انیماتورها حتما بخوانند

خوشبختانه جوانان فعالی در زمینه نرم افزارهای سه بعدی تلاش میکنند ولی متاسفانه به دلیل آن که راهنمایانی دلسوز در کشورمان وجود ندارند به بیراهه کشیده شده اند و با عرض معذرت از همه بگویم که سرگرمی در حیطه سه بعدی یا انیماتور حرفه ای دو مقوله مجذا از همند پایه و اساس همه این فعالیتها تخصص هنر بصری است یعنی شما کوچکترین چیزی را که می خواهید در سه بعدی خلق کنید یا نور پردازی کنید یا متریال بدهید یا انیمیت . باید بر اساس فنون بصری و هنری باشد و با استادان و کارشناسان تصویر چک شود حتی کار کردن در حیطه رعال . این تجربه ایست که من طی سالها در شرکتهای مختلف بدست آورده ام امیدوارم سودمند باشد
 

sam_sam

Banned
خوب قربان تو ایران چند تا استاد خدا در زمینه 3 بعدی وجود داره ؟چند نفر میتونن برن زیر دست استادان حرفه ایی ؟
خود شما از کجا شروع کردین ؟ باید از یه جا شرو کنن برای حرفه ای شدن برن یه همچین جاهایی که شما میگین .
 

saeed_22

Banned
رفیق حرف شما درست اما ایران یک آموزشگاه حرفها ی یا یک جا برا تعلیم درست حسابی وجود نداره
برا همین هرکی مجبوره راهی را بره تا ببینه چی میشه
شرکته هم که برا استخدام حتما حرفه ای میخاند و بهه یک نو آموز کاری را یاد نمیدند
چاره ای نیست با ابن شرایط باید همین تلاش را هم بکنیم دیگه اگه نه هیچی

کوشش بیهوده به از خفتگی است
 
عزیزجان منظورم استاد سه بعدی نیست پایه این فعالیت را عرض میکنم تمام ابزارهای سه بعدی به سفارش متخصصان فن تصویر وهنرمندان است تا انیماتورها ماهیت و پایه تصویر وحرکت را درک نکنند و تعلیم نبینند وسواد بصری نداشته باشد 1-پایه بیشتر ابزارها خصوصا در مایا نمیدانند چیست و نمیتوانند با آنها به خوبی کار کنند 2- خروجی کارشان هم فاقد اعتبار هنری و بصری است تصویر یک زبان با حجم بالایی از اطلاعات است اگر درست ادا نشود مبهم و اعتبار ندارد البته تعلیم دادن از طرف شما را تحسین میکنم
 

sam_sam

Banned
alimory1975 گفت:
عزیزجان منظورم استاد سه بعدی نیست پایه این فعالیت را عرض میکنم تمام ابزارهای سه بعدی به سفارش متخصصان فن تصویر وهنرمندان است تا انیماتورها ماهیت و پایه تصویر وحرکت را درک نکنند و تعلیم نبینند وسواد بصری نداشته باشد 1-پایه بیشتر ابزارها خصوصا در مایا نمیدانند چیست و نمیتوانند با آنها به خوبی کار کنند 2- خروجی کارشان هم فاقد اعتبار هنری و بصری است تصویر یک زبان با حجم بالایی از اطلاعات است اگر درست ادا نشود مبهم و اعتبار ندارد البته تعلیم دادن از طرف شما را تحسین میکنم


حق با شماست .تو ایران کدوم شرکت با این تفاصیل از حضور اساتید فن استفاده میکنن ؟ کدوم انیمیشن ایران از نظر اعتبار هنری و بصری ارزشی دارن ؟ بابا این خانه از پایه ویران است . فیلمش با اون همه ادعا ارزش هنری نداره ! شما از چی صحبت میکنی برادر من . این ماهیت تصویر و حرکت برای من و توی ایرانی هزینه خیلی بالایی دارد .اگر 4 نفر مثل من و امثال من هم نباشن که دیگه هیچی ! همین شما از کجا به این ماهیت پی بردی ؟ کدوم استاد به شما کمک کرده ؟ اصلا تو ایران استاد انیمیشن کار داریم ؟ اصلا انیمیشن ایران استاد داره ؟ تو خود ایران ؟ انیمیشن ایران سیا ساکتی است و بابا برقی !!!!! با لک لک ها قشنگن !!! بازم برات مثال بزنم از انیمیشن خفن ایران ؟ وقتی یه کاریکاتوریست میشه 3 بعدی کار ! اون میشه اثر هنری ؟هنر تو ایران من هستم و تو و بقیه که از صفر خودشون را با بدبختی میکشن بالا .هیچ کاری هم نمیشه کرد ایران تحریم است و هیچ کاری که نمیشه کرد . در ضمن برای درک ماهیت تصویر از صفر باید شروع کرد به کمک اساتید فن . شما معرفی کن همه میرن اونجا فعالیت میکنن . این حرف ها ارزش داره خیلی ولی وقتی که هیچ امکانی نیست این ها همش شعار میشه . موفق باشی
 

pixolator

Member
alimory1975 گفت:
خوشبختانه جوانان فعالی در زمینه نرم افزارهای سه بعدی تلاش میکنند ولی متاسفانه به دلیل آن که راهنمایانی دلسوز در کشورمان وجود ندارند به بیراهه کشیده شده اند و با عرض معذرت از همه بگویم که سرگرمی در حیطه سه بعدی یا انیماتور حرفه ای دو مقوله مجذا از همند پایه و اساس همه این فعالیتها تخصص هنر بصری است یعنی شما کوچکترین چیزی را که می خواهید در سه بعدی خلق کنید یا نور پردازی کنید یا متریال بدهید یا انیمیت . باید بر اساس فنون بصری و هنری باشد و با استادان و کارشناسان تصویر چک شود حتی کار کردن در حیطه رعال . این تجربه ایست که من طی سالها در شرکتهای مختلف بدست آورده ام امیدوارم سودمند باشد

به شخصه قبول دارم ...چون تجربه کردم...تو ایران ولی هیچی رو اصول نیستش...البته به جز چند تایی که...اونم خودشون نمی دونن چی کار می کنن...بهتره اسم نبرم...:wink:
 
خواندن کتابهای پایه ای مثل مبادی سواد بصری نوشته دونیس ا . دانیس و طراحی و ارتبات بصری نوشته برونو موناری و فنون متحرکسازی نوشته جان هالاس و راجر مانول و نما به نما نوشته استیون دی کاتز و....ولی البته دروس پایه را میتوانید در دانشگاه هنرهای زیبا به صورت آزاد بخوانید و دروس تکنیکی را در دانشگاه علمی کاربردی رشته جلوهای ویژه دیجیتالی بیاموزید وبا دیدن فیلمهای انیمیشن وتجزیه تحلیل احجام و نور و رنگهای گرم و سرد کمپوزاسیون پوزهای کاراکترها نگاه به حرکت فریم به فریم آنها زمان بندی حرکتها و دهها نکات تحلیلی دیگر
 

sam_sam

Banned
من که خودم دارم درس انیمیشن را میخونم . اگر حرفی زدم یا میزنم به خاطر بقیه است . البته شما هم حرف حساب میزنی . تو ش حرفی نیست .من بعد یه سال الان تازه میفهمم این مادر مرده ها چرا هی میگفتن باید سال اول فقط با مداد نقاشی کنی . کلاس life drawing باید بیایی . اول با اینها جنگیدم که نه من 3 بعدی کار هستم . اما بعد دیدم راست میگن باید از پایه شروع کرد به ساختن .الان میبینم اون نقاشی که میگفتن الان بدردم میخوره که خودم برای خودم طرح بزنم . اون نقاشی فریم به فریم که مثل زمان ادولف هیتلر میکشیدن برای این است که تو تایمینگ را یاد بگیری و احساس کنی . وقتی میگن بایدlipsync را با مداد کار کنی یعنی 2 بعدی برای این است که حرکت های لب بره تو مغزت و و و . خوب خیلی متدها را دارن تدریس میکنن . اگر دوست داشتی بیشتر گپ میزنیم .
 
البته 2d ارزش فوق العادهای نسبت به سه بعدی دارد در هر فریم 2dمقدار زیادی پوز وحس توسط دستان روی کاغذ منتقل میشود مثلا پوزه شخصیت گوفی لیپ سینک را بسیار پر احساس و قوی ادا میکند در صورتی که نمونه سه بعدی آن فاقد این حس است چرا که بیس سه بعدی برای کار رعال است نه فانتزی واگر بخواهند دو بعدی را در سه بعدی بیاورند باید قبل از ساخت کاراکتر حرکت دوربین را در بیاورند سپس تحت نظر یک استاد دو بعدی کاراکتر را در هر فریم و نسبت به کادر دوربین بسازند پس این کار سبک اصلی سه بعدی را بهم میریزد پس در دو بعدی اسراری از هنر هنر مندان است در سه بعدی به علت نوع پروسه تولید نمیتوان به آن دست یافت
 

sam_sam

Banned
2بعدی یه دوره داشت و اون دوره تموم شد . 3 بعدی قدرتی به تو میده که میتونی شاهکار خلق کنی . اره سیندرلا یا تام و جری شاهکار بودن هنوزم من تام وجری و پلنگ صورتی را دوست دارم ولی نمیتوان مقایسه کرد . همان حسی که تو میگی تو 2 بعدی است به قدری زیبا میتونی تو کارتون جدید پیکسار ماشین ها احساس کنی که اصلا قابل بحث نیست . الان بچه ها هم 3 بعدی را دوست دارن چون به محض ساخته شدن کارتون بازیش هم اومده بیرون . اره بیس 3 بعدی دو بعدی است ولی این به این معنا نیست بهتر است . بعد اتفاقا برعکس است . الان کارتون 3بعدی حس طبیعی بهت میده چون برای صورت یک کاراکتر این قدر سنسور میزارن که حتی کوچکترین چروک روی پیشونی کاراکتر وقتی کاراکتر لبخند میزنه را هم ثبت میکنه ! خوب 2 بعدی چگونه میتونه این حس را منتقل کنه ! اصلا در یه سطح نیستن که بشه بحث کرد .دیگه کارتون که ساخته نمیشه به صورت 2 بعدی بجز ایران که بعد 50 سال تازه رفته پله ای که والت دیسنی 50 سال پیش بر میداشت را برداشته . ولی بجز ایران دیگه کمپانی که حرفی برای گفتن داره طرف 2 بعدی نمیره . پیکسار هم که علنا فرمود 2 بعدی را برای همیشه تعطیل کرد . در ضمن همون احساس که توسط دست رو کاغذ منتقل میشه تو 3 بعدی هم هست . مگه تو سه بعدی ما نشستیم حرف میزنیم که مایا این را بساز بعد رنگش کن . یه چراغ روشن کن حالا برو رندر شو؟ الان دیگه انیمیشن 2 بعدی کشتن وقت است .

اینجا من اعصاب همه را خورد کردم طوری که همه از مایا متنفر شدن به خاطر من ! چون برای هر پروژه 5 هفته وقت میزارن اینها میشینن خودشون را به اب و آتیش میزنن تا یه کاراکتر کج و کوله بسازن که 5 ثانیه حرکت کنه . من تو 1 روز یه انیمیشن میسازم 3 دقیقه که تازه خودم کوتاهش میکنم . خود اینها هم میدونن که دارن میبازن چون اینجا کمپانیها دیگه به انیمیشن ساز 2 بعدی کار احتیاج نداره مگه فوق ستاره ها برای کارهای خاص . اما همه گیم سازی ها و فیلم سازیها دنبال 3 بعدی کار ها هستن . من تو این مسئله خیلی بحث کردم اینجا و تو دانشگاه و خدایش هم حرفی نیست توش چون حرف حساب است .این حرف تو موضوع essay ترم پیش من بود که چرا انیمیشن 3 بعدی جای 2 بعدی را راحت گرفت !
 
حرف شما کاملا صحیح است دو بعدی سبکی بود رویایی که از میان ما رفت و به ظاهر کهنه شده بود وجای آن را سبک واقع گرایانه کا مپوتری گرفت و شاید پس از 50 سال از نابودی آن و دوباره اجرا کردن آن برای نسل بعد جذاب و تازه گی داشته باشد
 

sam_sam

Banned
نه فکر نمیکنم . این سبک دیگه داره به کلی نابود میشه . 50 سال دیگه کسی از بزرگان دنیای 2 بعدی نمونده . ولی یه سری از کارتونها ماندگار هستند برای همیشه مثل تام و جری . پلنگ صورتی . این کارتونها ولی کارتونهایی مثل زیبای خفته و و و چون معادلشون در 3بعدی ساخته شده است دیگر زیبایی خاصی ندارن . از ارزششون کم نشده ولی دیگه جذابیت ندارن .تو کارتون اناستازیا را با سیندرلا مقایسه کن .یا عجیب ترین ها واقعا شاهکار بود این کارتون . بحث خیلی است مقایسه خیلی است ولی وقت نیست و حوصله .
 

sam_sam

Banned
نه منظورم از وقت و حوصله شما بود نه خودم . من که دیونه انیمیشن هستم و زندگیم را وقف کردم برای این . کسی پایه باشه بحث میکنیم .
 

pixolator

Member
alimory1975 گفت:
خواندن کتابهای پایه ای مثل مبادی سواد بصری نوشته دونیس ا . دانیس و طراحی و ارتبات بصری نوشته برونو موناری و فنون متحرکسازی نوشته جان هالاس و راجر مانول و نما به نما نوشته استیون دی کاتز و....ولی البته دروس پایه را میتوانید در دانشگاه هنرهای زیبا به صورت آزاد بخوانید و دروس تکنیکی را در دانشگاه علمی کاربردی رشته جلوهای ویژه دیجیتالی بیاموزید وبا دیدن فیلمهای انیمیشن وتجزیه تحلیل احجام و نور و رنگهای گرم و سرد کمپوزاسیون پوزهای کاراکترها نگاه به حرکت فریم به فریم آنها زمان بندی حرکتها و دهها نکات تحلیلی دیگر

آقا این کتابا رو می شه تو ایران هم پیدا کرد و اگر می شه می شه بفرمایید کجا هستش ؟...مثلا ترجمه ای یا حتی آفستی چیزی ؟...و یا حتی اصل کتاب رو چجوری می شه پیدا کرد ؟:neutral:
 
آخرین ویرایش:

arionfard

New Member
sam_sam جان من می خوام بیام اونجا انیمیشن 3بعدی بخونم ...یه کم راهنمایی لازم دارم...چطور می تونم باهات تماس بگیرم؟
 

blizzard

Member
jenabe sam_sam shoma meseke ba IRAN khlai moshkel darem man jaye shoma bodam inja nemimondam :) ye soalam karde bodam to topic ghabli javab nadadin Ostade shoma aghaye ostad asat nabodan ???
 

Ramtin_moom

Member
alimory jan vaghean az topici ke rah andakhti mamnoonam . kolli az rahnamaiee ha testefade kardam . inshala ke hamsihe movafagh bashi :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا