افکت های فتوشاپ

aryamin

New Member
با سلام و خسته نباشید
من یه تصویر دارم که می خوام با فتوشاپ ازش الگوبرداری کنم برای یه کار کاتالوگ. ولی هر کار می کنم تو فتوشاپ این تصویر رو نمی تونم شبیه سازی کنم و تکنیکش رو بلد نیستم. می خواستم بدون امکانش هست راهنمایی کنید یا آموزشی در این زمینه بذارید که من از چه ابزارهایی می تونم برای این کار استفاده کنم؟ ممنون میشم :)
 

پیوست ها

  • filter.jpg
    filter.jpg
    65 کیلوبایت · بازدیدها: 3

the_king

مدیرکل انجمن
با سلام و خسته نباشید
من یه تصویر دارم که می خوام با فتوشاپ ازش الگوبرداری کنم برای یه کار کاتالوگ. ولی هر کار می کنم تو فتوشاپ این تصویر رو نمی تونم شبیه سازی کنم و تکنیکش رو بلد نیستم. می خواستم بدون امکانش هست راهنمایی کنید یا آموزشی در این زمینه بذارید که من از چه ابزارهایی می تونم برای این کار استفاده کنم؟ ممنون میشم :)
تصویر مورد نظرتون رو در فتوشاپ باز کنید.
L00.jpg

ابزار Elliptical Marquee Tool رو انتخاب کنید تا بوسیله اون یک ناحیه دایره شکل انتخاب بشه :
L01.jpg

اگه موقع استفاده از ابزار، کلید Shift رو پایین نگهدارید ناحیه دایره شکل انتخاب میشه، وگرنه تناسب افقی و عمودی رو رعایت نمی کنه و ممکنه بیضی بشه.
اگه همزمان Shift و Alt رو پایین نگهدارید، دایره رو از مرکزش انتخاب می کنه، نه گوشه دایره.
L02.jpg

ترکیب کلیدی Ctrl + C و سپس Ctrl + V رو فشار بدید تا یک لایه جدید از اون ناحیه دایره ای ساخته بشه.
حالا یا در لیست لایه ها روی اون لایه جدید راست کلیک کنید و گزینه ...Blending Options رو انتخاب کنید یا از منوی ...Layer > Layer Style > Blending Options استفاده کنید.
L03.jpg

در بین گزینه ها Inner Shadow رو تیک بزنید و انتخاب کنید. Opacity رو روی 35 درصد قرار بدید که ممکنه با توجه به روشنی و تاریکی تصویر لازم باشه کم و زیادش کنید.
مقدار Distance و Choke صفر باشه و Size رو با توجه به ابعاد تصویر تون قرار بدید، فرضا 200 پیکسل. نهایتا OK کنید تا دور دایره سایه بیافته :
L04.jpg

حالا می توانید برای جلوگیری از دوباره کاری در مراحل بعدی از این Style ای که در Blending Options ساخته اید یک کپی در حافظه بگیرید. یا در لیست لایه ها روی لایه ساخته شده راست کلید کنید و Copy Layer Style رو انتخاب کنید و یا از منوی Layer > Layer Style > Copy Layer Style استفاده کنید.
اکنون باید به لایه اصلی برگردید که یک لایه پایین تره و الان انتخاب نشده. یا در لیست لایه ها روی لایه اصلی (معمولا Background) کلیک کنید تا فعال بشه یا یکبار از ترکیب دو کلید Alt و ] استفاده کنید تا یک لایه به پایین برگردید.
مجددا با ابزار Elliptical Marquee Tool یک دایره بزرگتر رو انتخاب کنید. دقت کنید که دارید روی لایه پایینی Background کار می کنید، نه اون دایره که قبلا سایه زده اید.
L05.jpg

ترکیب کلیدی Ctrl + C و سپس Ctrl + V رو فشار بدید تا یک لایه جدید از اون ناحیه دایره ای ساخته بشه. این دایره بزرگتر زیر دایره کوچکتر قرار خواهد گرفت.
ترکیب سه کلید Ctrl + Shift + D رو فشار دهید تا دایره ای که قبلا انتخاب کرده بودید مجددا انتخاب بشه.
از منوی Filter > Blur > Gaussian Blur استفاده کنید و دایره رو با Radius ئه 3 محو کنید :
L06.jpg

اگر اون ناحیه انتخاب دایره ای رو مجددا فعال نمی کردید همچنان لایه محو میشد ولی گوشه های دایره هم از حالت شارپ درمیومد و موقع سایه زدن دور دایره محو میشد.
ترکیب کلیدی Ctrl + D را فشار دهید تا ناحیه انتخاب شده رها شود.
روی لایه جدید در لیست لایه ها راست کلیک کرده و گزینه Paste Layer Style رو انتخاب کنید و یا از منوی Layer > Layer Style > Paste Layer Style استفاده کنید، در هر دو حالت باید لایه بزرگتر نیز مثل قبلی سایه دار بشه. سایه باید قدری کمرنگ بشه. پس در لیست لایه ها روی اون لایه جدید راست کلیک کنید و گزینه ...Blending Options رو انتخاب کنید یا از منوی ...Layer > Layer Style > Blending Options استفاده کنید.
مجددا Inner Shadow را فعال کنید، چون از Style کپی گرفته بودید مقادیر قبلی موجودند. صرفا باید Opacity را کمتر کنید، مثلا 20 درصد.
L07.jpg

دایره های بعدی همین میزان سایه را خواهند داشت، پس می توانید برای جلوگیری از دوباره کاری در مراحل بعدی از این Style ای که در Blending Options ساخته اید یک کپی در حافظه بگیرید.
به این ترتیب که یا در لیست لایه ها روی جدیدترین لایه ساخته شده راست کلید کنید و Copy Layer Style رو انتخاب کنید و یا از منوی Layer > Layer Style > Copy Layer Style استفاده کنید.
مجددا باید لایه اصلی را فعال کنید تا دایره بزرگتری انتخاب بشه. برای برگشتن و فعال کردن لایه اصلی که دو لایه پایین تره یا در لیست لایه ها روی لایه اصلی (معمولا Background) کلیک کنید تا فعال بشه یا دوبار از ترکیب دو کلید Alt و ] استفاده کنید تا دو لایه به پایین برگردید.
مجددا ناحیه دایره ای شکل بزرگتری را انتخاب کنید.
L08.jpg

ترکیب کلیدی Ctrl + C و سپس Ctrl + V رو فشار بدید تا یک لایه جدید از اون ناحیه دایره ای ساخته بشه. این دایره بزرگتر زیر دو دایره کوچکتر قرار خواهد گرفت.
ترکیب سه کلید Ctrl + Shift + D رو فشار دهید تا دایره ای که قبلا انتخاب کرده بودید مجددا انتخاب بشه.
از منوی Filter > Blur > Gaussian Blur استفاده کنید و اینبار دایره رو با Radius بیشتر از قبل، مثلا 6 بجای 3 قبلی محو کنید.
ترکیب کلیدی Ctrl + D را فشار دهید تا ناحیه انتخاب شده رها شود.
روی لایه جدید در لیست لایه ها راست کلیک کرده و گزینه Paste Layer Style رو انتخاب کنید و یا از منوی Layer > Layer Style > Paste Layer Style استفاده کنید تا سایه اعمال بشه :
L09.jpg

میتوانید قدری لایه ها را بالا و پایین کنید تا خط افقی شکسته بشه.
حالا به لایه Background برگردید و با همون فیلتر Gaussian Blur و یک مقدار Radius بالا مثل 15 محو اش کنید :
L10.jpg
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا