امواج رادیویی و تلفن همراه در بروز ناباروری نقش دارد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: امواج مختلف شامل امواج رادیویی ساده تا امواج تلفن و موبایل و سایر امواج و پرتوهای تابشی با تاثیرگذاری بر سلول‌های جنسی باعث ناباروری می‌شود.


دكتر محمد رضا رزاقی روز چهارشنبه در اولین كنگره سراسری حفظ باروری با بیان این مطلب گفت: امواج مختلف در جوانان دختر و پسر با تاثیر بر سلول های بلاست باعث از بین رفتن و نقص عملكرد این سلول‌ها می‌شود كه در نهایت به ناباروری آنها می‌انجامد.


رییس اولین كنگره سراسری حفظ باروری گفت: علاوه بر مشكل امواج، افزایش سن ازدواج و عدم تمایل به بچه دار شدن در سال‌های اولیه زندگی مشترك همراه با عوارض و مشكلاتی كه به دنبال استفاده از روشهای پیشگیری ایجاد می‌شود، ناباروری را در كشور افزایش داده است.


رییس اولین كنگره كشوری حفظ باروری با اشاره به تاثیر نوع تغذیه و شیوه زندگی در ایجاد ناباروری گفت: درحال حاضر بسیاری از مواد غذایی با منابع گیاهی و حیوانی ، پرورشی و یا همراه با هورمون‌ها و مواد شیمیایی تولید می شود كه همگی در ایجاد مشكل ناباروری نقش دارند.


این متخصص بیماری كلیه و مجاری ادراری و متخصص در ناباروری مردان با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان و محققان كشور در زمینه درمان ناباروری گفت: هم اكنون به راحتی می‌توان گفت توان علمی كشور در درمان نابارروی همپای كشورهای پیشرفته دنیا است.


رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی همچنین با اشاره به توانمندی‌های پژوهشگاه ابن سینا در روش‌های حفظ باروری و نگهداری قدرت باروری بیماران سرطانی گفت: مراحل انجام تكنیك‌های حفظ باروری به صورت انجماد بافت‌های اسپرم و یا تخمدان، باید به صورت قانونی و در چارچوب قانون انجام شود.


دكتر امیر حسن زرنانی دبیر علمی اولین كنگره كشوری حفظ باروری در این كنگره گفت: بیماران و كودكان مبتلا به سرطان قبل از اینكه توان باروری آنها مورد تهدید جدی قرار گیرد با استفاده از تكنیك‌های انجماد و فریز سلول‌های جنسی می‌توانند قدرت باروری خود را برای مدت‌های طولانی و برای آینده حفظ كنند.


زرنانی یادآور شد: مهمترین مساله در این خصوص ، فرهنگ‌سازی است، به این صورت كه به پزشكان درگیر درمان سرطان، این آگاهی داده شود كه مستقیما دنبال درمان نروند، بلكه قبل از شیمی درمانی بیماران را برای مشاوره به مراكز حفظ باروری ارجاع دهند.


وی اظهار داشت: به طور كلی ‪ ۱۴۹‬مقاله به دبیرخانه اولین كنگره سراسری حفظ باروری ارسال شد كه از این میان ‪ ۴۵‬مقاله به صورت پوستر و ‪ ۱۵‬مقاله به صورت سخنرانی مورد پذیرش واقع شد.


در این كنگره دو كتاب شامل كتاب خلاصه مقالات و كتاب كامل مقالات كه در زمینه‌های مختلف حفظ باروری توسط افراد متخصص در حیطه حفظ باروری نوشته شده، ارایه شد.


بحث در خصوص آخرین یافته‌های حفظ باروری و تكنیك‌های انجماد تخمدان، بیضه ، اسپرم، تخمك و جنین در بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماریهای ناتوان كننده ، گرایش‌های درمانی مناسب در احیای توان باروری و القای ترویج تفكر امكان حفظ باروری از مهمترین اهداف برگزاری نخستین كنگره حفظ باروری است نخستین كنگره كشوری حفظ باروری امروز ‪ ۲۳‬دی ماه ، با همت پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشكی - ابن سینا و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی - درمانی شهید بهشتی و موسسه خیریه حمایت از كودكان مبتلا به سرطان در بیمارستان محك آغاز شد و تا فردا به كار خود ادامه می‌دهد.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا