انتخاب رنگ در تبلیغات

naghshonegarad

New Member
انتخاب رنگ در تبلیغات
رنگ در تبلیغات بسیار مهم و قابل اهمیت است. یکی از مواردی که تاثیرات بسزایی بر جذابیت طراحی دارد رنگ می باشد انتخاب رنگ درست نیز از لحاظ علم روانشناسی قابل اهمیت می باشد. باتوجه به اهمیتی که رنگ در تبلیغات دارد تصمیم به ارائه نقش نامه ای برای توضیحاتی تکمیلی در این مورد گرفتیم.
چگونه می توان بهترین رنگ در تبلیغات را انتخاب کرد؟
انتخاب رنگ در تبلیغات موردی قابل اهمیت است در این قسمت به ارائه راهکارهایی در جهت انتخاب رنگ در تبلیغات میپردازیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی رنگ در تبلیغات مختلف را انتخاب نمایید.
در نظر گرفتن تغییر رنگ های چاپی
موردی که همواره مشتریان امور تبلیغات را با مشکل مواجه می کند انتخاب رنگ درست می باشد. وقتی افراد به شرکت های تبلیغاتی برای انجام امور تبلیغاتی رجوع می کنند طرح خود را از طریق مانیتورهایی مشاهده می کنند که پس زمینه آن نور شدیدی وجود دارد.
این مانیتورها به جهت نورهایی که در پس زمینه LED وجود دارد رنگ ها را بسیار متفاوت نمایان می کنند. اغلب به مشتریان مختلف که برای اولین بار محصولات تبلیغاتی را چاپ می نمایند اختلاف 5 درصدی رنگ طرح گوشزد می شود. البته این مشکل از طریق مانیتورهای کالیبره بر طرف می شود اما باتوجه به هزینه بالایی که این مانیتورها دارند در کمترشرکتی از آن استفاده می شود.
انتخاب رنگ در تبلیغات از طریق سررسید تبلیغاتی
از آنجا که معمولا هزینه بسیاری صرف چاپ سررسید تبلیغاتی می شود و معمولا مشتریان سررسید تبلیغاتی به دنبال چاپ سررسیدی مطابق با معیارهای خود هستند پس میزان حساسیت در این مورد بسیار زیاد خواهد بود.
گروه تبلیغاتی نقش و نگار معمولا در مواردی همچون چاپ سررسید تبلیغاتی که اغلب حساسیت های زیادی می طلبد کالیبره رنگی را به صورت کاغذی در اختیار مشتریان قرار می دهد و تنها در صورت تایید است که درصد رنگ برگزیده می شود.
اگر شما جزء افرادی هستید که قصد چاپ محصول تبلیغاتی به خصوصی را دارید و برای نخستین بار اقدام به چاپ محصولات تبلیغاتی را دارید باید اختلاف 5 درصدی رنگ پس از چاپ را در نظر بگیرید.
مد رنگی CMYK
در حالت کلی دو مد رنگی CMYK و RGB وجود دارد که هر یک از این مدهای رنگی طیف های رنگی منحصر به فردی دارند. اگر بخواهیم کاملا خلاصه به تفاوت این دو مد رنگی اشاره کنیم می توان گفت مدهای رنگی RGB از درخشندگی بالاتری برخوردار هستند و نمیتوان از آن برای کارهای چاپی استفاده نمود اما در مورد مدهای رنگی CMYK قضیه شکل دیگری دارد و منحصرا برای امور چاپی مورد استفاده قرار می گیرد.
انتخاب مدهای رنگی را باید در ابتدایی ترین مرحله انجام دهید. در واقع هنگامی که یک صفحه جدید برای طراحی ایجاد می کنید باید نوع مد رنگی خود را انتخاب نمایید. این جمله به این معنا است که اگر در مرحله ابتدایی طراحی را بر حسب مد رنگی RGB انجام دهید در پایان قادر به تغییر آن به CMYK نخواهید بود البته به این معنا نیست که این کار امکان پذیر نیست و نتیجه کار همچنان RGB باقی می ماند.
درصد رنگی CMYK
زمانی که شما قصد چاپ محصول تبلیغاتی را دارید قطعا از مد رنگی CMYK استفاده خواهید کرد. اگر به درصد رنگ های CMYK توجه نمایید میبینید که درجه بندی آن از 0 تا 100 است. نکته حائز اهمیت در مد رنگی RGB رعایت درصد ها می باشد در این مورد مجموعه چهاردرصد نباید بیش از260 شود.
اگر به این مورد دقت نداشته باشید با مشکلات چاپی از قبیل پشت زدن رنگ در هنگام چاپ مواجه خواهید شد، این مورد در حالتی که کاغذ چاپی شما از جنس تحریر باشد شدیدتر و حساس تر خواهد بود زیرا کاغذ رنگ را به خود جذب کرده و این اتفاق به وجود می آید همچنین زمانی که صرف خشک شدن محصول میشود اندکی بیشتر خواهد بود.
شاید درک این موضوع اندکی برایتان دشوار باشد. برای درک آسان این مورد مثالی بیان می کنیم تا اهمیت آن برایتان آشکار شود. مشکی از جمله رنگ های پر استفاده در طراحی می باشد. اغلب در تمام محصولات چاپی رنگ مشکی مورد استفاده قرار می گیرد و این رنگ مستلزم دقت بیشتری می باشد.
در انتخاب رنگ مشکی باشد بیشترین دقت را به خرج دهید. رنگ مشکی درمانیتور و پس از چاپ کاملا متفاوت خواهد بود.
شاید تصور کنید این که خیلی ساده است اگر تمام درصد های CMYK را 100 قرار دهید رنگ مشکی مطلق حاصل می شود امااین کاملا اشتباه است اگر درصد رنگ را در این مورد 100 قرا دهید نتیجه کار رنگ مشکی خالص نخواهد بود.
طراحان خبره نقش و نگار باتوجه به تجربه خود بهترین درصد رنگ برایرنگ مشکی را C=60 ، M=40 ، Y=30 و k=100 انتخاب می نمایند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد مجموعه این اعداد از 260 کمتر است و این مورد بیشترین تاثیر را در عدم پشت زدگی خواهد داشت.
اما همانطور که در ابتدا متذکر شدیم رنگ مشکی بسیار حساس است، استفاده از رنگ مشکی در متون و تصاویر با یکدیگر متفاوت است.
در مورد تصویر به هیچ عنوان نباید از درصد 100 استفاده کنید اما در مورد متون قضیه شکل دیگری دارد. اگر شما قصد دارید متون مشکی داشته باشید بهتر است تمام درصدهای CMYK را صفر و K=100 قرار دهید در این صورت نتیجه مطلوب اخذ خواهد شد.
درصدهای رنگی و نحوه انتخاب آن مهم ترین تاثیر رنگ در تبلیغاتی را دارند و با استفاده از این درصد ها میتوانید چاپی با بالاترین کیفیت داشته باشید.
درصد رنگ های مرجع
در موارد قبل نیز به این موارد اشاره کردیم. از آنجا که تطبیق رنگ ها امری بسیار دشوار می باشد و تنها طراحان حرفه ای می توانند رنگ ها را به خوبی انتخاب نمایند برای این منظور کتب مرجعی وجود دارد که می توانید از آن استفاده نمایید.
در این کتب مرجع رنگ های مختلف با درصد رنگی مشخصی نمایان شده اند که بهترین کمک را در انتخاب رنگ مناسب می کنند. با استفاده از این کتب مرجع می توانید درصد رنگ مورد نظر را بیابید.
کد رنگی موجود در نرم افزار
قطعا تمامی رنگ ها نمونه چاپی ندارد یا اگر هم داشته باشند ممکن شما به کتب مرجع رنگ ها دسترسی نداشته باشید به همین منظور استفاده از ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار پیشنهاد می شود.
نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند است که بسیاری از امور چاپی از طریق آن انجام می شود. این نرم افزار قبلیت نزدیک تر شدن رنگ انتخابی به رنگ های چاپی را برای طراحان فراهم می نماید. فتوشاپ امکان استفاده از درصد رنگ هایی پیشفرض را دارد که این موضوع باعث راحتی کار کاربران می شود.
منبع : " انتخاب رنگ صحیح در امور تبلیغات "
 

kian2137

New Member
حتما باید رنگ چاپی CMYK باشه چون که اگر این کد رو نزارین تصویر خوبی چاپ نمیشه . رنگ تبلیغات به نظر من با توجه به کار خیلی مهم هست
 

pokerchist

New Member
سعی کنید هنگام وارد کردن اعداد در مد رنگی CMYK آنها را روند کنید. مثلا 27 یا 32 نباشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا