امضای تفاهمنامه همکارى مخابراتی میان ایران و روسیه

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
ICTna.ir - هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با امضای چهار تفاهمنامه پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر ،سند کمیسیون مشترک این اجلاس که در پنج کمیته تهیه شده بود در 17 فصل و 120 ماده به امضای منوچهر متکی و سرگئی اشماتکو روسای این کمیسیون رسید.
نقره‌کار شیرازی معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و معاون وزیر انرژی روسیه نیز سند همکاری وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت انرژی روسیه را امضا کردند.
قرارداد در زمینه همکاری‌های مخابراتی و همچنین سند مربوط به همکاری دو شرکت مخابراتی روسیه و ایران از دیگر اسنادی بود که در پایان کار این کمیسیون به امضای مقامات مسئول رسید.
به گفته منوچهر متکی در این اجلاس دو کشور در باره همکاری در زمینه های نفت و گاز میان شرکت گاز پروم روسیه و وزارت نفت ایران، استخراج از میدان های نفتی و ساخت تاسیسات زیرساختاری نفت و گاز، احداث خط لوله و ذخایر زیرزمینی نفت و گاز، ایستگاه های اکتشاف و پالایش مواد هیدروکربنی، اجرای طرح ها در میدان های گاز پارس جنوبی و نفت آزادگان، با هم توافق کردند.
در این نشست در زمینه برق، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، همکاری در بخش صنعت و معدن، کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، در زمینه ارتباطات فضایی و مخابرات، صنایع هواپیماسازی،‌ آموزش، تجارت، امور مالی و بانکی، حمل و نقل و همکاری های استانی، ماهیگیری، جنگلداری و اصلاح نباتات هم توافقاتی میان هیئت اقتصادی تجاری روسیه و طرف ایرانی صورت گرفت.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا