الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

javadyasemi72

New Member
پاسخ ساده این است که پاندا قصد دارد تا محتوای با کیفیت را پیدا کند، ارزش دهد و نشان دهد. تا جای ممکن از نمایش محتوای کم کیفیت یا فریبنده در SERP ها جلوگیری می کند. البته، اندازه گیری الگوریتمی “کیفیت” محتوا دشوار است، اما، حتی در سال 2011، Google موفق شد تعدادی از موضوعاتی که نشان می دهد محتوا نباید در جایگاه های بالا قرار بگیرد را کشف کند و در میلیون ها خط کدهای خود اعمال کند:

محتوای کم ارزش و کوتاه: صفحاتی با محتوای بسیار کمی یا موارد فنی که مانع از مشاهده ربات های Google می شوند.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی: کیورد استافینگ کردن کلمات کلیدی یا مخفی کردن کلمات کلیدی درون محتوا به منظور افزایش رتبه در گوگل.

محتوای نامربوط: محتوایی که با کلمات کلیدی، عناوین و عناصر که برای آنها بهینه سازی شده است، مطابقت ندارد. یعنی صفحه را برای یک کیورد خاص سئو کردین ولی محتوای صفحه نامرتبط است.

مزارع محتوا: وب سایتهایی که حجم بالایی از محتوای کم کیفیت را منتشر می کنند، غالباً محتوا را از جای دیگری در وب می گیرند و آن را در دامنه ای گردآوری می کنند که ارزش کمی دارد.

نسبت بالای تبلیغات به محتوا: صفحاتی که حجم خیلی زیادی تبلیغ دارند و خیلی کم محتوا دارند. نسبت اصلا منطقی نیست.

محتوای کم کیفیت یا تعداد بالا از نوع UGC: در حالی که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به خودی خود مشکلی ندارد، باید ضمن افزودن ارزش به تجربه کلی، به موضوعات پوشیده شده در دامنه / صفحات شما مرتبط باشد. مثلا روی صفحه الگوریتم گوگل در مورد موضوعات بی ربط صحبت نکنیم.

پیوندهای بیش از حد وابسته: محتوای سایت و صفحه شما هیچ ارتباطی با پیوندهای خروجی به وب سایتهای دیگر وجود ندارد و فقط به فکر همکاری در فروش بودن، اما محتوای شما باید علاوه بر لینکهای تبلیغاتی، چیزی برای ارائه داشته باشد.

نداشتن قدرت و اعتبار: پاندا شیوه نگاه گوگل به وب سایت و صفحه صفحه را تغییر داد – موضوعی که تا به امروز خیلی جدی تر شده است.

فریب محتوا: محتوا که برای فریب کاربران طراحی شده است – برای مثال، تبلیغات را به شکلی نمایش دهید که برای ایجاد کلیک بیشتر به عنوان محتوای معمولی به نظر برسند.

لینک های فریبنده: پیوندهایی که کاربران را به مکانیی که گفته شده، نمی برد.



اینها موادری است که الگوریتم پاندا در سال 2011 هدف قرار داده بود، وقتی که کیورد استافینگ، صفحات دروازه و محتوای فریبنده بسیار رایج بود. به روزرسانی های الگوریتمی مانند پاندا باعص شد که این موضوعات امروزه کمتر رواج داشته باشند و اکنون می توانیم درباره چیزهایی مانند محتوای مرتبط که یک استراتژی SEO اساسی است، صحبت کنیم.

Google Panda در سال 2011 شروع به کار کرده است. تا به امروز همیشه آپدیت شده و قدرت بیشتری پیدا کرده است.
مشاور سئو - مشاوره سئو حرفه ای و خدمات سئو سایت - جواد یاسمی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا