انگل های پوستی را بشناسید

healthybody123

New Member
انگل های پوستی، موجوداتی کنه مانند هستند که در سطحی ترین لایه پوست زندگی می کنند. این موجودات، تلاش می کنند در پوست حفره هایی ایجاد کنند تا در آنها تخم ریزی کرده و به بقای خود ادامه دهند. فعالیت هایی که این انگل ها روی پوست انجام می دهند مانند تخم ریزی و ایجاد ترشحات، باعث حساسیت و خارش شده و در برخی مواقع زخم هایی که در اثر خاراندن پوست به وجود می آیند، دچار عفونت می شوند.
1784658.jpg

بیماری پوستی گال

گال یک نوع بیماری پوستی خارشی است که توسط کنه ای ریز و حفره دار به نام سارکوپتس اسکابی ایجاد می شود. خارش در ناحیه ای ایجاد می شود که پوست توسط کنه سوراخ شده است. این خارش اغلب در زمان شب شدیدتر است.

گال یک بیماری مسری است و از طریق تماس فیزیکی در بین افراد خانواده، مدرسه، خانه ی سالمندان، و زندان به راحتی گسترش پیدا می کند. به همین دلیل، پزشک درمان را برای تمام افراد خانواده و گروه های مرتبط با فرد آلوده توصیه می کند.

علایم گال

علایم و نشانه های بیماری گال عبارت است از:

  • خارش شدید، به خصوص در شب
  • شیارهای حفره دار و نامنظم مانند یک رشته تاول یا برجستگی ریز روی پوست و اغلب در نواحی ای از پوست که دارای خطوط است. البته می توان گفت که هر قسمتی از بدن بزرگسالان و کودکان ممکن است درگیر این بیماری شود، ولی مکان های شایع تر عبارت است از:
- بین انگشتان
- زیر بغل
- قسمت داخلی مچ دست
- در آرنج داخلی
- در کف پا
- اطراف سینه
- روی باسن
- روی زانو
مکان های درگیری پوستی در کودکان و نوزادان نیز معمولا عبارت است از:

- پوست سر
- کف دست
- کف پا

دمودکس فولی کولوروم

کنه ی دمودکس فولی کولوروم نوعی انگل است که بر روی انسان زندگی می کند. این کنه ها در اغلب موارد بی ضرر هستند و مشکل خاصی را ایجاد نمی کنند. با این وجود، بسیاری از انواع کنه های دمودکس فولی کولوروم می توانند باعث ایجاد واکنش ها و مشکلات پوستی شوند.

کنه ی دمودکس فولی کولوروم در فولیکول های مو و یا در اطراف آن زندگی می کن و از سلول های مرده ی پوست، روغن ها، و هورمون های تجمیع یافته تغذیه می کنند. همچنین ممکن است این کنه ها بر روی صورت و در نواحی پلک ها و مژه ها نیز زندگی کنند.

علایم دمودکس

بسیاری از انواع کنه های دمودکس فولی کولوروم می توانند علایمی شبیه به بیماری روزاسه را روی پوست صورت ایجاد کنند.

این علایم عبارت است از:

  • خشکی
  • خارش
  • گر گرفتگی
  • لکه های آکنه مانند
  • سرخی
  • زبری پوست
  • قرمزی چشم
علایم ناشی از کنه ی دمودکس فولی کولوروم در بسیاری از موارد با خشکی شدید پوست و یا آکنه اشتباه گرفته می شود.

ادامه مطلب در :
انگل هایی که روی صورت و بدن شما زندگی می کنند!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا