افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو سایت

seo.kheiry

New Member
سئو، مولفه کلیدی استراتژی فروش های درونی (Inbound sales) است و باعث می شود مشتریان جدیدی برایتان پیدا شود. هدف این است که کسب وکار شما جریان مالی منظم و استواری هر ماه داشته باشد. اگر بتوانید نرخ بازگشت سرمایه خود را از طریق سئو به حداکثر برسانید، می توانید سرمایه گذاری خود را بیشتر کرده و درآمد و رشد بیشتری داشته باشید.

ترافیک تجدید پذیر ماهیانه

ترافیک ماهیانه، ترافیکی ثابت و منظم است. هر روز، هفته، ماه و سال می توانید بر روی این ترافیک و فروش های جدیدی که با خود به همراه می آورد حساب کنید. فروش های جدید شامل مشتری های بالقوه و مورد هدف نیز هستند. این مدل ترافیک قابل پیش بینی بوده و اندازه گیری آن ساده تر است که این امر، خود یکی از مزایای سئو محسوب می شود.

در این تصویر، مثالی از ترافیک تجدید پذیر ماهیانه یک وبسایت (LifeCoachSpotter.com) را مشاهده می کنید که ازتکنیک های سئو استفاده می کند. ترافیک ماهیانه می تواند مهم ترین معیارهای وبسایت شما را بسازد. این معیارها عبارت اند از:

  • MRR (درآمد تجدید پذیر ماهیانه)
  • رشد MRR (رشد درآمد تجدیدپذیر ماهیانه)
اگر هر روز بازدیدکنندگان جدید و کافی به وبسایت شما می آیند، به طور مداوم فروش های سری اولی (one-time sales) خواهید داشت.

اگر مدل کسب و کار مشترکی و یا SaaS دارید، به طور مداوم MRR خود را افزایش می دهید. ترافیک تجدیدپذیر ماهیانه می تواند موجب رشد مداوم کسب و کار شود.

جایی که شکست می خوریم

سئو پتانسیل زیادی برای به وجود آوردن ROI بالا دارد. البته این مسئله منافاتی با این واقعیت که سئو می تواند سخت باشد ندارد. یک مبتدی شاید با خودش فکر کند: “اگر می خواهم کسب و کارم رشد کند، باید ترافیک سایتم را رشد دهم و برای رشد ترافیک باید وبسایتم را سئو کنم.” متاسفانه، این مسئله اصلا حقیقت ندارد. من به این فرضیه می گویم: “فرضیه مرگ”:

the-fatal-assumption.jpg


هرکسی که مدت زمان طولانی در زمینه سئو فعالیت داشته باشد حجم کار مورد نیاز را تشخیص می دهد.

چرا سئو سخت است

  1. الگوریتم گوگل
ما هیچوقت پشت پرده الگوریتم گوگل را نمی بینیم. چیزی که می بینیم همبستگی میان معیارهای مختلف و روش های پیچیده توضیح آنهاست.

سئوی کلاه سیاه برای افزایش رنک و رتبه غیرقانونی سایت استفاده می شود و در نتیجه، الگوریتم موتورهای جستجو به طور منظم در حال توسعه و پیشرفت برای جنگیدن با تاکتیک های فریب دهنده هستند.

  1. بیش از 200 فاکتور رنک دهی
اگر بیش از 200 فاکتور رنک دهی داریم، باید بر روی کدام یک تمرکز کنیم؟

با توجه به اینکه برای سنجش رنک و رتبه وبسایت شما، فاکتورهای زیادی دخیل هستند، تمرکز بر روی همه آنها غیرممکن است. یافته های منتشر شده زیادی نیز وجود دارند که به سئوکارها کمک میکنند بر روی مهم ترین فاکتورهای رنک دهی در الگوریتم های گوگل تمرکز کنند.

  1. راه حلی که امروز به درد می خورد، فردا کاربردی ندارد
الگوریتم گوگل مدام در حال پیشرفت است. یعنی بهینه سازی وب سایت باید مداوم باشد.

  1. اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه یا ROI سخت است
از آنجا که سفر مشتری خطی نیست، امکان ندارد که مشتری های هدایت شونده یا فروش ها همگی از یک کانال به دست آیند. با استفاده از توزیع چند کاناله، می توانید ببینید که سئو بخشی از بازاریابی کلی و همه جانبه است.

  1. آزمایشات، چرخه زندگی طولانی دارند
اگر در حال split-testing یک صفحه فرود هستید و در هفته 100 بازدیدکننده دارید، می توانید به سرعت ببینید کدام کار شما اثربخش است. با سئو، زمان لازم است که ابتکارات و کارهای نو برنامه ریزی و اجرایی شوند و بعد ماحصل آن قابل اندازه گیری باشد. چرخه آزمایش، اندازه گیری و تکرار، به دلیل طبیعت طولانی مدت و طبیعی سئو، آهسته است.

  1. ایزوله کردن متغیرها تقریبا غیرممکن است
سئوکارها معمولا به طور همزمان از چند ابتکار استفاده می کنند. به همین دلیل ایزوله کردن متغیرها و تشخیص اینکه کدام یک از آنها باعث افزایش رنک و رتبه یا ترافیک شده است، سخت و پیچیده است. در یک آزمایشگاه تجربی، شما می توانید یک متغیر را ایزوله کنید و آن را با گروه کنترل مقایسه کنید. اما در سئو ما محیط های کنترل شده ای نداریم تا بر روی آنها کار کنیم.

  1. سئو یک بازی “مجموع- صفر” است
مجموع-صفر، وضعیتی در تئوری بازی است که در آن بردهای یک نفر برابر باخت های فرد مقابل است. بنابراین تغییرات خالص درآمد یا مزایا صفر است! به ازای عبارت های کلیدی پولی که کسب و کار شما می تواند بر روی آن سرمایه گذاری کند، تنها یک نتیجه جستجو در رنک 1 و یک نتیجه جستجو در رنک 2 می تواند باشد. اگر رقبای شما این رنک ها را برنده شوند، شما آنها را از دست خواهید داد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا