انواع روش های صحافی سررسید تبلیغاتی

naghshonegarad

New Member
صحافی یکی از مهم ترین نکاتی است که در چاپ سررسید تبلیغاتی باید به آن توجه شود. شما به عنوان فردی که قصد ارائه سررسید تبلیغاتی به مخاطبان و جامعه هدف خود را دارید قطعا به دنبال ابزار تبلیغاتی هستید که از لحاظ زمانی مدت زمان زیادی مورد استفاده افراد قرار گیرد.
علاوه بر این صحافی صحیح منجر به انسجام سررسید تبلیغاتی می شود و از برک برگ شدن آن جلوگیری به عمل می آورد. حتما جدا شدن برگه های سررسید تبلیغاتی امری ناخوشایند برای فردی که آن را مورد استفاده قرار می دهد می باشد پس نکته ای منفی برای سررسید تبلیغاتی شما محسوب می شود.
در این مقاله قصد داریم بهترین روش های صحافی که منجر به انسجام بهتر سررسید تبلیغاتی می شود را معرفی نماییم ت شما عزیزان را به سمت انتخابی هدفمندتر سوق دهیم.
در حالت کلی صحافی سررسید تبلیغاتی از طریق اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی انجام پذیر است و به روش هایی که در قسمت زیر آن را معرفی نمودیم انجام پذیر است.
  • صحافی ته دوخت
  • صحافی فنری
  • صحافی چسب گرم
  • صحافی کلاسوری
در ادامه هر یک از این موارد را به صورت دقیق توضیح خواهیم داد و معایب و مزایای آن برایتان روشن خواهد شد.
صحافی نه دوخت
این روش صحافی در گروه صحافی های قدیمی قرار دارد که از متریال چسب و روش دوخت استفاده میشود. نحوه انجام عملیات صحافی ته دوخت به شرح زیر می باشد.
در ابتدا شیت بندی های لازم انجام میشود و فرم های سررسید تشکیل می شود. در ادامه به وسیله دستگاه های به خصوصی عملیات تا شدن شیت ها به ابعاد مورد نظر تا می شود.
پس از این مرحله عملیات دوخت انجام میشود و کاغذهای فرم های تا شده از طریق دوخت کنار هم قرار می گیرند. اما در این مرحله کاغذهای تشکیل دهنده سررسید هنوز از استحکام کافی برخوردار نمیباشند و نیازمند متریالی همچون چسب می باشند تا با ثبات بیشتری در کنار هم قرار گیرند. پس از انجام مرحله دوخت و چسب کشی باید مدت زمانی را به خشک شدن چسب ها اختصاص داد.
پس از طی شدن مرحله خشک شدن برگه های داخلی باید به ابعاد مشخص برش خورده شود تا نتیجه به آنچه که در ظاهر یک سررسید میبینید تبدیل گردد.
اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت و مقرون به صرفه بودن این نوع صحافی را مورد بررسی قرار دهیم میتوان گفت سررسیدهایی که از این طریق صحافی می شوند از انسجام خوبی برخوردار می باشند همچنین از لحاظ قیمت کاملا مقرون به صرفه می باشد.
از لحاظ نحوه نجام کار و دقت انجام آن نیز باید بگوییم این نوع صحافی به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود که قاعدتا روش اتوماتیک آن از دقت بالاتری برخوردار می باشد.
صحافی فنری
این نوع صحافی نیز همانند سایر روش ها ابتداعی ترین مرحله یعنی شیت بندی و تشکیل فرم را سپری می کند. پس از این مرحله از دستگاه های پانچ استفاده می شود تا منافذ لازم برای قرار گیری فنر بر روی کاغذهای سررسید ایجاد شود.
پس از انجام پانچ و سپری شدن این مرحله تمامی لت های سررسید تبلیغاتی از طریق فنرهای مربوطه کنار هم قرار می گیرد. البته این روش صحافی را نمیتوان در مورد تمامی انواع سررسید تبلغاتی مورد استفاده قرار داد.
استفاده از فنر در صحافی سررسید تبلیغاتی باعث سنگین شدن وزن سررسید می شود به همین جهت در مورد سررسیدهای تبلیغاتی که صفحات داخلی آن به صورت روز شمار می باشد از صحافی فنری استفاده نمیشود زیرا تعداد صفحات داخلی این نوع سررسیدها به خودی خود زیاد است و وزن زیادی دارد و با قرار گرفتن فنر بر روی آن به وزن سررسید اندکی افزوده خواهد شد.
اما از لحاظ کیفیت صحافی باید بگوییم این نوع سررسیدهای تبلیغاتی انسجام بالایی دارند و به هیچ عنوان برگه های داخلی آن در اثر استفاده مکرر آسیب نمی بیند.
صحافی چسب گرم
این مورد نیز یکی از روش های صحافی است، در صحافی چسب گرم مراحل ابتدایی شیت بندی و تشکیل فرم همانند سایر روش های صحافی انجام می شود و پس از این مرحله برای کنار هم قرار دادن لت های سررسید از متریال چسب استفاده می شود.
این نوع صحافی نسبت به موارد فوق از استحکام کمتری برخوردار است و اغلب در شرکت های تبلیغاتی که به کیفیت محصولات خود توجه دارند کمتر از این نوع صحافی استفاده می نمایند.
البته صحافی چسب گرم شاید در مورد سررسید تبلیغاتی هایی که تعداد لت داخلی زیادی دارند کاربردی نیاشد اما در مورد تقویم پالتویی که برگه های داخلی آن کمتر است بسیار کاربردی تر خواهد بود و استحکام آن بیشتر میباشد.
این نوع صحافی نه تنها استحکام کمتری دارد بلکه معمولا سررسید یا تقویم پالتویی هایی که از این روش صحافی می شود به صورت کامل باز نمی شود.
صحافی کلاسوری
این مورد از صحافی در مورد سررسید تبلیغاتی های روزشمار کمتر استفاده می شود. وزنی که این نوع صحافی دارد بسیار زیاد تر از سایر موارد است و به هیچ عنوان در مورد سررسیدهای روز شمار از آن استفاده نمیشود.
سررسید های روز شمار به خودی خود از تعداد برگه های بسیاری تشکیل شده است اگر قرار باشد سررسیدهایی با این حجم از برگه که به خودی خود وزن زیادی دارد از طریق صحافی کلاسوری کنار هم قرار گیرند قطعا وزن آن بیشتر خواهد شد و حمل آن برای افراد دشوار می شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا