اموزش نصب phpBB بر روی لوکال و انتقال به سرور

درود

من خیلی چیزها از بر و بچه های این فروم یاد گرفتم که از همشون تشکر می کنم. اما یه نکته پیدا کردم که دیدم شاید بدرد شما هم بخوره.

نصب فروم بر روی سرور و تغییر دادن وقت زیادی می بره و لازم که شما Online باشید اما اگر بشه که بتونیم همه این تغییرات رو روی یک کپی از سایتتون که در localhost روی ماشین شماست انجام بدید و بعد فقط فایلها رو upload کنید. و البته شما می تونید وقتی فروم فعال دارید روی همین کپی تغییرات بدید و اگر همه چیز OK بود بدون انکه سایت فروم شما به دردسر بیفته اون وقت فایلها رو با خیال راحت upload کنید.

روش:

1-روی لوکال هاست یک بانک مانند اون چیزی که روی سرور داریم میسازیم. Create new database می کنیم همون دیتابیس روی سرور رو مثلا اگر روی سرور پیشوندی به نام دیتا بیس اضافه شده ما نام کامل رو میسازیم.
(مثلا server_ الزاما به نام database روی سرور اضافه میشود. شکل Create new database )

2- معمولا روی سرور یوزر دیتابیس غیر از root هست پس باید یک یوزر مانند همون که روی دیتابیس سرور داریم اضافه میکنیم.
در همون تصویر بالا نگاه کنید زیر بخشی که نام دیتا بیس را وارد کردید یک لینک Privileges دارید کلیک کنید تا به تصویر زیر برسید.

3- حالا روی دگمه Add a new User بزنید و یوزری را که قدرت Privileges در دیتا بیس سرور دارد را وارد کنید.(مثلا server_user)
* نام user را وارد کنید.
* Host: را local انتخاب کنید.
* Password: را از منو NO Password انتخاب کنید
* تمام چک باکس ها را تیک بزنید

در نصویر دوم فرم کامل شده رو گذاشتم.

حالا دگمه Go را بزنید تا user ساخته شود.

4 - حال phpBB را روی Localhost نصب کنید.

5- اگر مدی نصب کرده اید بخش نصب Sql رو لوکال انجام دهید.( یعنی فقط بخش های [ SQL ] رو با کمک بند sql در phpMyAdmin نصب کنید.یا اگر مدی مانند Attachment نصب کردید که با یک فایل php نصب می شود ان فایل را روی locahost اجرا کنید.)

6- حال با کمک control panel یک بک اپ از سایت خود دانلود کنید.

7- با کمک winzip یا winrar بک اپ دانلود شده را باز کرده و فایلهای شاخه اصلی مثلا public_html یا forum رو از داخل بک اپ در شاخه مشابه بر روی localhost کپی کنید.

حالا شما مشابه فروم خود رو در ماشین خودتان دارید. اگر خواستید می توانید حتی اطلاعات فروم(پستها) را هم با دستورات sql بک اپ گیری و بر روی ماشین local وارد کنید و هر بلایی که خواستید بر سر این فروم بیاورید اگر نتیجه نصب مد یا تعییرات دلخواه شما مورد قبول بود انگاه فایلها رو پس از بک اپ گیری از سایت خیلی سریع اپ لود کنید و فروم شما بخطر نیفتد و هزینه Online بی مورد ندهیم.

پیروز و بهروز باشید
 

mshirkhani

Member
این روش عملیه؟ چون من توی یه ویندوز این کار رو کردم یعنی از Xp کپی کردم تو لوکال Wni Me ولی جواب نداد شما خدتون این کار رو کردین؟
 

k_asg

Member
دستت درد نكنه
ولي يه خورده گنگ هستش
اگه ميتوني آموزش هارو با تصوير و مرحله به مرحله بزار كه خيلي به درد به خور هستش
ممنونم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا