انواع جرمگیر دندانپزشکی با بهترین کیفیت

amir9398

Member
جرم گیری دندان وسیله ای مفید و موثر است که توسط دندانپزشکان برای حذف دقیق و کامل جرم های دندانی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه معمولا با نام های دیگری مانند جرم گیری دندان یا جرم گیری دندان شناخته می شود. برای از بین بردن پلاک هایی که با وسایل دندانپزشکی به آنها نمی رسد بسیار مفید است. قیمت جرم گیری دندان به کیفیت، برند سازنده و قابلیت های آن بستگی دارد و شما می توانید این دستگاه جرمگیر دندانپزشکی را با بهترین قیمت ممکن با اقساط بلندمدت در فروشگاه دندانپزشکیمدیک کالا خریداری کنید. در ادامه به توضیح این دستگاه و نکات مهم قبل از خرید آن می پردازیم

انواع مختلف جرمگیر دندان
دستگاه جرم گیری برای حذف پلاک دندانی طراحی شده است که بر اساس امواج اولتراسونیک کار می کند. این دستگاه دارای یک هندپیس است که روی آن خودکار نصب شده است. نوک این قلم دارای بازه فرکانسی 25 تا 30 کیلوهرتز می باشد.
به طور کلی جرمگیر دندان بسته به نحوه اتصال به دو دسته قابل حمل و واحد تقسیم می شود. همچنین از نظر سیستم ارتعاشی در سه دسته اولتراسونیک القایی، آلتراسونیک هوا و مقیاس کننده اولتراسونیک پیزوالکتریک قرار می گیرد.

جرم گیری التراسونیک دندانپزشکی القایی
در این دستگاه لرزش توسط سیستم داخلی قلم انجام می شود. به این ترتیب سیستم داخلی قلم از کلاف و ورق تشکیل شده است. ابتدا یک ولتاژ به دو سر سیم اعمال می شود و یک میدان مغناطیسی در داخل ایجاد می کند.
سپس این نوسان باعث ایجاد نوسان در تیغه ها یا برگ ها می شود و در نهایت به نوک هندپیس منتقل می شود. مزایای این دستگاه به شرح زیر است:

کارایی بسیار بالایی دارد.
آسیب های دندانی و خونریزی را کاهش می دهد.
لثه ها را تمیز می کند.
سطح دندان ها را جلا می دهد.
برای جرم گیری کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت دندان استفاده می شود.
سرعت کار و پردازش را افزایش می دهد.
مقرون به صرفه است.

برای خرید موتور جراحی دندانپزشکی با کیفیت بالا و به صورت اقساطی فروشگاه مدیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات دندانپزشکی مراجعه کنید.


دستگاه سونوگرافی هوا
لرزش در این دستگاه توسط هوای فشرده انجام می شود. به این ترتیب هوای فشرده باعث ایجاد ارتعاشات می شود و سپس این ارتعاشات به وسیله شفت مرکزی توخالی که آب به داخل آن می ریزد، به نوک قلم منتقل می شود. این دستگاه قابل حمل بوده و قیمت پایینی دارد. علاوه بر این، از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به تولید حداقل حرارت اشاره کرد. تنها نقطه ضعف این دستگاه صدای زیاد آن است.

جرمگیر دندان پیزوالکتریک اولتراسونیک
ارتعاش این دستگاه ناشی از نیروی مکانیکی است که توسط نیروی الکتریکی وارد بر کریستال های پیزوالکتریک از جمله کوارتز می شود. در این دستگاه ارتعاشات فقط به صورت عمودی رخ می دهد.
لازم به ذکر است که تکان های افقی هنگام برداشتن جرم از زیر لثه باعث خونریزی می شود. به همین دلیل استفاده از این نوع دستگاه برای جرم گیری پلاک های زیر لثه توصیه می شود. این دستگاه سبک وزن بوده و صدای کمی تولید می کند. همچنین دارای معایبی مانند تولید گرما و قیمت بالا می باشد.

اجزای تشکیل دهنده جرمگیر دندان
برای انتخاب درست هنگام خرید جرمگیر دندان، بهتر است اجزای آن را بشناسید. جرمگیر از اجزای مختلفی مانند بدنه دستگاه، هندپیس، سیستم آب، پدال پا، شیر برقی و لوله آب تشکیل شده است.

بدنه دستگاه
بدنه خود دستگاه دارای قسمت های مختلف برد الکترونیکی، کلیدهای کنترل جریان آب و هوا، پیچ تنظیم برق خروجی، آب پیچ تنظیم شدت و کلید روشن/خاموش می باشد.

هندپیس
هندپیس توسط کابل به بدنه دستگاه متصل می شود. سر هندپیس دارای قسمتی برای اتصال خودکار می باشد. به طور کلی سر قلم به شکل گرد و منحنی طراحی شده است که به حذف جرم بیشتر از روی دندان کمک می کند.

سیستم آبی
لرزش باعث گرم شدن دستگاه می شود. به همین دلیل یک ورودی آب برای هندپیس تعبیه شده که باعث خنک شدن هسته داخل می شود. در نهایت این آب از سوراخ کوچکی به سر قلم منتقل شده و به دلیل وجود ارتعاشات به صورت اسپری خارج می شود.

پدال
پدال پا به بدنه دستگاه متصل می شود و برای فعال سازی هندپیس استفاده می شود.

شیر برقی
شیر برقی برای قطع و باز کردن جریان آب طراحی شده است که با فرمان ارسال شده توسط کاربر با فشردن پدال انجام می شود.

لوله
برای تامین آب مورد نیاز دستگاه استفاده می شود.

مشکلات و خرابی های رایج جرمگیر دندان
در صورت روشن نشدن دستگاه ابتدا فیوز اصلی و کابل برق دستگاه را چک کنید سپس منبع تغذیه دستگاه را بررسی کنید.
اگر آب از هندپیس نشت کرد، فنر پشت پیستون شیر برقی را کمی باز کنید.
اگر در سر هندپیس آب وجود ندارد ابتدا از اتصال آب به ورودی دستگاه اطمینان حاصل کنید سپس شیر برقی را چک کنید تا خروجی شیر برقی در سر هندپیس مسدود نشود.
اگر در دستگاه آب بود اما لرزش نداشت، پس از اطمینان از قطع نشدن سیم در مسیر دستگاه به هندپیس، برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کنید و از سالم بودن ترانزیستور مطمئن شوید.
اگر دستگاه روشن است و لرزش یا آب وجود ندارد، پدال را بررسی کنید. زیرا داخل پدال یک میکرو سوئیچ وجود دارد که باید آن را تست کنیم.
اگر قدرت ارتعاش دستگاه تنظیم نشده باشد، پتانسیومتر تنظیم توان ارتعاش معیوب است.
تعمیر و نگهداری جرمگیر دندان
دستگاه را تا آخرین بریدگی با آچار مخصوص محکم کنید. (از دست استفاده نکنید)
از آب کم سختی در سیستم آب دستگاه استفاده کنید تا مسیر آن رسوب نکند. توصیه می شود از آب مقطر استفاده کنید.
برای تامین فشار آب مورد نیاز توصیه می شود منبع آب را حداقل 80 سانتی متر بالاتر از دستگاه قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که مقیاس‌کننده همسطح است.
از فیلتر در منبع آب استفاده کنید تا رسوبات وارد مسیر خود نشوند و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.
3 نکته مهم هنگام خرید جرمگیر دندان
هندپیس های جداشدنی و دو تکه راحت تر از هندپیس های یک تکه تعمیر می شوند. علاوه بر این، این نوع هندپیس را می توان اتوکلاو کرد.
خرید یک پیچ گوشتی با سر هندپیس نوع پیچی توصیه می شود زیرا بسیار بهتر از سر سوکت است.
خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

خرید و قیمت جرم گیری دندان
جرمگیر یکی از تجهیزات دندانپزشکی است که برای از بین بردن جرم و جرم دندان استفاده می شود. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در این مطلب سعی شده است نکات مهم قبل از خرید جرمگیر دندان توضیح داده شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا