Peyman-Pop
Active Member
ممكن است Gmail ، سرويس رايگان گوگل ، با مخالفتهاي جدي قانوني روبهرو شود . پيش نويس اين قانون به دست Liz Figueroa ، يكي از سناتورهاي دموكرات در سياتل تهيه شده است ، وي Gmail را " تصرف زندگي خصوصي" ناميده است .
از گوگل تقاضا شده كه دربارهي سرويس جديد خود ، تجديد نظر كند ، قرار است كه سرويس يادشده 100 برابر گنجايش ديگر رقيبان فضا در اختيار كاربران قرار دهد .
Figueroa در اين باره گفته است كه مشكل اصلي آنجاست كه گوگل قصد دارد از نامههاي الكترونيكي ارسال شده براي كاربران موافق به انجام اين كار ، اسكن تهيه كرده و در زمينهي تبليغاتي از آنها سود برد و اين روش يكي از راههاي درآمد شركت خواهد بود .
سناتور Figueroa دربارهي اين سرويس جديد توضيحاتي بيان كرده و آن را تا حدودي به نصب كردن يك Billboard بزرگ تبليغاتي در وسط خانهي كاربران ، شبيه دانسته است . براي مثال اگر پيام كاربر دربرگيرندهي اطلاعات پزشكي باشد ، پس از تهيهي اسكن از آن نامه ، آگهي تجاري مودر نظر از واژههاي كليدي در نامه استفاده كرده و آگهي تبليغاتي در زمينهي محصولات دارويي براي كاربر ارسال ميكند .
فعاليتكنندگان خصوصي ، با برخي از ويژيهاي برنامهي جديد گوگل چون آگهيهايي كه به پيامها لينك داده شده و ذخيرهسازي دائمي نامهها ، مخالفت كردهاند .
برخي از شركتهاي انگليسي به مقامات مسئول آمريكا از Gmail شكوه كردهاند . آنان برنامهي گوگل براي ارسال لينكهايي به كاربران براي تبليغات ، كه بر اساس اسكن گرفتن از نامههاي آنان بوده و ايجاد علاقه ميكند را زير سوال بردهاند . هم چنين نشان داده شده است كه Gmail مانع از آن ميشود كه كاربر ، نامهي الكترونيكي خود را به سرعت پاك كند و اين موضوع با قانون حمايت از اطلاعات اروپا كه به كاربران اختيار كامل در ارتباطات خود را داده است خوانايي ندارد .
در حال حاضر كاربران موتور جست وجوي گوگل بر اساس موضوع جست وجوي خود لينكهاي تبليغي تجاري دريافت ميكنند كه در سمت راست و پايين صفحهي نمايش ، قرار ميگيرند . Gmail نيز با استفاده از فناوري مشابهي ، نامهها را اسكن كرده و سپس آگهيهاي تبليغي را نمايش ميدهد . وب سايتهاي ديگر از جمله رقيباني چون ياهو ، روشهاي همساني را به كار ميبرند تا دريابند كه كدام آگهي تبليغاتي بايد در بالاي صفحهي جست و جو باشد .
گوگل در بيانيهيي مدعي شده است كه قصد دارد با مقامات حمايت از اطلاعات در سراسر اروپا كار كند تا به همگان نشان دهد كه نگرانيها در اين باره برطرف شده است . اين شركت گفته است كه اين فرايند تمام اتوماتيك بوده و در نتيجه ، محتويات نامهي كاربران خصوصي خواهد ماند . شركت جست و جوي اينترنت ، براي هركدام از كاربران فضايي برابر با 500000 صفحه نامه در نظر گرفته است .
اين امكان موجب ميشود كه كاربران مقدار زيادي از نامههاي قديمي خود را بازيابند و اين كار با فيلترهاي بسيار كارا بر Spam انجام خواهد شد .
منبع www.ictnews.net
از گوگل تقاضا شده كه دربارهي سرويس جديد خود ، تجديد نظر كند ، قرار است كه سرويس يادشده 100 برابر گنجايش ديگر رقيبان فضا در اختيار كاربران قرار دهد .
Figueroa در اين باره گفته است كه مشكل اصلي آنجاست كه گوگل قصد دارد از نامههاي الكترونيكي ارسال شده براي كاربران موافق به انجام اين كار ، اسكن تهيه كرده و در زمينهي تبليغاتي از آنها سود برد و اين روش يكي از راههاي درآمد شركت خواهد بود .
سناتور Figueroa دربارهي اين سرويس جديد توضيحاتي بيان كرده و آن را تا حدودي به نصب كردن يك Billboard بزرگ تبليغاتي در وسط خانهي كاربران ، شبيه دانسته است . براي مثال اگر پيام كاربر دربرگيرندهي اطلاعات پزشكي باشد ، پس از تهيهي اسكن از آن نامه ، آگهي تجاري مودر نظر از واژههاي كليدي در نامه استفاده كرده و آگهي تبليغاتي در زمينهي محصولات دارويي براي كاربر ارسال ميكند .
فعاليتكنندگان خصوصي ، با برخي از ويژيهاي برنامهي جديد گوگل چون آگهيهايي كه به پيامها لينك داده شده و ذخيرهسازي دائمي نامهها ، مخالفت كردهاند .
برخي از شركتهاي انگليسي به مقامات مسئول آمريكا از Gmail شكوه كردهاند . آنان برنامهي گوگل براي ارسال لينكهايي به كاربران براي تبليغات ، كه بر اساس اسكن گرفتن از نامههاي آنان بوده و ايجاد علاقه ميكند را زير سوال بردهاند . هم چنين نشان داده شده است كه Gmail مانع از آن ميشود كه كاربر ، نامهي الكترونيكي خود را به سرعت پاك كند و اين موضوع با قانون حمايت از اطلاعات اروپا كه به كاربران اختيار كامل در ارتباطات خود را داده است خوانايي ندارد .
در حال حاضر كاربران موتور جست وجوي گوگل بر اساس موضوع جست وجوي خود لينكهاي تبليغي تجاري دريافت ميكنند كه در سمت راست و پايين صفحهي نمايش ، قرار ميگيرند . Gmail نيز با استفاده از فناوري مشابهي ، نامهها را اسكن كرده و سپس آگهيهاي تبليغي را نمايش ميدهد . وب سايتهاي ديگر از جمله رقيباني چون ياهو ، روشهاي همساني را به كار ميبرند تا دريابند كه كدام آگهي تبليغاتي بايد در بالاي صفحهي جست و جو باشد .
گوگل در بيانيهيي مدعي شده است كه قصد دارد با مقامات حمايت از اطلاعات در سراسر اروپا كار كند تا به همگان نشان دهد كه نگرانيها در اين باره برطرف شده است . اين شركت گفته است كه اين فرايند تمام اتوماتيك بوده و در نتيجه ، محتويات نامهي كاربران خصوصي خواهد ماند . شركت جست و جوي اينترنت ، براي هركدام از كاربران فضايي برابر با 500000 صفحه نامه در نظر گرفته است .
اين امكان موجب ميشود كه كاربران مقدار زيادي از نامههاي قديمي خود را بازيابند و اين كار با فيلترهاي بسيار كارا بر Spam انجام خواهد شد .
منبع www.ictnews.net