seo2024

Member
بستنی های زیادی در ایران با طعم های مختلفی وجود دارند بستنی های که از روی سلیقه هر فردی تهیه شده و به فروش می رسد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر انواع بستنی های محبوب در ایران و کل دنیا را در سایت بامو مارکت خواهید دید با ما همراه باشید.

انواع بستنی - 8 مدل بستنی در بامو مارکت



تاریخچه بستنی​

بدون شک بستنی محبوب ترین دسر دنیاست. در تعریف علمی، بستنی نوعی دسری منجمد و مزه دار است که دارای حداقل ۱۰ درصد چربی شیر است. این میزان می تواند بین ۱۰ تا ۱۶ درصد متغیر باشد. اولین کارخانه بستنی سازی جهان در سال ۱۸۵۱ در آمریکا شروع به کار کرد. بستنی رفته رفته با سفر به هر منطقه جغرافیایی طعم های بیشماری را شامل شد. جالب است بدانید اولین حضور بستنی به شکل امروزی در ایران مربوط به دوره قاجار بود. زمانی که نوعی بستنی به نام بستنی اکبر مشتی با طعم زعفران ایرانی کام تهرانی ها را شیرین کرد. امروزه انواع بستنی در طیف متنوعی از مزه ها، رنگ ها به بازار عرضه می شود.

انواع بستنی به عنوان دسر​

در این هوای گرم حتی با شنیدن نامش هم دهن آب می افتد، چه رسد به اینکه آن را در دست بگیریم و در حالی كه با حسرت به تمام شدنش نگاه می کنیم، از ذره ذره خنكی و شیرینی آن لذت ببریم. حدس تان درست بود؛ صحبت از بستنی است؛ یکی از محبوب ترین دسرها در جهان و ایران. خوشمزه ای كه البته همیشه و همه وقت می شود از آن لذت برد، حتی در اوج سرما و یخبندان. حتما می دانید که این خوراکی با همه لذتی که نصیب ما می کند، تنها از شیر و شکر تشکیل می شود؛ همین و بس!
اما موضوع به همین جا ختم نمی شود. تولید کنندگان بستنی برای اینکه آب بیشتری از لب و لوچه علاقه مندان و خواهان بستنی سرازیر كنند، طعم ها و سروشكل های متفاوتی به آن می دهند. شاید اگر اینگونه نبود، بستنی خوردن، جدا از فایده هایی كه برای سلامتی ما دارد، فعالیتی تفریحی و دورهمی به حساب نمی آمد. اینگونه است که انواع بستنی در دنیا و ایران ساخته و به دست مشتریان عرضه می شوند. از اینها که بگذریم، خود داستان اولین بستنی، چیزی کم از این خوراکی خوشمزه ندارد.
انواع

حتما شما هم كنجكاو هستید كه بدانید سر و كله بستنی از کجا پیدا شد؟ شاید بزرگترها یادشان بیاید كه در زمان های قدیم در ایران خودمان خوردن آمیزه برف و شیره انگور مرسوم بود؛ خوراكی لذیذی که به دلیل در دسترس نبودن امكانات سرمایشی، تنها در زمستان وجود داشت و در بهار و تابستان كسی رنگ آن را نمی دید.
به نظر می رسد كه این محصول خانگی را باید نخستین بستنی ایرانی خواند. با این حال بستنی به معنای امروزی اش، محصولی مدرن و جدید به حساب می آید. راستی اگر از همین اول گزارش، هوس خوردن بستنی كرده اید، ما مقصر نیستیم؛ این خاصیت بستنی است! شما می توانید به راحتی در همین فصل گرم سال بستنی خود به صورت آنلاین از سوپرمارکت آنلاین بامو مارکت از طریق همین سایت یا اپلیکیشن آن سفارش دهید. قبل از اینکه بستنی آب شود به دست شما می رسد!

بستنی سنتی اولین بستنی در ایران​

انواع بستنی های محبوب که در جهان تولید می شوند از تمام میوه ها استفاده می نمایند و بصورت طبیعی تولید می شود برخی از افراد بستنی های مختلف دوست دارند که از طعم های مختلفی تهیه می شوند بستنی سنتی در ایران مورد توجه بسیاری از افراد می باشد.
سپس خامه، شكر و گلاب به آن افزوده می شد و نیز گیاهانی مانند ثعلب كه كار بستن این مواد را می کرد. سپس مخلوط را در قالبی فلزی می ریختند و قالب را در بشكه ای از یخ قرار می دادند و آنقدر آن را هم می زدند كه خود را بگیرد و بشود بستنی. بستنی ایرانی یا بستنی سنتی که امروز آن را می شناسیم، به همین شكل تولید می شد.
بستنی

رفته رفته بنا به ذائقه مردم ایران، در این نوع بستنی تغییراتی اعمال شد؛ مثلا در ابتدا شیری رنگ بود اما با افزودن زعفران ایرانی به آن، رنگ و بویی تازه به خود گرفت. همچنین افزودن پسته و نیز خامه خشك، به تدریج به آن تنوع داد. گفته می شود، اکبر مشتی با افزودن تکه های خامه خشک به بستنی، طعم و مزه ای خاص به آن بخشید. این كار به قدری مورد استقبال قرار گرفت كه امروزه بستنی سنتی بدون تکه های خامه دیگر اعتبار ندارد.

بستنی کیم محبوب خانواده ها - اقتصادی و خوشمزه​

یکی دیگر از انواع بستنی ها بستنی کیم است. بستنی محبوب که با گذر زمان و امدن مدلهای جورواجور نه تنها محو نشد بلکه همچنان محبوب و بسیار پرفروش است. شرکتی در ایران وجود ندارد که در کار فروش بستنی باشد و کیم نفروشد!
همه ما با بستنی های چوبی كیم، به نوعی خاطره داریم؛ بستنی كه با لایه ای كاكائویی پوشانده شده و یکی از محبوب ترین خوراکی ها برای بچه محصل ها بود. معمولا در بوفه تمام مدرسه ها، فریزری برای نگهداری بستنی كیم وجود داشت تا هر زنگ تفریح، جوابگوی میل سیری ناپذیر دانش آموزان شود.
آنطور كه می گویند، بستنی چوبی نخستین بار توسط یك داروخانه دار در ایالت آیووا ساخته شد. او این ایده را از كودكی كه نمی توانست بین بستنی و آبنبات چوبی یکی را انتخاب كند الهام گرفت. جایگاه بستنی کیم در خاطرات ما، كاملا ایرانیزه شده است. خصوصا نوعی از آن با نام كیم دوقلو كه برای دوستان، برادرها و خواهرها معنای خاصی داشت. اگر هنوز هم به دنبال کیم دوقلو های دو داشتنی هستید میتوانید به راحتی از طریق سایت سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت آن را سفارش دهید.
خرید

لینک خرید بستنی دوقلو کیم
کیم دو قلودر معنای واقعی کلمه برای دو نفر بود. هیچ کسی دیده نشده است که کیم دو قلورا به تنهای بخورد! به این معنا كه دو نفر پول های شان را روی هم می گذاشتند و یک کیم دو قلو می خریدند و بعد، هر كدام یكی از چوب ها را میگرفت و میکشید تا بستنی به دو نیم تقسیم شود. به همین خاطر شاید باید کیم دو قلورا بستنی دوستی و برابری دانست. خصوصا اینكه با درآمد پایین برخی خانواده ها هم سازگار بود. گذشته از این ها، طعم شكلات شیرین روی بستنی كه با هر گاز تكرار می شد، یادآور خاطرات شیرین و ارزشمندی است كه به نوعی با این محصول خوشمزه، در ذهن ها ماندگار شده است.
 

seo2024

Member

بستنی یخی آلاسکا یکی دیگر از انواع بستنی​

یکی دیگر از انواع بستنی بسیار محبوب در ایران بستنی یخی یا به اختصار آلاسکا است. بستنی که خوردن آن در بعد از ظهر جمعه ها بعد از یک روز گرم تعطیل لذت خاصی داشت! بستنی آلاسکا یا همان بستنی یخی هم برای خودش عالمی دارد. پایه آن آب است و معمولا با طعم های میوه ای تولید می شود. به این شكل كه با انجماد چاشنی مایعی نظیر انواع آب میوه به دور تكه ای چوب تهیه می شود؛ تقریبا با همان مایعی كه به شكل یخمک هم در بازار موجود است اما خب! این بستنی چیز دیگری بود. معمولا وقتی گرما بیشتر اذیت مان می كرد، بستنی یخی را ترجیح می دادیم و وقتی بسته آن را باز می گردیم، از احساس سرمای خوشایندش لذت می بردیم.
دلت هوس یه آلاسکای خنک کرده؟! مشکلی نیست با همین گوشی یا لپ تاپی که در دستت داری میتونی به راحتی از طریق سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت به عنوان اولین سوپر مارکت آنلاین در اراک خرید خود رو ثبت کنی. قبل از اینکه به انتهای این مقاله بررسی بستنی به دستت میرسه!
در آن سال ها البته طعم بستنی های یخی خیلی متنوع نبود و معمولا یا پرتقالی بودند یا با طعم هایی نزدیک به توت فرنگی. رفته رفته طعم های دیگری هم به بستنی آلاسکا اضافه شد. حس سرما زیر دندان و روی زبان، بهترین حسی بود كه بعد از چند ساعت بازی و ورزش می شد با بستنی یخی، آن را تجربه كرد.
اسکمو

البته ناگفته نماند كه نمونه های خانگی بستنی یخی هم دوستداران خودش را داشت. معمولا مادر ها ظرف های پلاستیکی مخصوصی را با شربت های مختلف پر می کردند و آنها را در جایخی یا فریزر قرار می دادند. بعد از چند ساعت، بستنی آلاسکا كه در برخی از جاهای ایران به آن بستنی اسکمو هم می گفتند، آماده بود؛ از طعم آلبالو گرفته تا لیمو و اسکیمو یا اسکمو همچنان در گیلان به شدت طرفدار دارد. بهترین اسکمو ها را می خوای بخوری حتما یه سر به رشت بزن!

بستنی میوه ای - متنوع مناسب هر ذائقه​

یکی دیگر از انواع بستنی هایی که شما می توانید به راحتی در سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت پیدا کنید انواع بستنی میوه ای است. ورود بستنی میوه ای به بازار بستنی فروشان، سال ها بعد از رواج بستنی سنتی یا بستنی زعفرانی اتفاق افتاد. خصوصا كه استفاده از طعم ها و عصاره میوه ها بیشتر یك فرآیند صنعتی است و نمی توان انتظار داشت كه به شكل سنتی، قابل توسعه باشد. شما می توانید انواع بستنی میوه را در بسته بندی های جذاب با طعم مختلف به راحتی سفارش دهید. برای این کار به راحتی می توانید از طریق لینک زیر در داخل سایت بستنی مد نظر خود را انتخاب کنید. برای ورود روی عکس زیر یا اینجا کلیک کنید.
بستنی

آمدن بستنی میوه ای با طعم های مختلف، ذائقه های مختلف را به خود جلب كرد و در ادامه، صنعت بستنی سازی روزبه روز طعم های تازه ای را به بستنی ها اضافه كرد؛ تا جایی که امروزه می توان در برخی بستنی فروشی ها، بستنی هایی را با 100 طعم مختلف سفارش داد.

بستنی قهوه - جدید خوشمزه و پرطرفدار​

یکی دیگر از انواع بستنی که در سال های اخیر به شدت پر طرفدار شده است بستنی قهوه است. از آنجایی که خیلی از افراد طرفدار نوشیدن قهوه هستند- چون هم طعم خوبی دارد و هم کمی به رفع خستگی كمك می كند- بستنی با طعم قهوه هم طرفدار های زیادی دارد؛ خصوصا در فصل گرما كه نوشیدن قهوه تحمل گرما را بیشتر می كند، خوردن بستنی با طعم قهوه می تواند بسیار لذت بخش باشد.
شما می توانید انواع طعم های شکلاتی و قهوه را به راحتی در فروشگاه سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت پیدا کنید. برای این منظور کافی است روی عکس زیر کلیک کنید تا وارد بخش بستنی ها شده و از تنوع محصولات شگفت زده شوید! ما برای هر سلیقه ای طعم مخصوصی تهیه کرده ایم!
بستنی

البته در این بین شرکت های مختلف سعی کرده اند که طعم شیرین بستنی را با قهوه و دیگر موارد ترکیب کنند تا مزه های جالبی به دست بیاورند. به عنوان مثال ترکیب بستنی با بیسکویت و قهوه یک یاز مواردی است که در سال های ایر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ترکیب بستنی با قهوه و تکه های شکلات!

بستنی قیفی! محبوب پرطرفدار رقیب سرسخت کیم!​

یکی دیگر از انواع بستنی پر طرفدار که در ایران و در دنیا به شدت پر طرفدار است بستنی قیفی است. در گذشته بستنی قیفی تنها با دستگاه های بستنی ساز پرمی شد. بستنی فروش اهرمی را پایین می کشید و بستنی از زیر آن به بیرون پمپاژ می شد. در این نوع از بستنی، شكل و شمایل بسیار مهم است. هر چقدر كه بستنی ظاهر مرتب تر داشته باشد، خوردنی تر می شود. به همین خاطر پر كردن آن، بلدیت خاصی می خواهد. هنوز هم می توانید بستنی قیفی های این شکلی را در خیابان های شهر پیدا کنید. این نوع بستنی ها برای خانواده ها بسیار پرطرفدار است و کوچک و بزرگ از آن لذت می برند!
فروشگاه بامو مارکت به عنوان سوپر مارکت آنلاین در شهر اراک بستنی قیفی به همان شکل دهه 70 را به فروش می رساند. شما می توانید برای انتخاب و خرید این نوع بستنی دوست داشتنی با همان طعم های قدیمی و حتی طعم های جدید روی عکس زیر یا همین متن کلیک کنید.
بستنی

بستنی فروش باید در عین حال كه با یك دست اهرم را پایین نگه می دارد، باید قیف نانی را طوری زیر دستگاه بچرخاند كه بستنی به شکل مارپیچ روی نان سوار شود. بعضی از دستگاه ها كه قابلیت ساخت دو طعم بستنی را دارند، امكان بستنی های دورنگ با دو طعم متفاوت را ایجاد می کنند و در پایان، شكلات مایعی روی بستنی ریخته می شود. گفتیم که این نوع بستنی، پیش تر تنها با دستگاه های بستنی سازی که در مغازه ها قرار داشت و مواد اولیه (شیر، شكر، ثعلب و ) را به بستنی تبدیل می كرد، پر میشد اما در سال های اخیر، بستنی قیفی به شکل صنعتی و کارخانه ای نیز تولید می شود.

نانی یا حصیری؟ مسئله این است!​

یکی دیگر از انواع بستنی در ایران بستنی نانی یا حصیری است. به شخصه به عنوان نویسنده این مقاله هنوز هم که هنوز است به دنبال بستنی های حصیری سه گوش که در سوهانی های بین راهی قم تهران به فروش می رسیدند هستم! بستنی حصیری یا بستنی نانی یک دیگر از انواع بستنی است که برخی از افراد از آن به اشتباه به عنوان بستنی سنتی یاد می کنند. در حالی که اینگونه نیست. معمولا بستنی های زعفرانی که دارای مغز گردو هستند به صورت بستنی حصیری به فروش می رسند!
در واقع عنوان این نوع از بستنی هم به شكل ارائه آن مربوط می شود اما معمولا نوع بستنی ها، بستنی زعفرانی است؛ یعنی همان بستنی زعفرانی ایرانی كه ممد ریش و اکبر مشتی برای نخستین بار آن را تولید کردند، با قرار گرفتن در میان دو تكه نان مخصوص برشته شده و طرح دار، می شود بستنی حصیری یا نانی. به همین خاطر می توانید هنگام خریدن بستنی سنتی، از بستنی فروش بخواهید كه آن را به صورت بستنی حصیری برای تان آماده كند.
نانی

بستنی نانی و حصیری، یك روش سرو است كه حتی می توان آن را برای سایر انواع بستنی هم به كار برد. این شكل از بستنی كه گاهی هم در تهیه آن به جای نان از ویفر استفاده می شود، در جهان به عنوان ساندویچ بستنی شناخته می شود و مانند بستنی قیفی، سالهاست که کارخانه های بستنی سازی برای جذب مشتری بیشتر از این شیوه سرو بستنی استفاده می کنند. حتی برخی از تولیدکنندگان بستنی از بیسکوییت و كیك به جای نان نیز استفاده می كنند كه البته احتمالا محصول آنها دیگر مشمول تعریف بستنی حصیری نمی شود.

بستنی لیوانی- همه نوع و همه طعم​

یکی دیگر از انواع بستنی که در ایران به فروش می رسد و بیشتر به خاطر نوع بسته بندی آن معروف شده است بستنی لیوانی است. شاید این نوع بستنی به عنوان یکی از مدل های بستنی دسته بندی نشود اما نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. بستنی لیوانی به خاطر ماهیت و نوع بستنی که دارد به شدت مورد توجه سازندگان قرار گرفته است. عکس زیر به خوبی مقدار محبوبیت بستنی لیوانی را نشان می دهد. تنوع طعم ها و مزه ها به خوبی در این عکس قرار داده شده است. نکته قابل توجه این است که تمامی این مدلهای بستی در سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت قابل خرید هستند! برای خرید آنها روی عکس زیر یا همین متن کلیک کنید.
بستنی

در واقع در بستنی لیوانی دیگر ظاهر بستنی خراب نمی شود! بسته بندی و حمل و نقل آن آسان تر است. به خاطر شکل بستنی دیگر محدودیتی در کار نیست و می توان انواع طعم ها و مزه ها در بستنی لیوانی استفاده کرد. امروزه یکی از متنوع تری مدل های بستنی در بستنی لیوانی یافت می شود! تقریبا هر طعم و مزه و شکلی را می توان در بستنی لیوانی قرار داد!

سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت​

سوپر مارکت آنلاین اراک که با نام بامو مارکت شناخته می شود یکی از بهترین و کاملترین سوپر مارکت های آنلاین در ایران است. شما میتوانید به راحتی نسبت به خرید انواع بستنی و مواد غذای از این سوپر مارکت اقدام نمایید.
فرقی نمی کند در کجای ایران هستید، سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت می تواند به راحتی محصول خریداری شده توسط شما را به محل زندگی شما ارسال کند. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی هر محصول در سایت یا اپلیکیشن بامو مارکت، مشخصات و قیمت آن را بررسی کرده و عکس محصول را مشاهده نمایید و در صورت تمایل از این محصول خرید آنلاین انجام دهید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا