اموزش اتصال یک ساب‌دومین از سایت‌تان با ipیی غیر از ip اصلی هاست‌تان

virtu

New Member
مدیریت زون رکوردهای DNS (نیم سرور – نام سرور)




گاهی مایلید برای مثال یک ساب‌دومین خاص از سایت‌تان را بر روی IPیی غیر از IP اصلی هاست‌تان بالا بیاورید. به کمک « DNS Zone Editor» می‌توانید رکوردهای A و CNAME جدید تحت دامنه‌تان ایجاد کنید.
1- Simple DNS Zone Editor: پس از انتخاب ویرایش‌گر زون رکورد DNS در صفحه‌ي باز شده اگر بیش از یک دامنه بر روی هاست‌تان وجود داشته باشد می‌توانید دامنه‌ي مورد نظرتان را برای تغییرات انتخاب کنید.



DNS-Zone-Records-2_wm.jpg




آ- رکورد A: با این ویرایش‌گر می‌توانید زون رکوردهای جدید بسازید. در مثال زیر می‌خواهیم ساب‌دومین example.websamin.biz را به یک IP آدرس
مربوط به سرور یا هاست دیگری متصل کنیم. برای این کار باید یک رکورد A بسازیم. رکورد A به درخواست‌هایی که برای این ساب‌دومین دریافت می‌شود (جست‌جوی DNS) اعلام می‌کند که برای اتصال به این ساب‌دومین به آدرس IP مشخص شده مراجعه کنند. تنظیمات در شکل زیر نشان داده شده است:
DNS-Zone-Records-3_wm.jpg



ب- رکورد
CNAME:
نوع دیگر زون رکورد که می‌توانید ایجاد کنید رکوردهای CNAME هستند. در رکوردهای CNAME به جای آدرس IP از نام یک هاست (ساب‌دومین) بر روی همین دامنه یا دامنه‌ي دیگر استفاده می‌شود. در این حالت در هنگام جست‌جوی DNS به درخواست دهنده اعلام می‌شود که اطلاعات مربوط به این ساب‌دومین (Name) همان اطلاعات مربوط به CNAME است و می‌تواند اطلاعات را در آن‌جا پیدا کند. در مثال زیر جست‌جوی example.websamin.biz متقاضی را به example2.websamin.com هدایت می‌کند. این کار شباهتی به ری‌دایرکت کردن دامنه دارد.



DNS-Zone-Records-4_wm.jpg


معروف‌ترین رکورد CNAME که معمولاً‌ در تنظیمات پیش‌فرض زون رکوردها ایجاد می‌شود همان www است که www.yourdomain.com را به yourdomain.com (بدون www) متصل می‌کند. در پایین صفحه‌ي «Simple DNS Zone Editor» می‌توانید لیست رکوردهایی را که ایجاد کرده‌اید (User-Definded Records) ببینید یا بعضی از آن‌ها را پاک (Delete) کنید.



DNS-Zone-Records-5_wm.jpg



2-
Advanced DNS Zone Editor: در این ویرایش‌گر نیز می‌توانید رکوردها را بنا به نیازتان ایجاد کنید و علاوه بر آن می‌توانید لیست کامل رکوردهایتان را ببینید یا آن‌ها را ویرایش کنید.

DNS-Zone-Records-11_wm.jpg
Add a Record
تنها تفاوت با ویرایش‌گر

Simple در هنگام ایجاد رکوردها ضرورت تعیین TTL است. عدد پیش‌فرض برای رکوردهای دیگر 14400 ثانیه (برابر با 4 ساعت) است. این عدد زمانی را نشان می‌دهد که یک سرور DNS یک رکورد را در کش (cache) خود نگاه می‌دارد. همین مقدار مناسب است.
DNS-Zone-Records-6_wm.jpg




Reset Zone File: هر تغییراتی که ممکن است تا حالا در زون رکوردهای DNSتان داده باشید و اکنون پشیمان شده باشید به کمک این ویژگی می‌توانید آن‌ها را لغو کنید و به حالت پیش‌فرض که میزبان‌تان ایجاد کرده بوده برگردانید. بر روی لینک «more» مانند شکل زیر کلیک کنید.


DNS-Zone-Records-7_wm.jpg



صفحه‌ي باز شده به شما هشدار می‌دهد که تغییراتی که تا کنون داده بودید از میان خواهد رفت. اگر مشکلی ندارید تیک «Are you sure…» را بزنید و دکمه‌ي «Reset Zone File» را کلیک کنید.


DNS-Zone-Records-8_wm.jpg


تذکر:
اگر دلیل مشخصی برای دست‌کاری، ویرایش، یا حذف رکوردهای پیش‌فرض ندارید به تنظیمات بخش پایین کاری نداشته باشید. Zone File Records: در این بخش لیست تمام زون رکوردهای فعلی دامنه‌تان را می‌بینید. اگرچه اگر می‌خواهید برای سایت‌تان مشکلی ایجاد نشود بهتر است رکوردهای اصلی را بدون دلیل دست‌کاری نکنید، از این‌جا می‌توانید رکوردها را پاک یا ویرایش کنید. بهتر است این کارها را روی رکوردهایی کنید که خودتان ساخته‌اید یا وقتی که دلیل مشخصی برای این کار دارید. شکل زیر صفحه‌ای که برای ویرایش یک رکورد باز می‌شود و دقیقاً کل مشخصات را می‌توانید ویرایش کنید.



DNS-Zone-Records-9_wm.jpg



هم‌چنین می‌توانید رکوردی را پاک کنید که حتماً از رکوردهایی باشد که خودتان ساخته‌اید نه رکوردهای اصلی.


DNS-Zone-Records-10_wm.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا