انتقال انیمیشن از یک آبجکت به آبجکت دیگه؟

ali kazem

New Member
سلام عرض شد

یه آبجکت ساده دارم که با soft selection یه کم روش تغییر ایجاد کردم و البته همین تغییرات رو هم انیمیت کردم،میخواستم بدونم میشه این انیمیت رو به یه آبجکت دیگه منتقل کرد؟البته اون آبجکت کاملا یه

شکل دیگه هست و تعداد فیس هاش هم فرق میکنه
 

Hamed_8

Member
سلام
چه اتربیوتی کلید خوده ؟
سافت سلکشن رو انیمیت کردین ؟ یعنی چی ؟
 

ali kazem

New Member
با soft selection یه سری ورتکس رو جابجا کردم و این جابجایی رو انیمیت کردم،البته این مهم نیست در کل هدفم اینه یه انیمیت رو از یه آبجکت صورت که با blend shape انیمیت شده به یه صورت دیگه انتقال بدم.

راستی ممنون میشم راجع به attribute ها یه کم توضیح بدید،آخه من در maya تازه کار هستم.قبلا یه مدت با 3ds max کار کردم ولی نتونستم با اینترفیسش ارتباط برقرار کنم
 

smspersia

Member
نه اگه تعداد ورتکسها زیاد باشه نمیشه از بلند شیپ استفاده کرد

در صورتی میشه از بلند شیب استفاده کرد که تعداد ورتکس اجسام مساوی باشه
 

m2_farzan

Active Member
البته اون آبجکت کاملا یه

شکل دیگه هست و تعداد فیس هاش هم فرق میکنه

با این اوصاف کار خیلی خیلی سخته و احتمالا خوب از آب در نمیاد.

پیشنهاد میکنم بجای اونکار، از Deformer ها استفاده کنید مخصوصا Lattice (اگه درست نوشته باشم) که برای همین منظور ساخته شده.

طرز کار Lattice رو احتمالا آشنا هستید، یک مکعب در اختیارتون قرار میده که شما میتونید مختصات ورتکس های این مکعب ( موسوم به Lattice Point ) رو انیمیت کنید و براحتی به هر جسمی دلتون میخواد انتقال بدید.
 

ali kazem

New Member
نه اگه تعداد ورتکسها زیاد باشه نمیشه از بلند شیپ استفاده کرد

در صورتی میشه از بلند شیب استفاده کرد که تعداد ورتکس اجسام مساوی باشه

من از blend shape قبلا استفاده کرده بودم،با این که آبجکت ها رو smooth کرده بودم و تعداد ورتکس ها تغییر کرده بود بازم کار میکرد؟!!
 

ali kazem

New Member
با این اوصاف کار خیلی خیلی سخته و احتمالا خوب از آب در نمیاد.

پیشنهاد میکنم بجای اونکار، از Deformer ها استفاده کنید مخصوصا Lattice (اگه درست نوشته باشم) که برای همین منظور ساخته شده.

طرز کار Lattice رو احتمالا آشنا هستید، یک مکعب در اختیارتون قرار میده که شما میتونید مختصات ورتکس های این مکعب ( موسوم به Lattice Point ) رو انیمیت کنید و براحتی به هر جسمی دلتون میخواد انتقال بدید.

من خودم نمیخوام انیمیت کنم که lattice استفاده کنم! یه فایلی دارم که یه آبجکت صورت توش انیمیت شده ولی نه ریگ داره نه هیچی! اونو میخوام به یه صورت دیگه انتقال بدم ؛یعنی میگید نمیشه؟!
 

smspersia

Member
من از blend shape قبلا استفاده کرده بودم،با این که آبجکت ها رو smooth کرده بودم و تعداد ورتکس ها تغییر کرده بود بازم کار میکرد؟!!

بله میشه بعد از اینکه بلند شیپ دادی ابجکت اصلی رو اسموس کنی ولی قبل از اینکه بلند شیپ کنی نمیشه تعداد ورتکس مساوی نباشه در کل این کاری که شما می خواید بکنید محال به نظر میرسه .

موفق باشی
 

Hamed_8

Member
تنها راهش کش هستش که چون تعداد ورتکس ها هم فرق میکنه اون هم کار نمیکنه و این کار عملاً ممکن نیست !
 

m2_farzan

Active Member
من خودم نمیخوام انیمیت کنم که lattice استفاده کنم! یه فایلی دارم که یه آبجکت صورت توش انیمیت شده ولی نه ریگ داره نه هیچی! اونو میخوام به یه صورت دیگه انتقال بدم ؛یعنی میگید نمیشه؟!

متوجه شدم. من میرم دست به کد شم شاید تونستم یه کارایی بکنم یه ایده خوب دارم.
 

m2_farzan

Active Member
اوهو! دست به کد هم نمیخواد.
دقیقا اون چیزی که دنبالشی، اسمش اینه : Warp
فرض کن دو تا کره داریم.
کره #1 اونیه که ورتکسهاش انیمیت شدن.
و کره #2 اونیه که قراره به تبعیت از کره #1، ورتکسهای جابجا بشه.
اصلا اهمیتی نداره که تعداد ورتکس این دو کره مساوی هست یا نه.
شما کافیه اول کره #1 و بعد #2 رو انتخاب کنید و بعد از منوی Create Deformer زحمت بکشید Warp رو انتخاب کنید.
همین!
***
پیشنهاد میکنم قشنگ تنظیماتش رو ردیف کن وگرنه نتیجه دلچسب نمیشه.
***
 

ali kazem

New Member
اوهو! دست به کد هم نمیخواد.
دقیقا اون چیزی که دنبالشی، اسمش اینه : Warp
فرض کن دو تا کره داریم.
کره #1 اونیه که ورتکسهاش انیمیت شدن.
و کره #2 اونیه که قراره به تبعیت از کره #1، ورتکسهای جابجا بشه.
اصلا اهمیتی نداره که تعداد ورتکس این دو کره مساوی هست یا نه.
شما کافیه اول کره #1 و بعد #2 رو انتخاب کنید و بعد از منوی Create Deformer زحمت بکشید Warp رو انتخاب کنید.
همین!
***
پیشنهاد میکنم قشنگ تنظیماتش رو ردیف کن وگرنه نتیجه دلچسب نمیشه.
***

ممنون دوست عزیز

تا حدودی کار کرد ولی آبجکت اولمم که انیمیت شده بود انیمیت های ناخواسته بهش داده شد!

البته من میدونم که هر ورتکسی یه شماره ای داره و به علت تغییر مکان ورتکس ها و شماره شون در دو آبجکت متفاوت دقیقا اون چیزی که باید در نمیاد ، فکر کنم راهش

این باشه که هر کدوم از ورتکس های آبجکت انیمیت شده رو میخوایم به ورتکس های آبجکت دوم لینک کنیم؛آیا شدنیه؟!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا