اهمیت امنیت درب‌ های اتوماتیک چقدر است

achilan222

New Member
درب‌های اتوماتیک سبب افزایش امنیت محل‌کار، موسسات و حتی ساختمان‌ های مسکونی خواهند شد، به ویژه سیستم‌هایی که به کنترل دستی نیز مجهز شده باشند. عبور و مرور افراد به ساختمان بیشتر و بیشتر می‌شود. هنگامیکه قصد خرید و انتخاب درب اتوماتیک را دارید، علاوه بر طراحی و قابلیت‌های آن باید به مورد امنیت آن نیز توجه کنید. باید بررسی شود که یک درب اتوماتیک چگونه بدون اینکه مشکل یا حادثه‌ای رخ بدهد، می‌تواند کار کند.

برخی از درب‌ها یا در نیمه راه باقی مانده‌اند و یا به سختی باز و بسته می‌شوند، موتورهای آنها به خوبی کار نمی‌کند، عناصر خارجی مانع عملکرد صحیح سیستم می‌شود و ... . به همین دلیل درب‌های اتوماتیک در مرز شکست هستند، چون سبب آسیب‌ها و حوادثی با جدیت‌های مختلف به افراد می‌شوند، که نارضایتی کاربران را بالا می‌برد.
چگونه می‌توان امنیت درب‌های اتوماتیک را از میان انواع مدل ها و سیستم های مختلف درب کنترل کرد؟ سه مورد وجود دارد که نشان‌دهنده حداکثری استانداردهای امنیتی مورد نیاز هستند: هر مدل از درب‌های امنیتی باید به عوامل امنیتی مجهز باشد، و شرکت باید مطابق با مقرارت فعلی، خدمات تعمیر و نگهداری را برای درب‌های نصب شده ارائه دهد. این جنبه‌های کلیدی، سبب کاهش ریسک و خطر برای کاربر و تضمین کیفیت درب‌ها و عملکرد صحیح آنها می‌شود.

به این ترتیب شما در هنگام خرید و نصب این درب‌ها باید نسبت به این سه مورد بسیار اصرار و تاکید داشته باشید. در بسیاری از موارد، انتخاب درب‌های سرقت، بسیار ارزان‌تر است، اما مطابق با مقرارت فعلی نیست و به گونه‌ای است که مسئولیت‌های امنیتی مورد نیاز را به عهده نخواهد داشت. علاوه براین ظهور گستره درب‌های سرقت، و استفاده گسترده آنها در وزارت‌ صنایع، تجارت و گردشگری سبب آغاز کمپینی برای تاکید بر کاهش سطح امنیت این درب‌ها، شده است.

درب اتوماتیک باید برچسب CE داشته باشد، و دستورالعمل‌های اروپایی آن بر طبق مقرارت وضع شده باشد تا بتواند کیفیت را تضمین کند. این دستورالعمل‌ها سبب محدودیت‌های امنیتی در طراحی، استفاده، دسترسی، نصب، حفاظت در برای آتش‌سوزی و دیگر جنبه‌هایی که بر عملکرد صحیح اثر می‌گذارند، می‌شوند. این مقررات مسئولیتی در ستل 2005 وضع و در 2013 اصلاح شده‌اند، و تصویب رسیدهاند و تمامی تکنسین‌ها موظف به اجرای ایم مقرارت برای درب‌های تاتوماتیک شده‌اند تا بتواند گواهی CE داشته باشند. علامت گواهی‌نامه CE شامل اعتبارنامه تولیدکننده، نوع درب اتوماتیک، عملکر و گواهی‌نامه آزمون می‌باشد.

علاوه براین، هنگامیکه سازنده‌ایی درب اتوماتیک ارائه می‌دهد، باید مجموعه‌ایی از اسناد خاص را نیز ارائه دهد: یک اعلامیه مطابق، راهنمای استفاده نگهداری به همراه کتابچه گزارش‌های تعمیر و نگهداری، که در آن باید عملیات‌های انجام شده را با ذکر تاریخ و امضای فرد انجام دهنده ثبت شوند.

با توجه به موارد امنیتی که درب‌های اتوماتیک به آنها توجه دارند از سنسورهای فتوسل و امنیتی معمولا در آنها استفاده شده است که حتی قادر به شناسایی حرکت‌های انسان هستند و می‌توانند امنیت عابران را تضمین کنند. به همین خاطر خطرات ناشی از برخورد با افراد به شدت کاهش می‌یابد. با این حال، بسته به مدل درب و همچنین سیستم‌های کنترل دسترسی، سیستم‌های شناسایی پرسنل، دستگاه‌های قفل‌شونده اتوماتیک، کلیدهای بیرونی، پیچ و مهره‌های سطحی همگی باید کنترل شوند.

برای همه این موارد باید انجام دوره‌های تعمیر و نگهداری را نیز اضافه نمود. تعمیر و نگهداری منظم سبب می‌شود تا از حوادث جلوگیری گردد، و خرابی‌ها و مسائلی که سبب بروز آسیب و یا کاهش عمر مفید درب می‌شود، بسیار کم شوند. این تعمیر و نگهداری را هیچ فردی نمی‌تواند جز شرکت‌های تامین قطعات که دارای افرادی با گواهی‌نامه CE هستند و در این زمینه تجربه کافی دارند، انجام دهند. درب‌های اتوماتیک قطعاتی دارند که نیاز به کالیبراسیون، تنظیمات و حتی جایگزینی با قطعات تعویضی دارند، برای همین نیاز به پرسنل واجد شرایط برای این کار است.

در مانوسا، ما به خوبی از اهمیت امنیت درب‌های اتوماتیک آگاه هستیم. به همین دلیل بابت تطابق درب‌های خود به شما بالاترین حد از اطمینان را به شما خواهیم داد. علاوه براین در طول فرآیند تولید هر روزه، اقدامات مختلفی برای افزایش طول عمر درب‌ها انجام می‌دهیم تا بتوانند بدون هیچ خطری، طولانی مدت کار کنند.

علاوه براین، مانوسا خدمات پس از فروش بیسار خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، که به خوبی مطابق با کیفیت‌هاس در نظر گرفته شده و تضمین آن است. این امر در کنار تکنسین‌های مجاز، امنیت بالای درب‌ها را تضمین می‌کند و مشتریان به خوبی می‌توانند درب‌های اتوماتیک خود را طول عمر بالا مورد استفاده قرار دهند.

امنیت در درب‌های اتوماتیک یکی از عوامل مهمی است که به تضمین عملکرد مناسب آنها و محافظت از افراد در حین عبور از درب‌ها می‌پردازد. به همین دلیل است که مانوسا، در هر مرحله از طراحی و ساخت به بررسی موارد امنیتی درب‌ها پرداخته است تا بتواند کیفیت بالای محصولات خود را تضمین کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا