مثلا فرض کن فاصله دقیق جسم تا دیوار 1 متره
تو باید جسمت رو تا 90 سانت به سمت دیوار انیمت کنی و اونو جلو ببری ولی باید 10 سانت از دیوار فاصله داشته باشه
این 10 سانت همون آزادی عملی هست که خود راکتور انجام میده
اینم سوال!
من میخوام دیوارو تکسچر هم بدم، البته تو این قضیه مشکلی نیست
ولی میخوام که فاصله بین آجرا تو مدل معلوم نباشه و فقط بعد از شکسته شدن معلوم بشه
میخوام دیوارو به صورت شکستگی های نا مرتب مدل کنم، ولی روی سطح دیوار تکسچر آجر باشه و جزئیات مدل اصلا معلوم نباشه و وقتی انفجار صورت گرفت از همون محل شکست هایی که براش ایجاد کردم بشکنه
سوال اصلیم ایکه که چطور لبه های شکستگی رو روی هم مماس کنم، در حالی که راکتور قات نزنه!
من دقیقا میدونم تو چی میگی و درک میکنم
ببین توی دنیای کامپیوتری همیشه یه مقدار فاصله برای برخورد دینامیکی وجود داره (البته توی راکتور)
توی این جور حرکت ها هم این مشکل خودشو نشون میده و انیماتور رو اذیت میکنه
انگار که آجر ها رو هم سوار نیستن
دلیلش رو هم با منطق خود راکتور مکس بهت میگم
تو اگه مقدار تلورانس رو کمتر از 0.2 بزاری با ارور روبه رو میشی و بهت میگه که نمیتونه با این جزییات میکرونی برات شبیه سازی کنی
خوب تنها راهی که تو داری اینه
یه راه عالی و مطمئن و بدون باگ و مشکل
تو یه دیوار درست میکنی... نه با اجتماع چند تا باکس ... بلکه یه باکس میکشی و چون خودت مدلسازی میای جای هر آجر رو در میاری یه جور طبیعی که فقط شیار های بین هر آجر یه مقدار از سطح دیوار تو رفته باشه
حالا تو راهی جز کار کردن با پلاگین Rayfire اینجا نداری
چرا؟ چون دیگه با یه آبجکت سرو کار داری و همون جوری که بهت توی پست خصوصی گفتم این پلاگین یه خاصیت جالبی که داره اینه که بسته به نوع جسم ؛ جنس جسم ، زاویه و سرعت برخورد جسم به دیوار خود دیوار تخریب میشه...
موقع تخریب هم چون از Solver انویدیا استفاده میکنه آبجکت های خورد شده دقیقا رو هم دیگه میوفتن و خبری از باگ نیس
اون FRacture راکتور رو هم بیخیال شو و سرتو درد نیار ....برای این کارا بدرد نمیخوره
موفق باش