انواع ماساژ صورت و کلیه خدمات ماساژ و حیوانات خانگی درمنزل

tipchin

New Member
ماساژ صورت یک روش درمانی زیبایی بسیار محبوب برای کند کردن روند پیری و دستیابی به پوستی جوان و سالم است که می توانید در یک مجموعه زیبایی توسط یک متخصص ماساژدرمانی یا به تنهایی انجام دهید. این روش شامل تحریک نقاطی روی صورت، گردن و شانه هاست؛ می توانید از لوسیون ها، روغن ها یا مرهم های تمیزکننده و همچنین رولر صورت یا ابزار صاف ماساژ (gua sha) برای ماساژ صورت استفاده کنید. تاثیر ماساژ صورت بر جوانسازی پوست و آرامش بخشیدن به عضلات صورت می باشد؛ این اثر به سلامت پوست و داشتن ظاهر بهتر کمک می کند. چه بخواهید از ماساژ صورت صرفاً برای آرامش استفاده کنید و چه برای درمان یک بیماری خاص، روشهای زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.در ادامه با انواع ماساژ صورت و فواید آن آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.


فواید ماساژ صورت​


ماساژ صورت هم فواید آرامش بخش و هم فواید زیادی برای جوانسازی پوست دارد. با این ماساژ پوستی نرم‌تر و در عین حال سفت‌تر خواهید داشت. و در نتیجه عضلات و پوست صورت شما بسیار بهتر روی صورت شما قرار می‌گیرند. علاوه بر این‌ها ماساژ صورت باعث تکسین سردرد و دردهایی که در ناحیه صورت شکل گرفته می‌شوند و به ریلکس شدن عضلات صورت و چشم‌ها کمک بسیاری می‌کند. از این نوع ماساژ برای تحریک جریان خون و کاهش استرس و تنش هم استفاده می‌کنند.



مطالب مرتبط: فواید ماساژ صورت و تاثیر آن بر زیبایی

خدمات حیوانات خانگی در منزل


معرفی انواع ماساژ صورت​



ماساژ ملایم​



این نوع ماساژ با ضربه زدن و لرزش آرام به صورت انجام میگیرد. ضربه زدن باعث استراحت اعصاب می‌شود و لرزش نیز درد حاصل از ماساژ دادن را کاهش می‌دهد.



ماساژ فشاری​



در این روش با نوک انگشتان به پوست صورت خود فشار وارد کنید. این روش برای از بین بردن پف زیر چشم‌ها بسیار مؤثر است.


ماساژ سریع​



در این روش، از کف دست‌ها برای ماساژ دادن سریع استفاده کنید. این روش برای از بین بردن چین‌وچروک پوستی موثر است.



ماساژ با ضربه زدن​



اگر گونه‌های پر دارید از این روش برای آن‌ها استفاده نکنید. اگر بینی شما پهن است این روش را برای هر دو سمت گونه‌ها استفاده کنید و از بینی تا گیجگاه ضربه بزنید.



ماساژ با نیشگون گرفتن​



این روش برای غبغب و چین‌وچروک فک بسیار مؤثر است.



ماساژ توسط ورز دادن​



دستان خود را مشت کنید و صورت را مانند ورز دادن خمیر به آرامی ورز دهید. در این روش از چانه به گونه‌ها و به سمت بالا حرکت کنید. این روش برای چین‌وچروک مؤثر است.

ماساژ صورت | تیپ چین


ماساژ صورت چگونه انجام می‌شود؟​


ماساژ پیشانی​


برای ماساژ صورت خود، کار را از بخش بالای صورت خود شروع کنید. ابتدا از پیشانی شروع کنید و با انگشتان از ابرو به سمت خط رویش مو حرکت نمایید. این کار باعث از بین رفتن یا محو شدن خطوط اخم روی پیشانی می‌شود.



ماساژ ابروها​


بعد از پیشانی نوبت به ابروها می‌رسد. برای ماساژ ابروهای خود از انگشت اشاره و انگشت شست استفاده نمایید. .حرکت را از وسط دو ابرو شروع کنید و همزمان با هر دو دست به سمت خارجی صورت حرکت نمایید. ابروها را طوری ماساژ دهید که انگار نیشگون می‌گیرید


ماساژ پلک‌ها​


برای ماساژ پلک‌ها سه مرحله را باید طی کنید:


مرحله اول: این که انگشتان اشاره خود را گوشه چشمتان بگذارید و به سمت ابرو و بالای ابرو حرکت دهید.
مرحله دوم: انگشتان اشاره را زیر ابرو و در کنار استخوان بینی قرا دهید و به سمت گوشه دیگر چشم ماساژ دهید.
مرحله سوم: از ماساژ پلک به ماساژ پلک زیرین می پردازیم. این بار انگشتان را در زیر چشم و در گوشه خارجی چشم قرار می‌دهیم و به سمت بینی ماساژ می‌دهیم.

نکته: در ماساژ پلک نباید انگشتان را هنگام ماساژ دادن از روی پوست بردارید. ماساژ باید ممتد انجام شود.


ماساژ شقیقه‌ها​


برای ماساژ شقیقه‌ها می‌توان از انگشت اشاره و انگشت وسط استفاده کرد. دو انگشت را روی شقیقه بگذارید و به آرامی به صورت دورانی ماساژ دهید. ماساژ شقیقه‌ها به کاهش و یا رفع سر درد کمک می‌کند.



ماساژ گونه‌ها​


برای ماساژ گونه باید ابتدا یک گونه را با هر دو دست ماساژ داد و سپس به سراغ گونه دیگر رفت. ابتدا با گونه راست شروع می کنیم. چهار انگشت دست راست خود را کنار بینی و در زیر چشم قرا دهید و با فشار متوسط از روی گونه ها عبور دهید و در نزدیکی گوش متوقف کنید.
در حالی که هنوز چهار انگشت دست راستتان در سمت خارجی گونه راست قرار دارد، با چهار انگشت دست چپ همین حرکت را تکرار کنید و انگشتان دست چپ را ابتدا به سمت انگشتان راستتان بکشید و سپس از روی گونه به سمت چانه حرکت دهید و سپس دست چپ را از روی صورتتان بردارید. حال انگشتان دست راست را به آرامی از کنار گوش‌ها عبور دهید و تا روی گردن بکشید. این ماساژ به سفت شدن گونه‌ها کمک می‌کند.


ماساژ ناحیه بالای لب​


چهار انگشت خود را بین بینی و لب، در وسط صورت قرار دهید و سپس به سمت گونه‌ها بکشید. این ماساژ برای رفع چین و چروک روی لب و خط خنده مناسب است. برای محو شدن خط خنده همچنین می‌توانید چهار انگشت را گوشه لب بگذارید و به سمت گونه‌ها حرکت دهید.



ماساژ چانه​


انگشتان خود را زیر لب و بر روی چانه قرار دهید و به سمت گونه‌ها حرکت دهید.



ماساژ گردن​


برای ماساژ گردن دو مرحله وجود دارد. در مرحله اول برای ماساژ نواحی گردن باید حرکت دست از بخش انتهایی صورت به روی گردن باشد. مرحله دوم مربوط به ماساژ بخش میانی گردن یعنی ناحیه غبغب است.
برای ماساژ این ناحیه، چهار انگشت را از بالای گلو به سمت چانه حرکت دهید. برای اینکه آثار خوب این ماساژها را در صورت خود ببینید سعی کنید هر روز حداقل یک بار این ماساژها را انجام دهید و هر حرکت را پنج بار تکرار کنید.


انواع ماساژ صورت | تیپ چین


انتخاب بهترین روغن ماساژ صورت براساس نوع پوست​


شرایط پوستی و جنس پوست افراد مختلف کاملا با هم متفاوت است بنابراین بهترین روغن ماساژ صورت را باید با توجه به شرایط پوستی ، سلیقه و سن خودتان از بین روغن های مخصوص ماساژ صورت که کاملا ارگانیک و طبیعی هستند انتخاب کنید. تنها راه پیدا کردن بهترین روغن ماساژ صورت استفاده از روش آزمون و خطا است. با استفاده از انواع روغن های ماساژ صورت می توانید بهترین روغن ماساژ صورت که با پوستتان سازگار است را پیدا کنید.

قبل از استفاده از انواع روغن مخصوص ماساژ صورت باید تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید باعث ایجاد التهاب یا آکنه روی صورتتان نمی شود. در اولین مرحله مقداری از روغن را روی قسمت داخلی بازو بزنید و 20 دقیقه صبر کنید تا از حساسیت زا نبودن روغن روی پوستتان مطمئن شوید.

در مرحله بعدی روغن ماساژ صورت را فقط روی بخشی از صورتتان امتحان کنید تا ایجاد جوش و آکنه و حساسیت مطمئن شوید. شب قبل از خواب کمی از روغن را روی بخشی از صورت خود بزنید و 1 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بخوابید.



بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست چرب​


روغن جوجوبا، روغن دانه انگور، روغن بادام ،روغن رزماری ،روغن کرچک



بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست خشک​


روغن نارگیل،روغن بادام،روغن مارولا،روغن جوانه گندم،روغن کنجد،روغن آفتابگردان،روغن گل سرخ


بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست مستعد آکنه​


روغن انار،روغن گل سرخ


بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست حساس​


روغن مورینگا،روغن گل یاس،روغن بابونه،روغن آلوئه ورا


بهترین روغن ماساژ صورت برای پوست معمولی​


روغن آرگان،روغن هسته انگور



شاید بسیاری از اوقات برای شما هم پیش آمده باشد که مشغله کاری داشته باشید و یا به هر طریقی امکان ترک محل کار و مراجعه برای خدمات ماساژ را نداشته باشید ولی امروزه راه حلی برای این مشکل به وجود آمده و خدمات ماساژ در محل توسط متخصصین حرفه ای در زمینه خدمات ماساژ، در محل مورد نظر شما انجام می شود.
متخصصین تیپ چین در این حوزه در خدمت شما عزیزان میباشند فقط کافیست در سایت عضو شوید و با انتخاب خدمات ماساژ در کوتاهترین زمان ممکن متخصصین خدمات ماساژ در منزل در خدمت شما خواهند بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا