اندكي بيشتر در مورد ردگيري( tracking)

amaturuzer

Member
آقا ما هنوز برامون موضوع اين به قول خارجي ها تركينگ جا نيفتاده!!
1- دقيقا اين تركينك چطور عمل ميكنه و رد يك نقطه يا مسيري را ميگيره ؟
2- اين دوتا مربع تودرتو هركدوم به چه كاري ميان؟
 
1- اینطور که ما فهمیدیم ترکر میاد دو یا چند تا محدوده ی کوچیگ رو در نظر میگیره و حرکت و جا بجا شدنه اون چیزی که توی اون محدوده هست رو پیدا میکنه
2- اون مربعای تو در تو ، داخلیه مرکز ( برای ترک کردن چرخش و اینا مهمه ) و بیرونیه محدوده ای هست ه بالا گفتم
 

amaturuzer

Member
1- اینطور که ما فهمیدیم ترکر میاد دو یا چند تا محدوده ی کوچیگ رو در نظر میگیره و حرکت و جا بجا شدنه اون چیزی که توی اون محدوده هست رو پیدا میکنه
2- اون مربعای تو در تو ، داخلیه مرکز ( برای ترک کردن چرخش و اینا مهمه ) و بیرونیه محدوده ای هست ه بالا گفتم

سر در نياوردم باز ؟؟؟!!!
 

bahman.k70

Member
توی ترکینگه افتر دور هر نقطه دو تا مربعه که کوچیکهi برای فیکس کردن ناحیه ایه که میخای و بزرگه search Arya ست یا به اصطلاح منطقه جستجویی که مربع اولی در اون محدوده برای شیء مشخص شده باید بگرده و دنبال بکنه
چندتا کار ترکینگ برای یه فیلم سینمایی کردم کار که تموم شد براتون میزارم تا بدونی که ترک چه کار قوییی میتونه انجام بده
...
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام دوست عزیز:rose:
ببین هدف از ترکینگ به طور کلی ثبت کردن حرکات های یه جسم هست.
مثلا شما میخوای پیراهن یه نفر یه مارک بذاری ، اول حرکاتی که پیراهن طرف انجام میده ( تکون خوردن ، لرزش ، جا به جا شده و...) رو ثبت میکنه بعد همین حرکات رو به اون مارک میده و اینطوری به نظر میاد که رو لباس بوده.البته خیلی هنوز کار داره تا واقعی شه ولی ترکینگ کار اینجا تموم میشه.

ترکر افترافکتر 3 قسمت داره Feature region -A (ناحیه مشخصه) Search region -B (ناحیه جستجو) Attach point -C (نقطه اتصال)

i589510_pa01.png


Feature region -A (ناحیه مشخصه) :
این ناحیه اون شیئ رو که شما میخوای ترک کنی رو مشخص میکنه. این محدوده باید یه جسم مشخص رو که ترجیحا یه جسم واقعی باشه( درمواردی که تو کلیپی که شما داری از قبل چد تا عنصر گرافیکی بوده باشه) محاصره کنه.افترافکتز باید علی رغم عوض شدن نور یا پس زمینه یا حتی زاویه بتونه اون جسم مشخص رو شناسایی کنه.

Search region -B (ناحیه جستجو) :
ناحیه جستجو محدوده ای رو که افترافکتز برای قرار دادن مشخصه جستجو میکنه رو تعیین میکنه.به طور ساده تر این ناحیه برای جستجوی مشخصه که در ناحیه مشخصه هست کمک میکنه. اگه این ناحیه کوچیک باشه سرعت ترکینگ بالا میره ولی ریسک این که ترک خوبی نداشته باشیم هم بیشتر میشه ، ولی اگه این ناحیه بزرگ باشه سرعت بیشتری میگیره ولی ریسک ها هم پایین میاد.

Attach point -C (نقطه اتصال) :
نقطه اتصال مکان جسم Target یا همون جسمی که ترک رو بهش میدیم رو مشخص میکنه.( چون همیشه این نقطه وسط ناحیه مشخصه نیست ، تو آموزش Eye Replacement اندرو کریمر یه نمونش هست.)

یه نکته هم راجع به ترکینگ این که همیشه موقع ترک کردن Resolution رو روی Full بذارید تا افترافکتز بتونه نقطه مورد نظر رو بهتر دنبال کنه...

موفق باشید:oops:
 

amaturuzer

Member
سلام دوست عزیز:rose:
ببین هدف از ترکینگ به طور کلی ثبت کردن حرکات های یه جسم هست.
مثلا شما میخوای پیراهن یه نفر یه مارک بذاری ، اول حرکاتی که پیراهن طرف انجام میده ( تکون خوردن ، لرزش ، جا به جا شده و...) رو ثبت میکنه بعد همین حرکات رو به اون مارک میده و اینطوری به نظر میاد که رو لباس بوده.البته خیلی هنوز کار داره تا واقعی شه ولی ترکینگ کار اینجا تموم میشه.

ترکر افترافکتر 3 قسمت داره Feature region -A (ناحیه مشخصه) Search region -B (ناحیه جستجو) Attach point -C (نقطه اتصال)
.........

موفق باشید
آقا معركه بود به اين ميگن جوابي كه مو لاي درزش نميره دستمريزاد دوست عزيز:oops:
فقط يه سوال؟
اينكه تو بعضي آموزشها دو نقطه را انتخاب ميشه واسه چيه؟ يعني با زدن تيك پوزيشن دوتا نقطه ايجاد ميشه اين واسه چيه؟
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
خواهش میکنم دوست عزیز:rose:
اون برای موقعی هست که یه جسم علاوه بر تغییر موقیعت (Position) ، تغییر اندازه (Scale) یا چرخش(Rotation) هم میده و برای اینکار 2 نقطه رو در نظرمیگیرن و تا آخر ترک نسبت این 2 نقطه به هم باید یکسان باشه:wink:
موفق باشید:oops:
 

amaturuzer

Member
خواهش میکنم دوست عزیز:rose:
اون برای موقعی هست که یه جسم علاوه بر تغییر موقیعت (position) ، تغییر اندازه (scale) یا چرخش(rotation) هم میده و برای اینکار 2 نقطه رو در نظرمیگیرن و تا آخر ترک نسبت این 2 نقطه به هم باید یکسان باشه:wink:
موفق باشید:oops:

يه مثال ميزني؟ ( شرمنده ها!!!!!!)
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
دشمنت شرمنده:green:
ببین مثلا شما میخوای صورت یه نفر رو تحت تاثیر بذاری ( مثل آموزش deamon Warp اندرو کریمر که صورت یه آدم و تبدیل به یه هیولا میکنه)
بعد شما مثلا 2 تا نقطه که کنتارسات بالایی داشته باشن تو صورتش پیدا میکنی مثلا گوشه یا زیر دو تا چشمها. این طوری هم موقعیت دو نقطه رو حساب میکنه هم میزان چزخشی رو که نسبت به هم دارن:neutral:
شما چند تا آموزش از اندرو ببینی مشکلت حل میشه:wink:
موفق باشید:oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا