البته اون آبجکت کاملا یه
شکل دیگه هست و تعداد فیس هاش هم فرق میکنه
نه اگه تعداد ورتکسها زیاد باشه نمیشه از بلند شیپ استفاده کرد
در صورتی میشه از بلند شیب استفاده کرد که تعداد ورتکس اجسام مساوی باشه
با این اوصاف کار خیلی خیلی سخته و احتمالا خوب از آب در نمیاد.
پیشنهاد میکنم بجای اونکار، از Deformer ها استفاده کنید مخصوصا Lattice (اگه درست نوشته باشم) که برای همین منظور ساخته شده.
طرز کار Lattice رو احتمالا آشنا هستید، یک مکعب در اختیارتون قرار میده که شما میتونید مختصات ورتکس های این مکعب ( موسوم به Lattice Point ) رو انیمیت کنید و براحتی به هر جسمی دلتون میخواد انتقال بدید.
من از blend shape قبلا استفاده کرده بودم،با این که آبجکت ها رو smooth کرده بودم و تعداد ورتکس ها تغییر کرده بود بازم کار میکرد؟!!
من خودم نمیخوام انیمیت کنم که lattice استفاده کنم! یه فایلی دارم که یه آبجکت صورت توش انیمیت شده ولی نه ریگ داره نه هیچی! اونو میخوام به یه صورت دیگه انتقال بدم ؛یعنی میگید نمیشه؟!
اوهو! دست به کد هم نمیخواد.
دقیقا اون چیزی که دنبالشی، اسمش اینه : Warp
فرض کن دو تا کره داریم.
کره #1 اونیه که ورتکسهاش انیمیت شدن.
و کره #2 اونیه که قراره به تبعیت از کره #1، ورتکسهای جابجا بشه.
اصلا اهمیتی نداره که تعداد ورتکس این دو کره مساوی هست یا نه.
شما کافیه اول کره #1 و بعد #2 رو انتخاب کنید و بعد از منوی Create Deformer زحمت بکشید Warp رو انتخاب کنید.
همین!
***
پیشنهاد میکنم قشنگ تنظیماتش رو ردیف کن وگرنه نتیجه دلچسب نمیشه.
***
این باشه که هر کدوم از ورتکس های آبجکت انیمیت شده رو میخوایم به ورتکس های آبجکت دوم لینک کنیم؛آیا شدنیه؟!