، تبلیغات آنلاین تأثیر زیادی در مشهور شدن نام تجاری شرکتها دارند. (تقریباْ حدود [/FONT][FONT="]۶۰[/FONT][FONT="] درصد[/FONT])
[FONT="]افرادی که ابزارهای تبیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمیدانند، میتوانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین بهره را ببرند. کلید موفقیت افرادی که فعالیتهایشان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سایتهایی است که به نحوی با موضوع تبلیغ آنها مرتبط هستند. دیدن تبلیغات بنری یک شرکت از سوی مشتریان، چه با کلیک بر روی آنها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزینهای اندک، نقشی باور نکردنی دارد[/FONT].
[FONT="]بطور کلی بنرها به دو شکل ثابت و متحرک طراحی میشوند. بنرها بدلیل هزینه کم در طراحی و پست از متداولترین اشکال تبلیغات اینترنتی به شمار میآیند[/FONT].
▪ [FONT="]بنرهای ثابت: بنر ثابت به بنری اطلاق میشود که تبلیغ را بصورت یک تصویر و در اندازه ای ثابت ارائه میکند. از آنجاکه بنرها در بسیاری از سایتها نمایش داده میشوند، نرخ رویت بالایی دارند ولی نرخ کلیک در آنها پائین است[/FONT].
▪ [FONT="]بنرهای انیمیشندار (بنرهای پویا): در حقیقت بنرهای ثابتی هستند که از فنآوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است. این نوع بنرها بدلیل برخورداری از انیمیشن نسبت به بنرهای ثابت غالباً نرخ کلیک بالاتری دارند. بنرهای ثابت و انیمیشندار هر دو ابزاریهای مناسبی برای معرفی نام تجاری میباشند[/FONT].
▪ [FONT="]بنرهای تعاملی: شکل دیگری از بنرها، بنرهای تعاملی هستند. در این نوع بنرها که به تازگی بسیار مشهور شدهاند، برای کاربران این امکان فراهم است که ارتباط دو طرفهای را با تبلیغ کنندگان برقرار نمایند. به عنوان مثال گزینههایی به منظور ورود اطلاعات برای کاربران در نظر گرفته شده و به تناسب اطلاعاتی که کاربران وارد میکنند، پاسخهایی به آنها داده میشود[/FONT]. [FONT="]از بنرهای تعاملی غالباً در خریدها و ثبت نامهای اینترنتی و مواردی از این قبیل استفــاده مــیشــود. در اغــلب موارد بــنرهای تعاملــی با اسـتفاده از[/FONT] HTML ,Java Script ,Java Applet [FONT="]ساخته میشوند. امروزه بنرها از اشکال، اندازهها و روشهای ارائه استانداری برخوردار هستند[/FONT]
● [FONT="]شکلگیری تبلیغات اینترنتی [/FONT]
[FONT="]با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. به نظر میرسد اولین شیوه برای تبلیغ استفاده از پست الکترونیک بوده باشد.[/FONT]
[FONT="]اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید. در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۴[/FONT][FONT="] اولین بنر تبلیغاتی - که امروزه معمولترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است - در پایگاه اینترنت [/FONT]"[FONT="]هات وایر" به کار گرفته شد. از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثر و کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت. به مرور زمان انواع جدیدی از مدلهای تبلیغات در اینترنت شکل گرفتند و میزان هزینههای تبلیغاتی به طور مداوم افزایش پیدا کرد. به طوری که از میزان [/FONT][FONT="]۵۵[/FONT][FONT="] میلیون دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۵[/FONT][FONT="] به [/FONT][FONT="]۲۷۰[/FONT][FONT="] میلیون دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۶[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۹۴۰[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]میلیون دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۷[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۲[/FONT][FONT="] میلیارد دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۸[/FONT][FONT="] و [/FONT][FONT="]۵[/FONT][FONT="] میلیارد دلار در سال [/FONT][FONT="]۱۹۹۹[/FONT][FONT="] رسید. همچنین بر اساس آمار منتشره در موسسه تبلیغات تعاملی که یکی از معروفترین و معتبرترین موسسات در زمینه ارائه آمار و اطلاعات اینترنتی است میزان هزینههای تبلیغات اینترنتی در سالهای [/FONT][FONT="]۲۰۰۰[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۲۰۰۱[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۲۰۰۲[/FONT] [FONT="]و [/FONT][FONT="]۲۰۰۳[/FONT][FONT="] به ترتیب برابر با [/FONT][FONT="]۰۸۷/۸[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۱۳۴/۷[/FONT][FONT="]، [/FONT][FONT="]۰۱۰/۶[/FONT][FONT="] و [/FONT][FONT="]۲۶۷/۷[/FONT][FONT="] میلیارد دلار بوده است(بختایی،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
● [FONT="]اهمیت تبلیغات اینترنتی [/FONT]
[FONT="]در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیتهای قابل ملاحظهای برخوردار است از آن جمله می توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانهروزی، ارسال و نگهداری و به روز رسانی آسان، قابلیت اندازهگیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانه های دیگر می باشد[/FONT].
[FONT="]شرکت های تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چارهای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت. این امر درمورد شرکتهایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگیهای خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگیهای مخاطبان، باید شکل متناسب تبلیغات اینترنتی انتخاب شود(گلچین،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
● [FONT="]مزیت های تبلیغات اینترنتی [/FONT]
[FONT="]تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد، از آن جمله میتوان موارد زیر را نام برد[/FONT]:
▪ [FONT="]ایجاد ارتباط دوطرفه: تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد میکند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت میکنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغکنندگان مطرح کنند[/FONT].
▪ [FONT="]ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات: تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم میسازد[/FONT]. [FONT="]این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری میشود[/FONT].
▪ [FONT="]دسترسی جهانی و شبانهروزی: تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعات روز در دسترس می باشد که این امر موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن میشود[/FONT].
▪ [FONT="]ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان: به دلیل ماهیت دیجیتالی، تبلیغات اینترنتی دارای ویژگیهای نمایش، نگهداری و به روز رسانی آسان است. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگیها تلقی میشود[/FONT].
▪ [FONT="]قابلیت بالای اندازهگیری و ردگیری: تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازهگیری بالایی برخوردار است. از روشهای گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده میشود[/FONT].
▪ [FONT="]قابلیت فروش: در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی میتوان بلافاصله فروش را نیز انجام داد(محمدی،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
● [FONT="]مدل های تجاری (کسب و کار) در تبلیغات اینترنتی [/FONT]
▪ [FONT="]تعریف مدل کسب و کار[/FONT] (Business model): [FONT="]مدل کسب و کار (یا مدل تجاری) به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر میبایست دارای مدل تجاری مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود[/FONT].
[FONT="]از جمله مدلهای تجاری تبلیغات اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد[/FONT]:
▪ [FONT="]مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا: براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی میبایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل میبایست، معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب، جهت افزایش ترافیک سایت شود[/FONT].
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی: در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم میآورند، که از آن جمله میتوان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک[/FONT] (email)[FONT="]، اتاقهای گفتگو[/FONT] (Chat Room) [FONT="]و یا پیغام رسانها[/FONT] (Messenger) [FONT="]اشاره کرد. در این روش میزان موفقیت سایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی این شرکتها رابطه مستقیم دارد[/FONT]. [FONT="]از سایتهای معروف در این زمینه میتوان به[/FONT] AOL [FONT="]اشاره نمود(حسنی،[/FONT][FONT="]۱۳۸۵[/FONT]).
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر فراهم آوردن امکان جستجوی سایتهای مختلف: سایتهای مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در میان سایتهای گوناگون و طبقهبندی آن سایتها بر اساس محتوا، خدماتی را به کسانی که در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی میباشند ارائه مینمایند. از زمره سایتهای بسیار معروف در این گروه میتوان[/FONT] "Yahoo" [FONT="]را نام برد[/FONT].
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی: شرکتهای این گروه به کسانی که مایل هستند در اینترنت تبلیغ نمایند، خدماتی را ارائه میدهند. این خدمات شامل طراحی تبلیغ و کمک به یافتن مکان مناسب جهت نمایش تبلیغ میباشد. بسیاری از این شرکتها حتی خدمات ردگیری تبلیغات و نیز اندازهگیریهای مربوط به اثر بخشی آن تبلیغات را نیز انجام میدهند. از جمله شرکتهای این گروه میتوان از[/FONT] "Doubleclick" [FONT="]نام برد[/FONT].
▪ [FONT="]مدل مبتنی بر شبکه تبلیغاتی: شرکتهای این گروه فضاهای ناشران اینترنتی را در معرض خرید تبلیغ دهندگان قرار میدهند و پس از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهندگان، درصدی را بعنوان حقالعمل دریافت می نمایند[/FONT] " Adoutlet " [FONT="]از جمله این شرکتها میباشد[/FONT].
● [FONT="]تبلیغات بنری[/FONT] (Banner Advertising)
[FONT="]پر استفادهترین شکل تبلیغات اینترنتی، بنرها به شمار میآیند. استفاده از ابزار و روشهای نوین، افزون بر افزایش تأثیر این شکل از تبلیغات، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش قابلیتهای تصویری نامها و علائم تجاری دارند. مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یکسان، تبلیغات آنلاین تأثیر زیادی در مشهور شدن نام تجاری شرکتها دارند. (تقریباْ حدود [/FONT][FONT="]۶۰[/FONT][FONT="] درصد[/FONT])
[FONT="]افرادی که ابزارهای تبیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمیدانند، میتوانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین بهره را ببرند. کلید موفقیت افرادی که فعالیتهایشان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سایتهایی است که به نحوی با موضوع تبلیغ آنها مرتبط هستند. دیدن تبلیغات بنری یک شرکت از سوی مشتریان، چه با کلیک بر روی آنها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزینهای اندک، نقشی باور نکردنی دارد[/FONT].
[FONT="]بطور کلی بنرها به دو شکل ثابت و متحرک طراحی میشوند. بنرها بدلیل هزینه کم در طراحی و پست از متداولترین اشکال تبلیغات اینترنتی به شمار میآیند[/FONT].
▪ [FONT="]بنرهای ثابت: بنر ثابت به بنری اطلاق میشود که تبلیغ را بصورت یک تصویر و در اندازه ای ثابت ارائه میکند. از آنجاکه بنرها در بسیاری از سایتها نمایش داده میشوند، نرخ رویت بالایی دارند ولی نرخ کلیک در آنها پائین است[/FONT].
▪ [FONT="]بنرهای انیمیشندار (بنرهای پویا): در حقیقت بنرهای ثابتی هستند که از فنآوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است. این نوع بنرها بدلیل برخورداری از انیمیشن نسبت به بنرهای ثابت غالباً نرخ کلیک بالاتری دارند. بنرهای ثابت و انیمیشندار هر دو ابزاریهای مناسبی برای معرفی نام تجاری میباشند[/FONT].
▪ [FONT="]بنرهای تعاملی: شکل دیگری از بنرها، بنرهای تعاملی هستند. در این نوع بنرها که به تازگی بسیار مشهور شدهاند، برای کاربران این امکان فراهم است که ارتباط دو طرفهای را با تبلیغ کنندگان برقرار نمایند. به عنوان مثال گزینههایی به منظور ورود اطلاعات برای کاربران در نظر گرفته شده و به تناسب اطلاعاتی که کاربران وارد میکنند، پاسخهایی به آنها داده میشود[/FONT]. [FONT="]از بنرهای تعاملی غالباً در خریدها و ثبت نامهای اینترنتی و مواردی از این قبیل استفــاده مــیشــود. در اغــلب موارد بــنرهای تعاملــی با اسـتفاده از[/FONT] HTML ,Java Script ,Java Applet [FONT="]ساخته میشوند. امروزه بنرها از اشکال، اندازهها و روشهای ارائه استانداری برخوردار هستند[/FONT]