انتخاب بین آردوینو و میکرو کنترلر

saalek110

Well-Known Member
انتخاب بین آردوینو و میکرو کنترلر - چرا بروم با آردوینو کار کنم؟
 

saalek110

Well-Known Member
مقایسه استفاده از آردینو و میکروکنترلر:

آردوینو ، شامل یک میکروکنترلر بعلاوه یک سری قطعات است.
آردوینو uno قیمتشی ۲۴۰ هزار تومن است.

میکروکنترلر یک آیسی است که از ۶۰ هزار تومن تا ۱۰۰ هزار تومن و البته مدلهای قوی ۲۰۰ هزار تومن هم داره.

برای برنامه ریختن داخل میکروکنترلر ، پروگرمر هم نیاز است که ۲۰۰ هزار تومن هزینه دارد دلی برای همه میکروکنترلرهایی که بعدا بخرید کاربرد داره.

بعد هر پر کردن میکرو کنترلر باید از پروگرمر جدا کنید و در مدار قرار دهید ولی آردوینو مدام با کابل به کامپیوتر وصله.

برای میکروکنترلر ، پایه هم بگیرید که ارزان است. ۲ هزار تومن.


احتمالا برنامه پیدا کردن برای آردوینو از میکروکنترلر راحت تر باشد.....
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
سالک : یک سری گفتند میکروکنترلر خیلی سخته و اول بروید با آردوینو کار کنید. من قصد نقد ندارم ، فقط تجربه خودم را میگم.
من خودم فکر می کردم راه اندازی میکروکنترلر خیلی سخته ولی فقط کافی بود تغذیه اون را وصل کنی تا کار کنه. البته باید پروگرمر هم بخری تا میکروکنترلر را از برنامه پر کنی ولی بعد برنامه ریختن در میکروکنترلر فقط پایه های گراند و مثبت میکروکنترلر را وصل می کنیم و بعد هم پایه هایی که تعریف کرده بودیم را به عناصر از قبل مشخص شده وصل می کنیم که در برنامه من دو تا دیود نوری بود که جلوی آن یک مقاومت هم باید می گذاشتیم.

فقط مشکل عملی که من را اذیت کرد این بود که میکروکنترلر داخل برد بورد نمی رفت و وقتی هم که رفت ثبات نداشت و قطعی ایجاد می کرد. شاید با پایه آیسی قضیه خیلی ساده حل شود.
ویرایش مدتی بعد: بعدا پایه آیسی خریدم و فکر کنم مشکلم حل شد.




..............................

من ارزانترین میکروکنترلر را خریدم ، به شما هم توصیه می کنم همین کار را بکنید. چون اولش قصد تمرین است فقط. من یک میکروکنترلر ارزان خریدم برای شروع. حالا اگر این میکروکنترلر خراب بشه ، خسارت کمی است. چون پروگرمر که خراب نمیشه که ، یک میکروکنترلر دیگر می خرم و با تجربیات قبلی دیگه احتمال خسارت کم میشه. مثلا شاید با پایه آیسی مشکل مرتفع شود کلا یا با راههای دیگر ، ولی من پول زیادی بابت میکروکنترلر نداده بودم و راحت بودم خیلی کارها را تست کنم.

من چندین مدل کریستال هم برای احتیاط خریده بودم ، مگاهرتزهای مختلف. ولی نیاز نشد.البته بعدا می تونم ازشون استفاده کنم و باعث تجربه اندوزی است. خازن هم گویا کنار کریستال می خواد.

منبع تغذیه های ارزان هم فروشگاهها دارند. من یکی خریدم ۲۵ هزار تومن. خروجی ۵ و ۳.۳ می دهد. که می رود داخل برد بورد و با سیم جامپر به میکروکنترلر وصل می کنی. البته من برای تغذیه این میکروکنترلر از آردوینو uno استفاده کردم ولی بعدا که میکروکنترلر می خواد مستقل بشه باید فکر منبع تغذیه ای به غیر از آردوینو استفاده کنم.

تعداد پایه های آردوینو و میکروکنترلرم فعلا که پروژه ها در حد led روشن کردن است که محدودیت ایجاد نمی کند ولی از همین حالا کمی ذهن آدم را مشغول می کنه که چند تا وسیله میشه به این میکروکنترلر یا آردوینو وصل کرد. احساسم را گفتم وگرنه شاید در عمل خیلی راحت قابل حل باشه. ولی در اول کار فکر میکروکنترلر بزرگ نباشید و فکر ارزانش باشید ولی اگر پولدارید دیگه قضیه فرق داره و می تونید با دست بازتر خرید کنید.

خرت و پرت ریز مثل جامپر را لیست بگیرید که اگر آنلاین خرید می کنید از قلم نیافته ، چون اگر چند تا خرید کنید چند بار پستچی باید بیاید و اذیت میشید. یک لیست خرید درست کنید.این جور نکات را در تاپیک دفتر کار هم می زنم تا صرفه جویی در وقت افراد بشود. دفتر کار هسته و تنه درخت آموزش ماست. که مبتدی و حرفه ای از اونجا شروع می کنند.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
این دوست هموطن میگه آردوینو کار نکنید چون چیزی یاد نمی گیرید. میگه بروید avr کار کنید. تا عمقی یاد بگیرید.


Screenshot_۲۰۲۳-۱۰-۰۹_۲۰۱۹۴۵.jpg

youtu.be/o4hiGNjKvic?si=YFMgNCMs5cHzhY80
 

saalek110

Well-Known Member
سالک: من یک آردوینو ارزان قیمت خریدم از فروشگاه های آنلاین و هارد تبلتم سوخت.
پس تجربه بدی از آردوینو دارم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا